علت درد مقعد (تیر کشیدن ) چیست؟ درمان سریع اسپاسم زودگذر

علت تیر کشیدن مقعدی چیست؟ درد مقعد یا درد رکتوم یک مشکل شایع است که به حس ناراحتی در قسمت انتهایی راست روده گفته میشود. در این نقطه از بدن تعداد زیادی عصب وجود دارد، بنابراین معمولاً بیمار درد شدیدی را احساس می کند.

علت این درد اغلب بیماریهای مقعدی مثل بواسیر و شقاق است و به ندرت از بیماری بدخیم مثل سرطان ناشی میشود. اما در هر صورت توصیه میشود، برای پیدا کردن علت درد با پزشک مشورت نمایید. ساده ترین راه تسکین درد، مصرف مسکن های بدون نسخه و نشستن در آب گرم است. اگر میخواهید بدانید درد مقعدی نشانه چیست؟با همراه ما باشید.

علائم

درد در ناحیه مقعدی (rectal pain) می تواند در دهانه و یا داخل رکتوم احساس شود و با علائمی مختلفی همراه باشد که مهمترین آن ها عبارتند از :

مشاوره آنلاین در واتساپ

برای مشاوره و رزرو نوبت ویزیت به این شماره در واتساپ پیام دهید.

اغلب دردهای مقعدی در اثر بیماریهای کم خطری مثل آبسه یا بواسیر ایجاد می‌شوند. با این حال نیاز به بررسی دقیق دارند.

سرطان مقعد معمولاً در ابتدا بدون درد است. در واقع، ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند. اولین علائم درد یا ناراحتی است و در صورتی ظاهر میشود که تومورها به اندازه ای بزرگ شوند که به سایر بافت ها یا اندام ها فشار وارد کنند.

علت درد مقعدی چیست؟

 درد مقعدی میتواند علت های بسیاری داشته باشد و نیاز به بررسی های بیشتر علائم توسط پزشک دارد. در ادامه چند علت یا دلیل شایع برای ایجاد درد را بررسی می کنیم:

بواسیر یا هموروئید 

این بیماری شایع ترین علت درد دهانه مقعد است که در حدود 75% از مردم را حداقل برای یک مرتبه درگیر می کند. بواسیر متورم شدن یا گشاد شدن رگ ها در داخل مقعد و یا خارج از آن است که میتواند همراه با خونریزی و یا تجمع لخته خون در آن باشد که در این صورت درد شدیدی برای بیمار ایجاد میشود.

راه درمان بواسیر، قطع کردن این بافت متورم شده با جراحی است. از آنجایی که جراحی هموروئید درد زیادی داشته و عوارض متعددی را برای بیمار ایجاد میکرد. چند سالی است که لیزر جایگزین آن شده است. با استفاده از لیزر، میتوان بیماری را سرپایی، بدون احساس درد و خونریزی و نیز بدون ایجاد عوارض بعدی درمان نمود.

بیشتر بخوانید : بیماری بواسیر چیست؟ هموروئید چیست؟ علت و علائم

تماس با کلینیک

برای ارتباط تلفنی و رزرو نوبت ویزیت به این شماره در واتساپ پیام دهید.

شقاق یا فیشر مقعد 

شقاق یا فیشر از دیگر عوامل شایع در ایجاد درد ناحیه مقعدی است. این بیماری زخم عمیق و باریک در لبه مقعد است که میتواند باعث درد ضربان دار مقعدی، سوزش و خارش و یا خونریزی شود.

شاید این بیماری در ظاهر یک زخم ساده به نظر برسد. اما نباید از درمان آن به سادگی عبور کرد. زیرا در صورت عدم درمان، میتواند با تداوم یبوست و تشدید عفونت، زمینه را برای ایجاد بیماری های دیگری مثل آبسه، فیستول، هموروئید و … فراهم کند. 

در صورتی که شقاق با مصرف پمادها و تغییر رژیم غذایی بهبود نیافت، درمان های جراحی و لیزر درمان ضرورت دارد. لیزر بهترین روش درمان شقاق است. زیرا با انجام آن در کمتر از یک ساعت و برای همیشه از شر این بیماری خلاص خواهید شد!

بیشتر بخوانید : عمل شقاق با لیزر لیزر شقاق

رابطه جنسی مقعدی 

رابطه جنسی مقعدی از علت های درد مقعدی

مقعد دارای دو عضله به نام اسفنکتر مقعدی است. یکی از این عضلات به اختیار و دیگری بدون اختیار باز و بسته میشود. حال وارد شدن هر شیء یا عضو جنسی به این عضله علاوه بر اینکه درد شدیدی را ایجاد میکند، میتواند باعث آسیب دیدن عضله شود و با تکرار این عمل باعث بی اختیاری در کنترل دفع گردد. بنابراین بهتر است، از انجام این رابطه خودداری نمایید.

این درد معمولاً پس از چند ساعت برطرف میشود. اگر درد شدیدی دارید میتوانید از مسکن ها کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : عوارض رابطه مقعدی

فیستول مقعد

فیستول به ایجاد یک راه یا اتصال غیر طبیعی بین دو عضو از بدن گفته میشود. در مورد مقعد این اتصال مابین بخشی از راست روده و پوست اطراف مقعد ایجاد میشود.

علت فیستول معمولاً، آبسه های درمان نشده و طولانی مدت است. این بیماری میتواند به شکل ایجاد یک زخم قرمز و برآمده در اطراف مقعد مشاهده شود و معمولاً با درد، خونریزی، ترشحات عفونی و … همراه است.

تنها راه درمان این بیماری در گذشته جراحی بود. اما در حال حاضر درمان فیستول با لیزر، جایگزین روشهای قدیمی شده است. لیزر درمان قطعی بوده و در سریع ترین زمان ممکن، بیماری شما را رفع می کند.

بیشتر بخوانید : فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص

درد استخوان دنبالچه 

درد استخوان دنبالچه

این استخوان مثلثی شکل در میانه باسن قرار دارد و آسیب دیدن آن میتواند درد شدیدی را ایجاد کند. عوامل از جمله زایمان، فشار، اضافه وزن، تومورها و شکستگی می توانند باعث آسیب دیدن استخوان شوند.

درد ناشی از این استخوان در پایین ترین قسمت ستون فقرات احساس میشود و با نشستن یا تلاش برای ایستادن نیز شدت می یابد. برای درمان این درد انجام فیزیوتراپی و ورزش و یا تزریق داروهای بی حسی توصیه میشود.

یبوست 

یبوست شایع ترین مشکل گوارشی است. که به دشواری در تخلیه روده ها در اثر سفت شدن مدفوع گفته میشود. یبوست میتواند علت های بسیار داشته باشد اما معمولاً رژیم غذایی فاقد فیبر علت آن شناخته میشود. یبوست میتواند یکی از علت های مهم درد مقعدی باشد.

درمان درد مقعد در اثر یبوست مصرف میوه ها و سبزیجات و غلات و به طور کلی غذاهای پر فیبر است. در صورتی که یبوست به حالت مزمن تبدیل شده و بیشتر از یک هفته ادامه داشت، لازم است با پزشک مشورت نمایید. زیرا عدم درمان آن میتواند عوارضی را به همراه داشته باشد، که مهمترین آن بیماری هموروئید است.

بیماری های التهابی روده

بیماری های التهابی روده، مثل کرون، کولیت اولسراتیو و … به ندرت علت درد مقعد هستند. این بیماری ها موجب عفونی و ملتهب شدن روده میشوند. بیماریهای التهابی می توانند باعث درد و خونریزی در دستگاه گوارش شوند. از دیگر علائم این بیماری میتوانیم به تب، اسهال، یبوست، بی اشتهایی، درد شکم و کاهش وزن بی دلیل اشاره کنیم.

راه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد. تنها میتوان با مصرف دارو و رعایت رژیم غذایی التهاب ایجاد شده را کنترل و برطرف نمود. تا به این ترتیب دوره های بهبودی بیماری طولانی تر شود. 

اسهال 

 این شرایط به آبکی شدن مدفوع گفته میشود که با تحریک مقعد و درد آن همراه است. اسهال میتواند از عوامل متعددی نشات گیرد. اما در بیشتر موارد باکتریها و ویروسها عامل این وضعیت هستند.

اسهال معمولاً در طی 2 الی 3 روز برطرف میشود. اگر این شرایط ادامه دار بود، لازم است برای درمان به پزشک مراجعه نمایید. زیرا که اسهال طولانی مدت منجر به بی آبی بدن شده و میتواند عوارض خطرناکی را برای بدن به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید : درمان اسهال – روشهای خانگی و فوری

بیماری های آمیزشی یا STD ها

به بیماری هایی که از طریق مقاربت جنسی منتقل می‌شوند، STD گفته می‌شود. این بیماری های عفونی مثل تبخال، کلامیدیا، سیفلیس و ویروس پاپیلوم انسانیزگیل تناسلیاگر به مقعد و راست روده را پیدا کنند، میتواند باعث درد رکتوم شوند. درد، خارش و ترشحات و نیز خونریزی از علائم اصلی این بیماریهای به شمار میرود.

بیشتر بخوانید : روشهای درمان زگیل تناسلی

کیست مویی 

کیست مویی

کیست مویی نوعی بیماری مقعدی است. این بیماری باعث ایجاد برجستگی ملتهاب و دردناکی میشود. این بیماری بیشتر پایین تر از کمر و مابین دو کفل ایجاد میشود. علت کیست مویی برگشت مو به داخل پوست است. از نشانه های این بیماری میتوانیم به درد، سوزش، خارش، خونریزی و ترشحات عفونی از زخم اشاره کنیم.

راه درمان کیست مویی جراحی و لیزر است. از آنجایی که برای از بین بردن این بیماری باید بخش وسیعی از اطراف کیست تخلیه شود، اگر درمان با جراحی سنتی انجام شود، میتوان درد شدیدی داشته و باعث ایجاد عفونت شود.

بیشتر بخوانید :کیست مویی چیست؟علت، علائم، انواع و پیشگیری

سندرم لواتورآنی 

سندرم لواتورآنی از علت های درد مقعد

این سندرم اسپاسم زودگذر مقعدی است که در اثر گرفتگی عضلات کف لگن ایجاد شده و میتواند باعث احساس درد در مقعد شود. این شرایط بیشتر در زنان رخ می دهد اما امکان بروز آن در مردان نیز وجود دارد.

از علائم این وضعیت میتوانیم به نفخ، درد مثانه، درد مهبل، احساس درد هنگام دفع ادرار یا مقاربت و درد در سمت چپ شکم اشاره کنیم. این شرایط نیاز به درمان خاصی ندارد، زیرا معمولاً بدون درمان رفع میشود.

گرفتگی مقعد (اسپاسم)

این شرایط از گرفتگی عضلات در این ناحیه ناشی میشود و درد شدیدی را در کنال یا اطراف مقعد ایجاد می کند. گرفتگی با سندرم سندرم لواتور آنی متفاوت است. چرا که معمولا این درد در طی چند دقیقه رفع میشود اما درد سندرم ممکن است تا چند روز پا برجا باشد.

این وضعیت در زنان شایع تر از مردان است. علت دقیق گرفتگی رکتوم مشخص نیست اما عواملی مانند فعالیت جنسی، قاعدگی، یبوست و فشار احتمال بروز این شرایط را افزایش میدهند.

سرطان مقعد

 سرطان مقعد رشد و تکثیر بی رویه سلولها در مقعد است. این بیماری در ابتدا بدون علامت است ولی با رشد توده ممکن است به دیگر اندام فشار وارد شده و بیمار علائم از جمله درد را احساس کند. خونریزی، احساس توده ای در مقعد و حس ناکامل بودن دفع از علائم این بیماری هستند.

البته لازم به ذکر است این علائم بیشتر ناشی از بیماریهای شایع مقعدی مثل بواسیر و شقاق ایجاد می شود ولی لازم است برای اطمینان با پزشک مشورت کنید. راه های درمان سرطان میتواند از شیمی درمان، پرتو درمانی تا عمل جراحی متغیر باشد.

پرولاپس مقعد 

در این شرایط بخشی از رکتوم یا همان راست روده از مقعد خارج میشود. ضعف عضلات این بخش از بدن به خصوص بعد از 50 سالگی میتواند باعث ایجاد این وضعیت شود. این بیماران ممکن است همزمان با بیرون زدگی مقعدی خونریزی، یبوست، بی اختیاری مدفوع و ترشحات مخاطی از مقعد را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید : بیرون زدگی مقعد یا روده، علت و درمان + عکس واقعی

پروستاتیت 

 مشکلات مربوط به پروستات از جمله پروستاتیت (التهاب غده پروستات) میتواند درد رکتوم را به همراه داشته باشد. این وضعیت می توان در هر سنی ایجاد شود. مردانی که تجربه قرار دادن سوند یا دیگر تجهیزات پزشکی در مجرای ادرار را داشته اند، بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند. مصرف آنتی بیوتیک میتواند به درمان پروستاتیت کمک نماید.

برای تشخیص علت درد مقعد تماس بگیرید!

برای مشاوره با کارشناسان و تشخیص علت درد مقعدی همین حالا تماس بگیرید.

درد مقعد هنگام دفع

درد مقعد ممکن است در تمام طول روز احساس شود و یا با دفع مدفوع شدت بگیرید. این وضعیت در اغلب موارد از بیماری بواسیر ناشی میشود.

بواسیر داخل کانال یا مجرای رکتوم است وقتی مدفوع برای دفع از این کانال عبور می کند، سطح بواسیر را خراشیده و به آن فشار وارد می کند. به همین جهت درد بیمار هنگام دفع تشدید میشود.

بیشتر بخوانید : علت درد مقعدی هنگام دفع مدفوع چیست؟

درمان درد مقعدی در اثر یبوست چیست؟

یبوست شایع ترین علت درد مقعد است. برای رفع این مشکل، باید در درجه اول یبوست را با مصرف انواع میوه ها و سبزیجات دارای فیبر درمان نمایید.

برای کاهش درد می توانید یک لگن را از آب گرم کنید و برای 20 دقیقه چندین مرتبه در روز در آن بنشینید. مصرف پماد لیدونکائین نیز می تواند در رفع سریع درد موثر باشد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درد موقت رکتوم به ندرت دلیلی برای نگرانی است. اما اگر مرتباً درد مقعدی را تجربه می‌کنید، بهتر است برای ملاقات با پزشک خود وقت بگیرید.

اگر درد مقعدی را تجربه می کنید که بدتر می شود یا به نیمه پایینی بدن گسترش می یابد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت داشتن موارد زیر باید در اولین فرصت با پزشک مشورت کنید:

  • تب
  • لرز
  • ترشح مقعدی
  • خونریزی مداوم
  • تغییر در اجابت مزاج
  • کاهش وزن بی دلیل

تشخیص

برای تشخیص علت درد مقعدی باید با متخصص گوارش ، یا جراح کولورکتال مشورت کنید. پزشک در ابتدا در مورد سابقه پزشکی شما می پرسد و علائم اولیه را بررسی میکند. سپس سایر آزمایشات متناسب با علائم بیمار توصیه میشود:

  • آزمایش خون: ممکن است برای بررسی کم خونی یا عفونت، شمارش کامل خون تجویز شود.
  • آزمایش‌های تصویربرداری: ممکن است برای بررسی توده‌ها، بزرگ شدن غدد لنفاوی یا مدفوع، عکس‌برداری با اشعه ایکس یا توموگرافی کامپیوتری (CT) شکم تجویز شود.
  • معاینه رکتوم دیجیتال : در طول این معاینه، پزشک یک انگشت چرب شده را به رکتوم وارد می‌کند. این روش یک راه ساده برای بررسی خون، ترشحات یا توده های غیر طبیعی است.
  • آنوسکوپی: یک ابزار باریک با یک لامپ در انتهای آن است که به اندازه چند سانتی متر داخل مقعد قرار می گیرد. این آزمایش به پزشک کمک می کند تا داخل مقعد/رکتوم را ببیند.
  • سیگموئیدوسکوپی / کولونوسکوپی : در طی این روش، یک ابزار بلند و نازک که دارای یک دوربین فیلمبرداری کوچک است از طریق رکتوم وارد می شود و به سمت روده بزرگ شما هدایت می شود. نمونه برداری نیز از طریق این آزمایش انجام میشود.
  • پروکتوسکوپی : این آزمایش به منظور بررسی رکتوم انجام میشود.

بهترین راه درمان درد مقعدی

درمان درد مقعدی

همان طور که مفصلاً اشاره کردیم، درد مقعد میتواند علت های مختلفی داشته باشد. پس امکان معرفی یک روش درمان مشخص، برای همه ی این علت ها وجود ندارد. درد مقعد می تواند هشداری جدی از بیماریها باشد. پس از کنار آن ساده عبور نکنید! هر بیماری هر چند ساده اگر به موقع درمان نشود، به مشکلی خطرناک یا حتی کشنده تبدیل خواهد شد. برای اینکه بتوانید سریع تر و با بهترین روش از شر بیماری خود خلاص شوید، لازم است از یک پزشک متخصص گوارش یا جراح کمک بگیرید. 

در ضمن اگر همراه با درد، علائمی مثل خونریزی، خون در مدفوع یا احساس توده ای در مقعد یا ناکامل بودن عمل دفع را دارید. وضعیت اورژانسی تلقی میشود و نباید زمان را تلف کرد. در غیر این صورت عواقب کار با شما است.

درمان خانگی درد مقعد

درد شدید ناحیه مقعد، وضعیت بسیار آزار دهنده ای است. در صورتی که هنوز از پزشک کمک نگرفته اید، می توانید با راهکارهای زیر برای مدتی کوتاه درد خود را تسکین دهید. به یاد داشته باشید، این روشها نمی توانند جایگزین درمان های موثر شوند، چرا که بیماری شما دیر یا زود عود کرده و ممکن است وضعیت را پیچیده و آزار دهنده تر از قبل کند.

  • درمان یبوست : همان طور که ذکر شد، یبوست از شایع ترین علل درد این بخش بدن است. برای رفع این شرایط مصرف انواع میوه ها و سبزیجات، غلات سبوس دار و انجام ورزش توصیه میشود. در صورت کارآمد نبودن این موارد استفاده از نرم کننده های مدفوع نظیر پسلیوم نیز برای تسهیل در تخلیه روده توصیه میشود.
  • حمام سیتز : نشستن در یک وان آب داغ برای حداقل نیم ساعت و چند بار در روز میتواند به تسکین درد این ناحیه کمک نماید.
  • پماد ها : استفاده از پماد لیدوکائین میتواند در برطرف کردن سریع درد موثر باشد. اگر علت این درد شقاق یا بواسیر است، مصرف پماد های مناسب این بیماری نیز میتواند راه حل خوبی برای برطرف کردن درد باشد، اما موقتی!
  • مسکن ها : مصرف داروهای خوراکی بدون نسخه مانند استامینوفن، آسپرین یا ایبوپروفن و…. میتواند برای حداقل چند ساعت درد شما را تسکین دهند. به شرطی که در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

سوالات متداول

علت تیرکشیدن مقعد چیست؟

شایعترین علت احساس درد یا اصطلاحاً تیرکشیدن مقعد ابتلا به بیماری بواسیر یا هموروئید است. پس قبل از هر چیز احتمال ابتلا به این بیماری را بررسی کنید.

آیا مصرف دارو برای درد مقعدی موثر است؟

خیر تا زمانی که علت این درد رفع نشود، این احساس ناخوشایند همچنان پابرجاست. به علاوه مصرف داروی مسکن در طولانی مدت عواقب خود را به دنبال دارد.

چه زمانی برای درد مقعدی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که درد مقعدی شدید باشد، یا اگر مقدار خونریزی زیاد بود، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر درد مقعدی در عرض چند روز برطرف نشد، باید با پزشک مشورت کنید.

چرا وقتی می نشینم مقعدم درد می گیرد؟

هموروئید یکی از شایع ترین علل درد مقعدی در هنگام نشستن است. این ناراحتی به این دلیل است که نشستن به وریدهای متورم در راست روده فشار وارد می کند. هر چه بیشتر بنشینید، ممکن است درد بیشتری احساس کنید.

آیا دویدن می تواند باعث درد در باسن و مقعد شود؟

آره. اگر همیشه پس از نشستن طولانی مدت مسافت های طولانی را می دوید، به ویژه در برابر درد در ناحیه باسن آسیب پذیر هستید. این بیماری به عنوان تاندونوپاتی گلوتئوس مدیوس شناخته می شود. ورزش های کشش مناسب قبل و بعد از ورزش ممکن است مقداری از درد را تسکین دهد.

آیا سرطان رکتوم دردناک است؟

سرطان رکتوم یامقعد می‌تواند باعث درد و احساس فشار در اطراف مقعد شود. اما اولین علامت این نوع سرطان معمولاً خونریزی از مقعد است.

217 دیدگاه دربارهٔ «علت درد مقعد (تیر کشیدن ) چیست؟ درمان سریع اسپاسم زودگذر»

  1. سلام. من چند سال پیش بواسیر داشتم و پماد استفاده کردم. الان مقعدم خیلی درد میکنه. احساس می کنم مدفوعم کامل خارج نمیشه. چه دارویی پیشنهاد می کنید؟

    1. درد مقعد علت های زیادی داره. اما چون ذکرکردین که همراه با خونریزی هست. احتمالا به بواسیر دچار شدین

    1. این مورد نیاز به بررسی و معاینه داره. همین حالا با کلینیک تماس بگیرین براتون وقت معاینه تعیین کنن

  2. من چند سال پیش بواسیر داشتم و عمل کردم. الان مدتی هست که مقعدم درد میکنه ممکن بخاطر همون بیماری باشه یا علت دیگه ای داره؟

    1. درد مقعد به علت های مختلفی ایجاد میشود. ولی با توجه به اینگه قبلا سابقه بواسیر داشتین ممکنه بیماریتون عود کرده باشه.

      1. سلام من مدتی که درد مقعد دارم
        ماهی دوتا سه بار آنقدر تیر میکشه که از خواب می پرم ولی مشکل دیگه ای ندادم

          1. سلام من مدتی است درد مقعد دارم ماهی دو سه بار تیر میکشه که از خواب بلندم میکنه چیکار کنم

  3. سلام.من به ندرت در ناحیه روده بزرگ انهم فقط نصف شب در خواب درد شدیدی حس میکنم بطوریکه از خواب بیدارمیشم ولی این درد بعد 10دقیقه از بین میره و هر یک یا دوماه تجربه میکنم.فقط بیزحمت بگید سرطانه یا نه خیلی ذهنم درگیره
    ممنون از اطلاع رسانیتون

    1. سلام. این درد میتونه علت های خیلی زیادی داشته باشه و آخرین گزینه ای که میشه بهش فکر کرد سرطان هست. درد مقعد اغلب ناشی از بواسیر هست برای معاینه تشریف بیارین تا علت به طور دقیق مشخص بشه

      1. من هم تجربه مشابهی دارم. با توجه به این مقاله، اسپاسم مقعدی باید باشد. تجربه بهم نشون داده هر وقت غذای تند یا نان سفید استفاده میکنم، بعدا دچارش میشم. معمولا با نشستن روی زمین و دراز کردن پاها بعد از چند لحظه برطرف میشود

      2. سلام خسته نباشید منم همین مشکل دارم فقط نصف شب ها وقتی خوابم میاد سراغم. تا یک ساعتی درد میکنه بعد یواش یواش خوب میشه. بد جور درد میکنه سخته تحملش در ماه چند بار این اتفاق میوفته

        1. سلام درد مقعد علت های خیلی زیادی داره. اگر درد به طور مداوم تکرار میشه، باید برای معاینه تشریف بیارین.

        2. منم دقیقا همین مشکل دارم ، هر دو یا سه ماه ، یک بار اینطوری میشم .
          نصف شب درد میگیره بیدار میشم بعد نیم ساعت دوباره خوب میشه

    2. منم دقیقا به همین شکلم . دردش خیلیییی زیاده فقط شب ها هر 2 ماه یه بار . خیلی عجیبه دردش .

        1. منم همینطور بودم چندین ساله فکر کنم 25 سال باشه ولی الان دردش پیوسته ترشده و مدام باید شیاف استفاده کنم هر دکتری هم رفتم سر در نیاورده

    1. علت این مشکل میتواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، شایع ترین علت التهاب و عفونت پروستات است. برای درمان مشکلتون با پزشک ارولوژیست مشورت کنید.

  4. سلام خسته نباشید،دلیل تیر کشیدن یهویی داخل مقعد چی هست؟جوری که یهو ادم میپره و هر چند وقت یبار اینطوری میشه ۱۸ سالمه و پسر هستم

  5. من فقط موقع مدفوع داخل مقعد درد میگیرع بعد چند دقیقه خوب میشه به طوری که انگار اصلا درد نداشتم با دارو یا .. درست میشه بدون لیزر؟

    1. سلام. با توجه به علائمی که دارین، احتمالا دچار بواسیر شدین. برای تشخیص قطعی باید معاینه بشین و بعد درمان مناسب برای شما مشخص بشه

  6. سلام.خدمت دکتر
    (فقط درد)بدون خونریزی و بدون بیرون زدگی…..بیرون مقعدطرف چپ مقعد کمی داخل..کمی سفت شده اندازه 2ریالی قدیم.درد دارم بیشتر موقع نشستن عادی…ممنون ازراهنمایی شما..مرد هستم

    1. سلام جناب. درد علت های مختلفی دارد و باید برای تشخیص قطعی معاینه بشین. ولی با توجه به علائمی که ذکرکردین مشکلتون ممکن هست به بواسیر مرتبط باشه.

  7. با سلام
    خانم 35 ساله هستم و متاهل .. چند ماهی هست که هر ماه 2-3 بار نصفه شب درد شدید در زیر شکم و مقعد احساس می کنم و از خواب بیدار میشم. که بعد از دستشویی رفتن و گرم کردن اطراف شکم دردم اروم میشه – مشکل یبوست و اسهال ندارم . فقط این چند ماه برای بچه اقدام کردم . ممکنه مشکل از این موضوع باشه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .
    با تشکر

    1. سلام. مشکلتون علت های مختلفی میتواند داشته باشد که شایع ترین آن بواسیر هست. با توجه به اینکه علائم خاص دیگه ای رو ذکر نکردین پیشنهاد میکنم، برای معاینه حضوری تشریف بیارین

  8. سلام
    الان دوماهه زایمان کردم
    از ده سال پیش دچار شقاق مقعدی شدم
    ولی وقتی به بچه شیر میدهم دچار خونریزی هنگام دفع میشم الان مقعدم به شدت درد میکنه میشه راهنمایی کنید ؟؟

    1. سلام. زخم یا همان بیماری شقاق خود به خود درمان میشود. بهترین راهی که برای درمان وجود دارد، لیزر درمانی است. با توجه به اینکه نوزاد دو ماهه دارید، میتونید از قبل برای لیزر شقاق وقت بگیرین و یک ساعت حضورا تشریف بیارین. لیزر سرپایی هست و بدون درد یا خونریزی انجام میشود.

  9. سمت چپ و بیرون از مقعد درد خیلی زیادی داره حدودا یک ماه و هرروز دردش بیشتر میشه ۱۹ سالمه دخترم هستم اما اصلا خونریزی یا بیرون زدگی نیست
    فقط دردش خیلی زیاده

    1. سلام. باتوجه به اینکه علائم دیگه ای ذکر نکردین برای تشخیص بیماری باید حضورا تشریف بیارین و معاینه بشین. در ضمن بیماریهای مثل بواسیر در افراد مختلف علائم متفاوتی را ایجاد می کند. یعنی ممکن است با وجود ابتلا به این بیماری خونریزی یا بیرون زدگی نداشته باشید.

  10. سلام من 47سالمه شیش ماه پیش بخاطر درد زیاد مقعد پیش جراح رفتم تشخیص دادن شقاق وهموریید است جراحی لیزری کردم ولی دردم بیشترشد یه ماه پیش رفتم دکتر داخلی کولونسکوپی شدم گفتن روده تحریک پذیر داری وتنبلی روده.دارو داد کمی بهترشدم ولی هرکاری میکنم یبوست کامل ازبین نمیره موقع دفع مقدم به سختی بازمیشه همراه بادردزیاد گاهی هم کامل دفع نمیشه کلا دوسه ساعتی بعد تخلیه درد دارم چکارکنم.توروخداراهنمایی کنین

    1. سلام. احتمالا چون مدام یبوست داشتین به بواسیر و شقاق دچار شدین. باید مشکل روده تحریک پذیر درمان کنید تا هم از درد رها بشین هم مجددا به بواسیر دچار نشین. باید شما را معاینه کنم و آزمایشات بررسی کنم تا نظر قطعی بدم. فعلا برای درمان یبوست از ملین های طبیعی مثل پسلیوم استفاده کنید. مصرف حجم زیادی از میوه ها و سبزیجات نیز می تواند در رفع این مشکل به شما کمک کند.

    2. من این مشکل رو ندارم، ولی نسبتا یبوست داشتم، مدتی در رژیم غذایی بعد از ناهار و شام یک قاشق غذاخوری روغن زیتون همراه با آب میخوردم، الان مشکل یبوستم کاملا برطرف شده

      1. بله روغن زیتون برای رفع یبوست خوبه. ولی برای درمان روده تحریک پذیر باید حتما تحت نظر پزشک متخصص باشید.

  11. سلام من هر سه چهار یه بار به این درد دوچار میشم یه هفته طول میکشه پس آروم میشه وبه حالت عادی خودش بر میگرده
    یه وقتای خونم میاد ولی وقتی سرویس میرم یکم درد داره بیرون میشم تا ۶ الا ۷ ساعت درد میکنه پس آرام میشه تادوباره سرویس برم درد میگیره و لبه مقعدم اندزه یه نخوت کوچولو باد میکنه واون بیرون میزنه از مقعد وخیلی درد میکنه
    به ۵ ساعت پس درست میشه تا دوباره نرم سرویس درد نمیکنه
    لطفا راهنمای کنید

    1. سلام. شرایطی که ذکر کردین به احتمال زیاد ناشی از بواسیر هست. برای اطمینان از بیرون زدگی عکس بگیرین و در واتساپ 09198770284 ارسال کنید. راهنمایی تون کنن.

  12. باسلام
    دوهفته درد و یک مقدار خونریزی داشتم.حتی نمیتونستم راحت بشینم که پماد رکتول استفاده کردم الان بهترم ولی هنگام عطسه کردن و موقع تمام شدن ادرار یک لحظه مقعدم درد میگیره
    لطفاً راهنمایی کنید.تشکر

  13. سلام من پارسال باسنم یهویی تیر می‌کشید ک از درد می‌پریدم هوا دکتر متخصص رفتم گفتن از اعصابه ی کپسول سبز رنگ دادن ی هفته خوردم خوب شد الان امروز دوباره دردش شروع شده نه خونریزی دارم ن چیزی یهویی درد میگیره دکتر هم گفت اعصابه اعصاب درستی ندارم عزیزامو از پارسال تا الان دونفر از دست دادم ۱۷ ساله هستم لطفا بگید چ کپسولی استفاده کنم

    1. سلام. باید معاینه بشین علت این درد ها مشخص بشه. توصیه می کنم بدون مشورت با پزشک از هیچ دارو یا کپسولی استفاده نکنید.

  14. سلام چند روزی هست که در ناحیه مقعد احساس درد میکنم که هنگام دراز کشیدن و دفع مدفوع شدید تر میشه انگار که چیزی از داخل به سمت بیرون فشار میاره و سمت چپ مقعد احساس درد میکنم و رابطه نداشتم دلیلش چی میتونه باشه یبوست دارم اما حتی اگر نداشته باشم هم درد دارم

    1. سلام. باید معاینه بشین. با توجه به غعلائمی که ذکر کردین ممکن هست به بواسیر مبتلا باشین اما برای تشخیص قطعی باید معاینه بشین.

  15. سلام من زمان پریودیم فقط ،میشینم مقعدم تیرمیکشه ازداخل .یا حس میکنم گازه تو رودم میپیچه جای مقعد نرسیده غیب میشه انگار اصلا نبوده .زمانه دیگه اینطورنیست.چیکارکنم خوب شم

  16. سلام یبوست داشتم چند وقت و احساس می‌کردم خوب تخلیه نمیشه مدفوع برا همین از فشار آب استفاده کردم الان چند وقت احساس درد ضربان دار میکنم و وقتی نشستم احساس کمی بیرون زدگی میکنم ولی موقع دفع دردی ندارم میخواستم بدونم علت چیه و هزینه عمل لیزر چند

  17. سلام،ببخشید من قبلا هر چن وقت ی بار یبوست خفیف دچار شدم و هنگام دفع یه مقدار خون میومد،الان چن ماهه ک یبوست نشدم ولی یه کم ملتهب شده مقعدم و بیرون زدگی داره،چ مشکلی هس؟خیلی استرس گرفتم

    1. سلام. احتمالا مشکلتون با توجه به علائمی که ذکر کردین بواسیر هست. برای تشخیص قطعی باید معاینه بشین.
      نیازی به نگرانی نیست. بواسیر درمان قطعی داره. با یکبار لیزر سرپایی میشه این بیماری درمان کرد.

  18. بیرون زدگی مقعد بدون خونریزی و درد و هیچی نشونه ی چیه؟قبلا چن ماه پیش یکی دو بار یبوست شدم و ی کم موقع دفع خونریزی داشتم

  19. سلام من یه جوان ۱۷ ساله هستم امروز یکدفعه دردی در مقعد و زیر ناف و کمی هم مثانه بصورت هم زمان داشتم مشکلم چیه

  20. سلام من دو سه بار در طول یک ماه اخیر هنگام مدفوع مقعدم درد میگیره و بعد از مدتی خوب و دوباره بهش دچار میشم خونریزی ندارم و درد پایدار نیست و فقط هنگام دفع مدفوع درد میگیره گاهی اوقات خارش داره خودم فکر میکنم ملتهب میشه مشکل چیست

    1. سلام. با توجه به علائمی که ذکرکردین ممکن است، دچار بواسیر داخلی باشین. اما برای بررسی های بیشتر و تشخیص دقیق باید حتما معاینه بشین.

  21. سلام من مدت۳سال می شود که هیچ رابطه ی از معقد ندارم چون درد زیادی داشتم .وقتی باردار بود موقع درد زایمان از معقد هم درد زیادی داشتم.اما بعد از این که نوزادم به دنیا امد یبوست خیلی شدیدی دارم حال مدت ۱۰ماه می شود پیش پزشک معمولی رفتم با دادن یک پودر که با مخلوط میکردم میخورد خوب بود و مدفوعم نرم شده بود اما بعد از تمام شدن دارو دوباره درد هنگام خارج شدن مدفوع دارم وخون خیلی کمی بعد از مدفوع میاید

  22. سلام مدت خیلی زیاد هست مشکل گوارش دارم درد زیر دنده نفغ اسهال یبوست مدفوع مدتی به رنگ سبز تیره الانم درد در ناحیه مقعد اضافه شده داخل خروجی مقعد اندازه یک لوبیا متورم شده و درد شدید ممنون میشم راهنمایی. کنید

  23. سلام، من 36 سالمه، مدت یه ماه هست که درد شدید مقعد دارم، البته اول به نظر یه جوش میاد و بعد کم کم خوب میشه. پیش چندین جراح رفتم یکی میگه شقاق یکی میگه آبسه یکی هم میگه چیزی نیست…. ولی دو هفته منو اسیر می کنه و بعدشم میره و مجددا چند روز بعد همون میشه. من اصلا یبوست ندارم. الیته بهم آنتی هموروئید هم دادن که استفاده کنم.
    واقعا موندم چرا یه تشخیص ندادن که چیه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام، حضوری تشریف بیارین مطب برای معاینه و بررسی دقیق. همچنین می تونید از مقعد عکس بگیرین و به شماره 09198770284 در واتساپ ارسال کنید. تا راهنماییتون کنن

  24. سلام خسته نباشی
    من دو سه روزی هست اول مقعدم درد میکنه سمت راستش و یه چیزی تقریبا سوزنی شکلی به وجود اومد یه خورده داخل مقعد میشه. فقط یه ذره درد دارم و بیماری کولیت روده هم دارم که الان تحت درمان هستم خواستم ببینم نشانه چیه این درد
    با تشکر از شما

  25. سلام
    چند روزی هست کنار مقعد یک برجستگی احساس میکنم که درد شدیدی دارم،چه نشسته چه سر پا و دراز کشیده این درد رو‌دارم،شب ها هم خواب راحتی ندارم از درد،مشکل از چی میتونه باشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    در زمان دفع مدفوع و شسشتو با اب داغ درد کمتر میشه.

  26. سلام جناب دکتر. ببخشید که مزاحمتان شدم. من دیروز در هنگام دفع مدفوع ( مدفوع یکم سفت بود) و باعث درد کمی در مقعدم شد فکر میکنم مدفوعم باعث خراشیدگی مقعدم شده. خونریزی هم ندارم به هیچ وجه. بیرون زدگی هم ندارم.
    دردش هم کم هست خیلی کم. طوری که احساس میکنم حتی نسبت به دیروز دردش هم کمتر شده ولی هنگام دفع مدفوع یکم درد میگره ( یکمی حالت سوزش پیدا میکنه کم) در طول روز هم درد خاصی ندارم اما اگر با انگشت ماساژ بدم یکم کوچولو درد میگیره. سن من هم ۱۸ سال هست.
    با توجه به این علائم پیشنهاد شما چیست جناب دکتر قابل توجه باشد که بنده تهران زندگی نمیکنم و نمیتونم بیام مطب حضرتعالی. ممنون میشم همین جا کمی بنده را راهنمایی کنید

    1. سلام. اگر علائم در طی یک هفته برطرف نشد، برای معاینه حضوری تشریف بیارین. برای کاهش درد یک لگن را از آب گرم پرکنید و برای 20 دقیقه در آن بنشینید.

  27. با سلام ، یک سوال داشتم من سابقه درد مقعد نداشتم الان دو ماهی هست به این درد دچار شدم در طول روز بدون اینکه دستشویی استفاده کنم دو طرف باسن و مقعد یک خارش بسیار شدیدی میگیرم که امان آدم و میبره در ضمن هنگام دفع هم کمی درد دارم ، خواستم اول علت رو بپرسم ، بعد برای درمان باید پیش کدام متخصص برم مثلا گوارش ، داخلی ممنون میشم راهنمایی کنین البته من ساکن ایران نیستم . ممنون از لطف شما

    1. شایع ترین علت این علائم بیماری بواسیر هست. برای تشخیص دقیق تر میتونید از پزشک عمومی کمک بگیرید ولی بهتر هست از ابتدا به متخصص جراح عمومی مراجعه کنید.

  28. خسته نباشید.چند ماهی هست درد معقد دارم که وقتی میشینم رو زمین درد می‌کنه معتقدم.و بعضی اوقات مدفوع م مخاط همراهش هست.خونریزی ندارم هر بار هم که میرم دستشویی تخلیه کامل انگار نمیشم.باسن و معقدم خیلی درد می‌کنه .

    1. سلام. با توجه به علائمی که ذکر کردین احتمالا به بواسیر مبتلا هستید. برای تشخیص دقیق و معاینه و درمان حضورا تشریف بیارین.

  29. سلام وخسته نباشید
    من مدتی تقریبا دوهفته برای دفع خیلی درد میکشم یکبارهم خونریزی داشتم اما مدفوع تقریبا سفتی دارم وبرای دفع اذیت میشم ….درد هم تا دوساعت بعدش ادامه داره…هرروز دفع دارم وتقریبا بعدازدفع درد هاادامه دارهستند مدت ۳روز بهترشد بازدوباره برگشته بااینحال مایعات و…مصرفم بالاست وجدیدا تحرکم بردم بالا
    ممنون میشم درمان رو بدونم واینکه چکاری انجام بدم

    1. سلام. احتمالا به بواسر دچار شدین. برای تشخیص قطعی حضوری تشریف بیارین. درمان بواسیر را میتوانید در این صفحه مطالعه گنید.
      وضعیت یبوست را کنترل کنید و حتما مصرف فیبر را در رژیم غذایی قرار بدین و تحرک هم برای شما خوبه.

  30. سلام. من چند روزی هست که توی مقعد احساس گرفتگی میکنم. درد زیادی نداره فقط احساس گرفتگی. حس میکنم وقتی میخوابم بیشتر میشه و وقتی نشستم یا راه میرم تقریبا وجود نداره این حس.
    یک سال پیش عمل کیست مویی داشتم.
    زیاد یبوست ندارم.
    در کل یه حسی شبیه احساس نیاز دفع مدفوع یا گرفتگی در مقعد دارم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  31. سلام
    من چند روز بود که گاهی وقتا مقعدم درد میکرد احساس میکردم خیلی بهش فشار اومده ،میسوزه .
    امروز صبح از خواب بیدار شدم احساس کردم باید برم دستشویی و مدفوع زیادی دارم اما وقتی رفتم هرچی تلاش کردم حتی یه ذره هم مدفوعم نیومد.
    کم کم بعد از ظهر یهو احساس میکردم الان شلوارمو کثیف میکنم از شدت درد، اما تا میرفتم دستشویی چیزی نمیومد.

    شام هم خوردم هنوز نیومده.
    فقط فشار میدادم کف میومد بیرون و حباب داشت.
    تورو خدا راهنماییم کنید دقیقا مشکلم چیه؟
    مشکلی هست برم دکتر یا اگه نرم خوب میشم؟

  32. سلام من پارسال ابسه مقعدی داشتم عمل کردم و بعد از یماه دوباره عود کرد ولی عمل نکردم ولی بعد چند ماه الان درد های ناگهانی دارم که چند وقت یکبار ب مدت یساعت درد میاد میشه دلیل رو بگین واقعا دارم ازیت میشم

    1. سلام، ممکن است در اثر تعلل در درمان، آبسه مقعد به فیستول تبدیل شده باشد. برای تشخیص دقیق باید حضوری تشریف بیارین برای معاینه دقیق.

  33. سلام وقت بخیر
    من چند وقتی است که علت خارش و سوزش در ناحیه مقعد دارم که مداوم نیست و فقط در شرایط خاصی این مشکل رخ میده
    مثلا وقتی که پیاده روی کنم عرق کنم یا وقتی که از دستشویی بیام بعد و هنگام دفع مدفوع
    هیچوقت هم یبوست نداشتم اما بعضی وقت ها حس میکنم که اطراف مقعدم خشک است ممنون از راهنماییتون

  34. سید محمد میرباقری

    سلام من در ناحیه مقعد احساس درد دارم این درد فقط موقع نشستن به وجود میاد بقیه مواقع خوبم دکتر جراح هم معاینه کرد چیزی خاصی نبود دارو داد دردم کمتر شد ولی هنوز موقع نشستن هم درد دارم اما زیاد نیست و بعضی مواقع هم احساس خشکی در ناحیه مقعد دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام. اگر در درد در برخی موارد ایجاد میشود، مشکل جدی نیست. اما اگر به طور دائم تکرار میشود، باید برای معاینه و بررسی دقیق معاینه بشین.

  35. سلام من چند روزی هست در ناحیه دور مقعد احساس سفتی میکنم دردش زیاد نیسست دردش شبیه به جوش زیر پوستی
    میتونید کمک کنین بفهمم مشکل چیه

  36. سلام من چند روز هست که یبوست دارم ولی امروز گاه گاهی احساس درد بدی میکردم واروم میشدم هیچ گونه بیرون زدگی ندارم میشه راهنمای کنید ممنون میشم

    1. سلام. یبوست مکرر باعث آسیب مقعدی شده است. ممکن است به بواسیر دچار شده باشین اما برای تایید باید معاینه بشین چون همیشه هم علت درد های مقعدی بواسیر نیست!
      به یاد داشته باشید بواسیر های درجه یک هیچ گونه بیرون زدگی ایجاد نمی کنند. برای اطلاعات بیشتر توصیه میکنم صفحه بواسیر داخلی را مطالعه بفرمایین.
      برای کاهش درد توصیه میکنم در یک لگن آب گرم بنشینید. برای جلوگیری از یبوست هم فیبر و سبزیجات بیشتری مصرف بفرمایین

  37. سلام بنده 17 سالمه. یک چیز شبیه میخ مانند در ناحیه داخلی درامده که به طور معلونی بیرون نزده. بسیار استرس دارم

    1. سلام. اگر مشخص هست، عکس بگیرین و در واتساپ ارسال کنید. در غیر این صورت باید حضوری برای معاینه تشریف بیارین.

  38. سلام
    من ب دلیل خوردن جوهر نمک مبطلا ب مشکل گوارش شدم و چند وقتیه که بطور کلی مدفوع ندارم و ب گفته پزشک ها لوله مقعد کاملا گرفته شد .
    براحل شدن مشکلم باید چیکار کنم .
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  39. سلام من ۳۲ سالمه وده سال پیش یه دوقلو آوردم من بواسیر واشتم یک ماه پیش هنگام دفع درد وخونریزی داشتم رفتم دکتر گفتن این شربت ماون و این پماد ها رو استفاده کن الان بهتر شدم ولی بعضی روزها سمت چپ شکمم درد میکنه علت چیه

    1. سلام، احتمالاً بواسیر عود کرده است. این بیماری با دارو درمان نمیشود و برای رفع آن باید جراحی لیزری انجام بدین.

  40. سلام چندروزه اسهال شدم وهمزمان مقعدم درد میکنه وتیر میکشه ودردش اطراف مقعد زیاد وقتی به سمت داخل میکشم دردش بیشتر میشه ممکنه التهاب روده باشه چون شیره مصرف میکردم الان چندروزه مصرف ندارم درد مقعد برای چیه البته کیست مویی داشتم عمل کردم

  41. سلام دکتر جان خدا قوت
    بنده دو سه روزی درد مقعد دارم، شکمم خوب کار میکنه و زخمو خونریزی ندارم ولی فقط درد هست هم موقع نشستن هم راه رفتن آقا هستم 47 ساله و احساس میکنم داخل مفعدم التهاب داره یا شاید چیزی شبیه به جسمی مانند کسی که اجابت مزاج خیلی شدیدی داره، لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

  42. سلام و وقت به خیر من مشکل یبوست دارم دفعم همیشه ناکامله گهگاهی همراه با دفع خونریزی دارم معمولا شبا درد دارم که با با خوابیدن به پشت یا شکم بیشتر میشه کلا زمانی که دراز میکشم دردم شروع میشه که با راه رفتن بهتر میشه لطفاً راهنمایی کنید پسر هستم

    1. سلام. با توجه به علائمی که ذکر کردین، ممکن هست به بواسیر دچار باشین، برای تشخیص دقیق باید معاینه بشین.

  43. سلام
    من هفته گذشته پریود شدم و بخاطر درد بسیار زیاد ۳ روز اول از شیاف دیکلوفناک استفاده کردم که الان بعد از یک هفته مقعدم به شدت درد میکنه وقتی غذا میخورم دل درد و بعد از تخلیه هم به شدت مقعدم درد میگیره
    در ضمن دوسال پیش عمل بای پس معده انجام دادم.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون

  44. سلام دکترجان،خسته نباشید،
    چندسال پیش زیردنبالچه ام ب سمت بیرون سمت چپ باسنم عفونت کردودکتر بهم پمادسیاه داد ودهن بازکرد وخالی شد،امابعدش سالی دوسه بارهمونجا پروخالی میشد،امابعدچندسال تندتنداینجوری میشدم،،فکرکردم کیست موست،دکترم گفت فیستول آنال هستش،،رفتم ام ارآی هیچکدومش نبود،،فقط زیرش می‌گفت عفونت هستش،،چون چندسال پیش خودم چندتاامپول تزریق کرده بودم وبعدش این اتفاق شروشدبرام،،الان نزدیک ۷۰روزه جراحی کرده ام وتخلیه شده،روی زخم کاملا خوب شده فقط یقسمتش قرمزه فعلا و گاهٱاحساس سوزش شدیدی داخلش حس میکنم ویادردمیگیره.امااصلا نگاش میکنم هیچی معلوم نیست،،وروش کاملاترمیم شده اماانگارسوزن سوزن میشه یامیسوزه طوری که میترسم نکنه بازم عفونته یامیخاددهن بازکنه مثل قبل،،دکتردوباره معاینم کردچیزی سردرنیاورد،گفت ناچیزی نیادبیرون نمیشه تشخیص داد،،،گفتن من حساسم وعادیه،،ممنون میشم نظرتونوبگین،،محل عمل اندازه طول انگشت اشاره ام هستش،،سپاس

  45. سلام. کمی درد در ناحیه چپ معقد دارم. در زمان دفع مدفوع هیچ گونه دردی ندارم. ممنون میشم راهنمایی کنید؟

  46. سلام بنده ۲۵روزه که عمل لیزر بواسیر داخلی انجام دادم امادور مقعدم ورم داره هنوز بالای مقعدم انگاری جای امپول بی حسیه که قبل عمل ب من زدن اول سرش چرکی سفید بود اما الان انگاری سوراخه و عفونت میزنه بیرون نمیدونم چیکار کنم .خواهش میکنم راهنماییم کنین بنده کرمانشاهم نمیتونم بیام معاینه م کنین عکس میتونم بفرستم .از جراح خودمم میپرسم انگاری بلد نیست

  47. سلام من هم مشکل درد مقعد دارم ، بیرون زدگی داره، تازگیا نمیتونم سرپا وایسم، موقع دفع هم دردی ندادم، قبلا دردی نداشت

  48. بچه بودم یبوستی بودم الان چندساله اصلا یبوستی نیستم
    ولی الان مدت کوتاهیه که بعد ازهردستشویی که میرم بعدازمدفوع یکم میسوزه بعدش خوب میشم چندباری خودمو خشک کردم یکم خونریزی کم داشتم بعدش دیگه اوکی شد.
    اصلا نمیتونم بعدازخوردن غذا نرم به سرویس چیکارباید کنم.

  49. سلام اقای دکتر
    من قبلا در مقعد درد شدید داشتم اما به تازگی درد رفع شده و فقط احساس خارش دارم. به نظرتون علت این موضوع چی هست؟

  50. سلام دکتر
    به تازگی دچار درد مقعد شدم که این درد در ناحیه بین مقعد تا بیضه در برخی اوقات کشیده میشه. همچنین بیشتر در طرف چپ درد دارم با نشستن بیشتر هم میشه به طوری که احساس میکنم پایین ستون فقراتم درد میگیره. میشه لطف بگید ممکن علت چی باشه.
    با تشکر

    1. مشاور کلینیک

      سلام. بیماریهای بسیار زیادی هست که میتونه باعث درد مقعد بشه. باید تشخیص باید معاینه بشین.

  51. سلام من چنددماهه که یه مدت جند ساعت یا بعضا یکی دوروز دچار یه درد خفیف در داخل مفد میشم بعد برطرف میشه موقع راه رفتن بهترم از سرطان میترسم

    1. مشاور کلینیک

      سلام. درد مقعد علت های بسیار زیادی دارد. شایع ترین علت هم بواسیر هست. آخرین احتمال سرطان هست. با این حال پیشنهاد میکنم برای اطمینان خاطر برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

  52. سلام خسته نباشید ،ببخشید من ده سالی هست که زیر دنده هام درد شدیدی دارم،یبوست شدید هم دارم،چندین بار دکتر رفتم ،کولونسکوپی انجام دادم،تشخیص دکتر ،روده ی تحریک پذیر بود،دارو بم داد اما خوب نشدم،درد های مقعدی خیلی آزارم میده هر چند ماهی دو سه بار میاد سراغم اما خیلی شدید و غیر قابل تامل ،یبوست خیلی بم فشار میاره درد مثانه هم بش اضاف شده دکتر میگه فشارهای یبوست مثانت هم دچار مشکل کرد،

    1. مشاور کلینیک

      سلام. روده تحریک پذیر درمان قطعی ندارد و برای کنترل بیماری باید مدام تحت نظر پزشک باشید و دارو مصرف کنید.

  53. سلام من دوباره بعد از چند سال درد مقعد دارم و هنگام دستشوئی دهانه ی مقعدم تنگ ودرد دارم قبلا خون قرمز روشن خارج میشد الان نه فقط درد دارم وناحیه ی مقعدم حرارت زیاد داره دکتر عمومی بعد از آزمایشات گفت باکتری روده داری و داروهاش تمام شد اما بازم درد دارم دکترهای قبلی یکی گفت فیشر مقعد داری یکی گفت کولیت داری هیچکس درست تشخیص نداد فقط این دکتر عمومی گفت آهن بدنت خیلی زیاده

  54. سلام وقت بخیر
    بنده چند سال پیش عمل فیستول انجام داده ام
    امروز نزدیک مقعد،سمت راست،زیر پوست ،بر امدگی رو احساس می کنم کمی کوچکتر از گردو،موقع دفع هم هیچ گونه دردی ندارم،روی پوست هم تغییراتی ندارم،ولی موقع نشستن احساس درد می کنم.ممنون می شوم راهنمایی کنید

    1. مشاور کلینیک

      سلام. باید معاینه بشین. اگر در ظاهر مشخص است از مقعد عکس بگیرید و برای ما در واتساپ به این شماره ( ۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) ارسال کنید. راهنمایی تون می کنن.

  55. سلام
    من۶۴سال سن دارم. حدودا ۳۴سال پیش جراحی هموروئید داشتم، تا ۳ هفته پیش که جراحی رادیکال پروستات داشتم که پروستات و توده بدخیم را به صورت جراحی باز خارج نموده اند. بعد از جراحی یبوست شدید داشتم که بعد از ۴ روز شکمم کار کرد. و بعد از آن درد شدید در مقعد دارم بطوری که روی باسن نمیتوانم بنشینم. و هنگام ادرار کردن درد شدیدی در مقعد خود احساس میکنم.
    در حال حاضر بعد از عمل حدودا هر ساعت یکبار احاس ادرار دارم و به خاطر آن همزمان درد در مقعد و مجاری ادرار را دارم.
    آیا مسکنی هست که درد را کاهش دهد؟
    با تشر

  56. سلام. آیا درد مقعدی که با خونریزی هم همراه شده خطرناکه؟ یک زائده هم کنار مقعدم ایجاد شده!

    1. مشاور کلینیک

      سلام. این مشکل علت های بسیار زیادی دارد. در بیشتر موارد مربوط به بیماریهای جدی و خطرناک نیست.

  57. سلام من ۱۶سالمه و از معقد تا داخل شکمم تیر میکشه و مرتب گرفت میکنم و وقتی دست به معقدم میزنم بنظر خودم انگار ک رودم زده بیرون احساس میکنم بواسیره خجالت میکشم به خانوادم بگم باید چیکار کنم پیش چه دکتری برم لطفا راهنماییم کنین

    1. مشاور کلینیک

      سلام. اگر مشخص هست، عکس بگیرید و برای ما به این شماره (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) در واتساپ ارسال کنید. همکاران تشخیص بدن. در ضمن این بیماری خجالت ندارد و تقریباً از هر 2 نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است.

  58. درود
    درد تیر کشنده مقعد که در زمان خواب بیدارم میکند و شدید است و هر ۵یا۶ ماه یکبار اتفاق میافتد. از چه میتواند باشد؟

  59. لازم به ذکر است که این درد حدود یک ربع بیشتر طول نمیکشو و بسیار شدید است و هر ۵-۶ ماه صرفا در نیمه های شب اتفاق میافتد و از خواب بیدارم میکند

    1. مشاور کلینیک

      علت درد تحت فشار قرار گرفتن مقعد است. برای کاهش درد میتونید از اسپری لیدوکائین و مواد لغزنده بر پایه آب استفاده کنید. سعی کنید این نوع از رابطه به عادت تبدیل نشود، زیرا ممکن است عوارض مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد.

  60. سلام من 3 ماه پیش یبوست شدید گرفتم. الان همراه با درد مقعد، خونریزی هم دارم. علتش چی میتونه باشه؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. ممکن هست در اثر یبوست ، هموروئید یا شقاق ایجاد شده باشد و عامل خونریزی هم همین هست. برای بررسی و معاینه حضورا تشریف بیارید.

  61. سلام. آقای دکتر
    من پسر 15 ساله هستم
    بعد از رابطه مقعدی همش درد دارم. باید چیکار کنم؟

  62. سلام وقت بخیر من درد شدیدی در مقعد احساس میکنم که با فعالیت کم و زیاد میشه ففط درد دارