درمان گوشت اضافه مقعدی،زائده مقعد با لیزر و پماد علت، علائم، عکس و هزینه

گوشت اضافه مقعدی

در این صفحه با شایع ترین علت های گوشت اضافه مقعدی؛ علائم و روشهای درمان این زائده با لیزر و پماد آشنا خواهید شد.

خیلی طبیعی است که پس از لمس یا مشاهده زائده ی اضافه در اطراف مقعد دچار استرس و نگرانی شده باشید. علت این نگرانی تصور اشتباه بیشتر بیماران مبنی بر مرتبط بودن هر بافت یا زائده اضافه با بیماری سرطان است.

واقعیت این است که این بافت ها به ندرت با رشد سرطان در ارتباط هستند. در واقع این برآمدگی در اغلب موارد در نتیجه ی بی توجهی به درمان یک بیماری مقعدی (بواسیر، شقاق و ..) ایجاد شده است. در هر حال نگران نباشید ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. پس هر آنچه که لازم است در این باره بدانید در اختیار شما می گذاریم، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گوشت اضافه مقعدی چیست؟

منظور از گوشت اضافی مقعدی، رشد و ایجاد زائده ای برآمده در اطراف دریچه مقعد است. این زائده گوشتی معمولاً غیر سرطانی است و تهدیدی برای زندگی محسوب نمیشود. 

این گوشت اضافه در نتیجه ی یک بیماری مقعدی (معمولاً بواسیر یا شقاق) درمان نشده شکل گرفته، پس نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد! چرا که این بیماری ها در صورت عدم درمان عوارض ناخوشایند را در بدن ایجاد می کنند.

علائم

این وضعیت ممکن است در هر شخصی با علائم متفاوتی ظاهر شود. اما مهمترین نشانه های این بیماری عبارتند از :

  • ابعاد : این زائده گوشتی می تواند به اشکال و اندازه های متفاوت مشاهده شود. اما معمولاً ابعاد آن از چند میلیمتر فراتر نمی رود. 
  • رنگ : رنگ این زائده معمولاً همانند پوست و یا کمی تیره تر است.
  • حساسیت : این گوشت اضافه می تواند باعث تحریک مقعد شده و یا حتی خارش و التهاب را در پی داشته باشد.
  • موضع ایجاد : این زائده گوشتی می تواند در هر قسمتی از پوست اطراف مقعد شکل بگیرد.
  • نوع بافت : این برآمدگی اغلب از بافت دیگر نواحی مقعد، نرم تر یا اصطلاحاً شل تر است.

شما چه علائمی دارید؟

اگر سوالی در رابطه با این علائم در ذهن شما ایجاد شده است، متخصصان ما می توانند در واتساپ و با مشاهده تصویر گوشت اضافه مقعد به شما در تشخیص بیماری کمک کنند.

عکس گوشت اضافه مقعد

مشاهده این تصاویر می تواند به شما در تشخیص این بیماری کمک کند. همان طور که در عکس گوشت اضافه مقعد مشخص است این زائده اشکالی مختلف و تقریبا رنگی شبیه به پوست دارد.

عکس گوشت اضافه مقعدی
عکس گوشت اضافه مقعد

علت گوشت اضافه مقعدی

دلیل گوشت اضافه در اطراف مقعد می تواند عوامل و بیماری های مختلفی باشد. این شرایط معمولاً با یکی از بیماریهای زیر در ارتباط است:

بیماری بواسیر یا هموروئید خارجی

بواسیر شایع ترین بیماری مقعدی است. این بیماری متورم شدن شبکه ای از سیاهرگ ها در مقعد یا خارج از آن است. بواسیر خارجی می تواند به شکل برآمدگی گوشتی در اطراف دریچه مقعدی ظاهر شود. این شرایط با نام بواسیر گوشتی نیز شناخته میشود.

این بیماری با درد شدید، التهاب و قرمزی و یا خارش اطراف دریچه همراه میشود. در مواردی ممکن است این زائده دچار تغییر رنگ شده و یا حتی خونی شود. در این حالت در زائده خون تجمع کرده و تحت عنوان هموروئید ترومبوزه شناخته میشود.

این بیماری با وارد شدن فشار به مقعد در ارتباط است. در واقع شرایطی مانند یبوست مزمن، اسهال مزمن، رابطه مقعدی و طولانی نشستن و بارداری و …می توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری و نحوه درمان بواسیر داشته باشید، بر روی لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : درمان بواسیر (هموروئید)

بیماری شقاق مقعدی

شقاق دیگر بیماری شایع مقعدی است که با نام فیشر نیز شناخته میشود. بیماری شقاق به ترک یا بریدگی عمیق در مقعد گفته میشود. شقاق نیز با وارد شدن فشار به عضله مقعدی در ارتباط است. اما این بیماری چه ارتباطی با گوشت اضافه دارد؟

وقتی برای درمان این بیماری اقدامی صورت نگیرد و یا به طور کامل درمان نشود. ترک ایجاد شده به حالت طبیعی ترمیم نمی شود و به پوست آسیب وارد می کند. در نتیجه در محل زخم برآمدگی گوشتی ایجاد میشود.

این بیماری می تواند با درد شدید، خونریزی، التهاب و قرمزی اطراف مقعد، مشاهده زخم عمیق در عضله مقعد و … همراه میشود.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری و نحوه درمان شقاق داشته باشید، بر روی لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : درمان شقاق

بیماری کرون

بیماری کرون نوعی بیماری گوارشی است. کرون علت مشخصی ندارد و باعث التهاب شدید در دستگاه گوارش بخصوص روده ها میشود. این بیماری باعث اسهال و یبوست مزمن (طولانی مدت) در بیماران میشود.

نتایج یک مطالعه در سال 2008 نشان داد، یکی از عوارض بیماری کرون ایجاد گوشت اضافه در مقعد است.

پولیپ روده بزرگ

پولیپ ها زائده های کوچکی هستند که بر روی سطح روده ایجاد میشوند. این زائده ها معمولاً بی خطر هستند و علائمی هم ایجاد نمی کنند. در واقع در طی معاینه فیزیکی تشخیص داده میشوند.

در مواردی ممکن است این پولیپ ها به سرطان تبدیل شوند. بنابراین این دسته از بیماران باید مرتباً تحت نظر پزشک باشند.

به ندرت پولیپ ها در مقعد ایجاد می شوند، با این حال این موضوع را نیز باید مد نظر قرار داد.

سرطان مقعد

یکی دیگر از بیماری که ممکن است باعث بافت اضافه یا گوشت اضافی در مقعد گردد، سرطان مقعد است. علت این سرطان مانند سایر سرطان ها مشخص نیست. این بیماری معمولاً علائم مشخصی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این بیماری می تواند به مقاله سرطان مقعد را مطالعه کنید.

اصطکاک پوست

در برخی موارد نیز این برآمدگی ها ارتباطی با بیماری ها ندارد، در واقع سبک زندگی اشتباه باعث شکل گیری این زائده شده است. اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که این گوشت اضافه بیشتر در چین های مقعد ایجاد شده است. اصطکاک پوست با لباس در اثر ورزش، طولانی نشستن و … می تواند باعث ایجاد زائده شود. خشک کردن پوست این ناحیه با دستمال های زبر و عدم رعایت بهداشت نیز می تواند باعث آسیب پوستی شود.

رابطه جنسی مقعدی

مقعد دارای عضله ای بسیار مستحکم است که در شخص سالم به صورت ارادی باز و بسته میشود. رابطه مقعدی می تواند به این عضله آسیب زده و علاوه بر ایجاد بی اختیاری در کنترل دفع، زخمی عمیق نیز بر جای بگذارد. در بیشتر موارد این زخم به شکل صحیح خود جوش نمیخورد، بنابراین گوشت اضافه ای در محل زخم برجای می ماند.

بیشتر بخوانید : عوارض رابطه مقعدی

بیماری های مقاربتی مثل زگیل تناسلی

در مواردی ممکن است علت این گوشت اضافه بیماریهای مقاربتی باشد. یکی از شایع ترین بیماریهای جنسی، زگیل تناسلیاست. این بیماری در اثر ابتلا به ویروس اچ پی وی در طی رابطه جنسی ایجاد میشود و در نتیجه ی آن برآمدگی هایی روی پوست اطراف مقعد ایجاد می شوند.

روشهای تشخیص

این زائده گوشتی معمولاً با یک معاینه ساده قابل تشخیص است. اما در مواردی پزشک برای شناسایی علت اصلی بیماری، از دیگر روشهای تشخیصی مانند تصویر برداری دیجیتال یا سیگموئیدوسکوپی استفاده میکند. این تجهیزات به پزشک کمک می کنند تا با مشاهده داخل روده علت اصلی عارضه را تشخیص دهد.

درمان گوشت اضافه مقعد

درمان این زائده ها بستگی به اندازه آن دارد. دو روش برای از بین بردن این گوشت اضافی در مقعد وجود دارد:

لیزر گوشت اضافه مقعد

درمان گوشت اضافه مقعدی

این زائده ها معمولاً با استفاده از لیزر درمان میشوند. لیزر سرپایی و بدون درد یا خونریزی این زائده را از بین می برد.

در این روش با استفاده از اشعه لیزر پر قدرت و بدون نیاز به چاقوی جراحی زائده را از روی پوست جدا می کنند. از مزایای این درمان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان
  • بدون درد یا خونریزی
  • پیشگیری از عفونت زخم
  • هزینه مناسب
  • درمان تنها در یک جلسه و در کمتر از نیم ساعت
  • پیشگیری از ایجاد اسکار (جای زخم) روی پوست

هزینه لیزر گوشت اضافه مقعدی

هزینه لیزر این زائده بسته به اندازه و جای قرارگیری آن دارد. به علاوه بیماری عامل این زخم نیز در تعیین هزینه اثرگذار است. زیرا پزشک می تواند همزمان با برداشتن زائده اضافه، عامل اصلی این شرایط (بواسیر، شقاق و …) را نیز با لیزر درمان کند.

در ضمن این هزینه مناسب و مورد تایید ﻧﻈﺎم ﺗﻌﺮﻓﻪ ﮔﺬاري ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺸﺨﯿﺼﯽ و درﻣﺎﻧﯽ ﮐﺸﻮرمان اﯾﺮان است. 


هزینه لیزر گوشت اضافه در مرکز درمان تهران


متخصصان ما در واتساپ پاسخگوی تمامی سوالات شما در مورد لیزر گوشت اضافه و هزینه های مربوط به آن هستند.

پماد برای درمان گوشت اضافه مقعدی

 پماد برای درمان گوشت اضافه مقعدی
پماد برای درمان گوشت اضافه مقعدی

پماد برای درمان گوشت اضافه مقعدی مناسب نیست زیرا این زائده با استفاده از دارو برطرف نمی‌شود، اما با مصرف پماد می‌توانید علائم این عارضه را تا حد زیادی کنترل کنید.

برای تجویز دارو باید ابتدا علت این زائده مشخص شود. به طور مثال اگر علت زائده در نتیجه ی بواسیر ایجاد شده میتوانید از پماد آنتی هموروئید استفاده کنید. اما اگر علت آن شقاق است، پماد نیتر گلیسیرین توصیه میشود.

اگر این زائده باعث ایجاد درد شده است، با مصرف پماد لیدوکائین میتوانید درد را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. در مصرف این پماد ها زیاده روی نکنید، زیرا زیاده روی در مصرف این دارو ها می تواند عوارض جانبی دیگری را در پی داشته باشد.

عمل جراحی

امروزه به ندرت از جراحی برای برداشتن این برآمدگی ها استفاده می کنند. در طی جراحی با استفاده از چاقوی جراحی زائده را برش زده و جدا می کنند. 

با ورود لیزر دیگر از جراحی برای درمان این مشکل و بیماریهای مشابه استفاده نمیشود. زیرا از آنجایی که مقعد ناحیه ای حساس و مملو از آلودگی است، جراحی کردن آن علاوه بر اینکه بیمار از نظر درد و خونریزی شدید بسیار آزار می دهد، بلکه می تواند باعث عفونت های جدی شود.

درمان خانگی گوشت اضافه مقعدی

در حال حاضر هیچ درمان خانگی گوشت اضافه مقعدی ( یا دارویی شامل مصرف پماد و …) برای از بین بردن این برآمدگی ها وجود ندارد. به علاوه توصیه می کنم، به هیچ وجه اقدام به خود درمانی و از بین بردن زائده در منزل نکنید. چرا که بی شک مشکل را دو چندان خواهید کرد. 

هر دست کاری می تواند باعث آسیب دیدن پوست و عفونت زخم و تحریک شدن بیشتر بیماری شود.

برای درمان زائده اضافی مقعد به چه پزشکی مراجعه کنم؟

برای تشخیص این زائده می توانید از یک پزشک عمومی یا بیماریهای گوارشی کمک بگیرید. اما برای درمان باید از پزشک متخصص جراح کمک گرفت. به همین جهت اگر می خواهید در وقت و هزینه صرفه جویی کنید می توانید مستقیماً با یک جراح مشورت کنید.

سوالات متداول گوشت اضافه مقعدی

مقعدم گوشت اضافه اورده چیکار کنم؟

همان طور که توضیح دادیم با مراجعه به پزشک پس از تشخیص علت اصلی، زائده ایجاد شده با استفاده از لیزر برداشته میشود.

علت گوشت اضافه مقعدی در بارداری چیست؟

زائده های ایجاد شده در بارداری با یبوست ناشی از این شرایط در ارتباط است. بیشتر مادران باردار به یبوست دچار میشوند و دنبال آن هموروئید و گوشت اضافه را تجربه می کنند.

گوشت اضافه داخل مقعدی نشانه چیست؟

در بیشتر موارد گوشت اضافه داخل مقعد به علت بواسیر ایجاد میشود، برای تشخیص قطعی باید معاینه بشین.

پماد تریامسینولون برای گوشت اضافه مفید است؟

قبل از معاینه و تشخیص علت گوشت اضافه از مصرف هر نوع پمادی به شدت پرهیز کنید.

راه درمان بواسیر گوشتی چیست ؟

برای درمان بواسیر گوشتی باید این زائده بیرون زده از مقعد با روشهای جراحی برداشته شود.


73 دیدگاه دربارهٔ «درمان گوشت اضافه مقعدی،زائده مقعد با لیزر و پماد علت، علائم، عکس و هزینه»

  1. سلام. من مدتی هست که اطراف مقعدم یک گوشت اضافه به وجود اومده که خیلی دردناک هست و مدام هم یبوست دارم. آیا این گوشت اضافه با لیزر برداشته میشه؟

  2. سلام
    مدت دوهفته است که عمل همورویید به روش جراحی انجام داده ام ، بخیه های بیرون جذب شده و درد زیادی ندارم ولی دریک قسمت از مقعد منتهی به بخیه ها گوشت اضافه تقریبا به ابعاد 5 میلیمتر پیدا شده که ازمقعد آویزان وبا دست لمس می شود وهنگام لمس درد کمی دارد لطفا راهنمایی کنید ، آیا ممکن است جذب شود ویا روش دارویی وجود دارد؟

    1. سلام. با پزشکتون مشورت کنید. اگر لازم بدونن مصرف پماد های موضعی برای رفع این مشکل رو توصیه می کنن.

  3. سلام احترام دارم خدمت اقای دکتر.من الان حدود دوهفته هست که یه گوشت اضاف ازکنارمقعدم زده بیرون وبعدازهرباردسشوی رفتن یه سوزش بدی داره لطفا راهنمای کنید برای درمان این بیماری چیکارکنم .ایا باداروی یاپمادی خوب میشه که بتونم مصرف کنم ؟

    1. سلام. باید ابتدا حضوراً تشریف بیارین تا معاینه بشین و مشخص بشه علت این گوشت اضافه چی هست؟ و در مرحله ی بعد در مورد درمان اون تصمیم گیری می کنیم.

  4. سلام عرض خسته نباشید
    من دو ماه هست که زایمان کردم. در دوران بارداری مدام یبوست داشتم و الان بعد از زایمان یک تکه گوشت اضافه کوچیک از مقعدم خارج شده. چه راهکاری را پیشنهاد می کنید.
    ممنون از پاسخگویی تون

  5. سلام و درود
    من تا جایی ک خاطرم هست همیشه یبوست داشتم گاهی بهتر و گاهی بدتر وو بنظر میرسه هموروئید خارجی باشه چون چندتا بیرون زدگی بود و همراه با ذرد و سوزش و خونریزی کم البته گاهی اوقات ولی توی بارداری اولم خیلی شدید شد ب حدی ک بیرون زدگی ها دور تا دور مقعدم رو گرفت و بعد زایمان حتی شدید تر و ب بزرگی دوتا گردو و بشدت دردناک ک با مصرف پماد و دارو تا حد خیلی زیادی بهتر شد ولی بیرون زدگی ها بطور کامل برطرف نشد و الان ک مجدد باردارم همچنان مشکل دارم و چندروزه ک بیرون زدگی ها بشدت درد و سوزش دارن و حتی در حالت عادی هم خونریزی دارن
    الان میتونم با دارو یا پماد وضعیت موجود رو بهبود ببخشم یا تنها راهش جراحی و لیزر هست؟

    1. سلام. همون طور که خودتون هم اشاره کردین، مصرف پماد در مواقعی خاص ممکن هست تا حدی بواسیر را درمان کند، اما درمان قطعی نیست! به خصوص در دوران بارداری. توصیه میکنم به هیچ وجه بدون مشورت با پزشک از دارو استفاده نکنید. برخی از این دارو برای جنین مضر هستند. از بیرون زدگی های مقعد عکس بگیرید و برای ما در واتساپ به شماره 09198770284 ارسال کنید.

  6. سلام ببخشید یک تیکه گوشت کوچک اضافه زیر پوست بقل مقعد گاهی موقع حمام رفتن میزنه بیرون وگاهی اصلا نیست چکار باید بکنم

  7. سلام ببخشید پیام قبلی یک تیکه گوشت اضافه زیرپوست بقل مقعدگاهی میزنه بیرون وگاهی اصلا نیست فقط هیچ دردی ویا خونریزی ندارموتودفع مزاج هیچ مشکلی ندارم

  8. سلام خسته نباشید
    ببخشید من حدودا چند هفته ای میشه ک حس میکنم یه برآمدگیی داخل مقعدم هست ولی هیج علائمی نداره نه دردی نه سوزش
    یبوستم اصلا ندارم
    ایا خطر ناکه

    1. مشاور کلینیک

      سلام احتمالا بواسیر هست. برای تشخیص دقیق باید حضوری تشریف بیارین. فعلا علائمی ندارین ولی اگر بواسیر باشه، به مرور پیشرفت میکنه و علائم بیماری هم ظاهر میشه.
      در مورد خطرناک بودن هم باید بگم این زائده میتونه هرچیزی باشه، همیشه اولین احتمال بواسیر هست چون شایع ترین بیماری مقعدی، اما ممکن هست این زائده بیماری خطرناک تری باشه پس پیشنهاد میکنم برای اطمینان حتما برای معاینه مراجعه کنید.

  9. سلام وقت بخیر، ببخشید من مدتی یبوست داشتم و هموروئید بیرونی گرفتم یبوستمو درمان کردم طوری ک اصلا یبوست ندارم ولی گوشت اضافه دور مقعدم بزرگتر شده فک کنم بخاطر نشستن زیاد،ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مشاور کلینیک

      سلام. این گوشت اضافه یا همون بواسیر خارجی خود به خود درمان نمیشه. نشستن زیاد هم میتونه تشدیدش کنه. برای درمان قطعی باید جراحی انجام بشه. برای اطلاعات بیشتر صفحه درمان بواسیر را مطالعه کنید.

  10. سلام. من یک زائده گوشتی کنار مقعدم ایجاد شده. اگر این زائده با لیزر برداشته شود، جای آن قابل تشخیص خواهد بود؟ ممنون از راهنمایی

  11. سلام. من یک زائده گوشتی و کمبود کنار مقعدم زده ، این چی هست ؟ و اینکه ممکن هست سرطان باشه؟

  12. سلام. آقای دکتر
    پدر من 60 سال سن دارن. یک تکه گوشت اضافه کنار مقعدش زده رفتیم دکتر و گفتن بواسیر هست و پماد دادن الان 2 هفته اس که تغییری ایجاد نشده. باید چیکار کنیم این گوشت اضافه از بین بره؟

  13. با عرض ادب واحترام
    هزاران درود
    آقای دکتر عزیز خدمتتان عرض کنم مدت خیلی زیادیست که یبوست داشتم که هنگام دستشویی کردن مقعدم ترک بر میداشت وخونریزی پیدا میکرد الان دور مقعدم لایه های گوشت اضافه دارد والان که مینشینم کمرم درد شدیدی می
    گیره ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    1. مشاور کلینیک

      سلام. به علت یبوست مداوم و مزمن دچار شقاق شدین. برای درمان این بیماری باید جراحی انجام بدین. برای اطلاعات بیشتر صفحه درمان شقاق مطالعه کنید. پیشنهاد میکنم جهت تشخیص دقیق از مقعد عکس بگیرید و برای ما به این شماره (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) در واتساپ ارسال کنید راهنمایی تون می کنن.

  14. سلام. من شقاق داشتم و عمل کردم. الان بعد از عمل مقعدم گوشت اضافه آورده آُِیا راهی برای درمانش هست؟

  15. سلام من حدود سه ماهه که گوشت اضافه مقعدی دارم که خیلی درد آوراست میشه راهنماییم کنید

      1. سلام من بعد از ادرار کمی خون اومد و رویه مدفوع هم کمی خونی بود نه دردی دارم نه چیزی نه شقاق دارم نه بو اسیر
        این خون طبیعی هست میتونم جلوشو بگیرم؟؟

        1. مشاور کلینیک

          سلام. علت خونریزی هرچیزی میتونه باشه و فقط مربوط به بواسیر و شقاق نیست! گاهی حتی خونریزی از علت های خطرناک تری مثل سرطان نشات میگیرد. پس از خونریزی به سادگی نگذرید و چنانچه مجدد تکرار شد، حتما برای معاینه و بررسی ذقیق به متخصص جراح مراجعه کنید.

  16. سلام آقای دکتر من 17 سالمه مقعدم حالت تیله ولی خب نسبت به اون کوچیک تر بار اول هم اینطوری شدم دقیق یادم نیست ولی خب خوب شدم مجدد 2 3 روزی هست همونطوری شدم بنده یوبوست دارم و بیشتر تایم روی صندلی میشینم و طرز نشستنم هم مناسب نیست لطفا اگه راه داره منو یه راهنمایی بکنید آیا خودش خوب میشه یا باید پماد یا دارو استفاده کرد ممنون

  17. سلام من نزديك ٥ ماه أست كه عمل شقاق همراه برداشت دو گوشت اضافه درو طرف مقعد انجام دادم ولي هنوز جاي عمل خارش و سوزش دارم علت چين و چند ماه طول مي كشه كاملا خوب بشم؟البته مشكل شقاق كاملا خوب شده

    1. مشاور کلینیک

      سلام. باید با پزشکی که جراحی انجام داده مشورت کنید تا در صورت لزوم پماد مناسب براتون تجویز بشه. بهداشت رعایت کنید و ناحیه مقعد خشک نگهدارید تا دچار خارش نشین.

  18. مشاور کلینیک

    سلام. بله با عمل جراحی امکانش هست ولی لیزر فقط در یک جلسه انجام میشه. برای اطلاعات دقیق تر عکس مقعد برای ما در واتساپ ارسال بفرمایید.

  19. سلام من چنسال هست که‌یبوست دارم‌و‌دور معقدم گوشت ‌اضافه دارم‌هنگام دفع مدفوع خیلی درد میگیره‌خونریزی هم میکنه الان‌هزینه لیزر تیکه‌گوشت اضافه چند هست…دردش غیر قابل تحمل.چنسال بخاطر مستاجری نتونستم دنبال در مانش برم‌الان که وضعیت شدید تر شده و دردمن هم بسیار زیاد 😔😔😔

    1. مشاور کلینیک

      سلام. احتمالا بواسیر خارجی دارید باید معاینه بشین بعد هزینه درمان مشخص میشه

  20. سلام من مدتیه گوشت اضافه روی چروک های مقعد دراوردم و بعضی وقت ها که یه کم یبوست میگیرم درد دارم و وقتی که اون رو با یه چیزی مثل وازلین چرب میکنم آروم میگیره ،الان میخوام بدونم آیا اصطکاک پوستی هست؟ و اینکه میشه ارثی باشه چون مادرم میگه قبلا داشته ولی بعد مدتی خوب شده

    1. مشاور کلینیک

      سلام. این گوشت اضافه خیلی چیز ها میتونه باشه، مثل بواسیر،زگیل، شقاق و … برای تشخیص قطعی باید معاینه بشین. یک راه دیگه این هست که از مقعد عکس بگیرید و برای ما در واتساپ ارسال کنید. همکاران راهنمایی تون می کنن. شماره واتساپ : ۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴

  21. به دلیل رابطه جنسی مقعدی یه گوشت اضافه بیرون مقعد دارم ،نمیخوام لیزر کنم ، پیشنهاد دیگه ای مقل پماد دارین ؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. باید ابتدا تشخیص داده بشه این گوشت اضافه چی هست؟ مثلا شقاق یا بواسیر؟ بعد میشه در مورد درمان نظر داد.

      1. سلام ببخشید من بیشتر از ۲ سال است ک گوشت اضافه مقعدی دارم ولی احساس میکنم رفته رفته بزرگ می‌شود آیا خطری ندارد ب پزشک تابحال مراجعه نکردم

        1. مشاور کلینیک

          سلام. حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. جهت تشخیص علت بیماری میتونید از گوشت اضافه عکس بگیرید و برای ما در واتساپ ارسال بفرمایید. شماره واتساپ : ۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴

  22. سلام، من یه دونه گوشت اضافه دور مقعدم هست که نوک اون زگیل تناسلی زده، ایا میتونم با لیزر بردارم؟

  23. سلام من حدودا چهل و پنج روز هست عمل همورویید اون هم به صورت جراحی انجام دادم اما هنوز موقع اجابت مزاج به شدت درد و سوزش دارم و اینکه یه زائده کنار مقعدم هست … دکترم دوبار معاینه کرده منو ولی خودم نگرانم به هیچ عنوان کوچک نشده تا حالا …و اینکه دارم از ژل ترمیم کننده زخم و زینک پلاس و ویتامین ث استفاده میکنم ..ولی بهبودی حاصل نشده

  24. من یک زائده ریز درست کنار مقعدم زده که درد هم نداره. نمیدونم باید چیکار کنم . آیا نیاز هست برم دکتر؟

  25. پیمان آخوندی

    سلام من یه بچه دوساله دارم که دستشویی بزرگ میکنه یه چیز قرمز رنگی از مقدش دیده میشه اندازه لوبیا قرمز هستش نمی دونم چیکارکنم لطفا راهنمایی کنید

  26. سلام روزتون بخیر
    من از بچگی ی زائده میشه گفت انتهای دنبالچه ام دارم و هیچ دردی هم نداره.علتش چی میتونه باشه؟میشه با لیزر از بین بردش؟ممنونم

  27. سلام من چند وقتیه که حس میکنم مقعدم گوشتی شده ولی نه درد نه خارش و حتی خونریزی هیچی حس نمیکنم یعنی اینا گوشت اضافه هستن؟

  28. سلام آقای دکتر. من چند هفته هست متوجه شدم که زائده گوشتی در ناحیه چین خوردگی مقعدم ایجاد شده. درد نداره و وقتی بهش دست میزنم حس هم نداره. رنگش هم صورتی کمرنگ هست ینی با بقیه نواحی خیلی تفاوت رنگ داره و روشنه
    چه چیزی امکان داره و باشع . خجالت میکشم برم دکتر. لطفا راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *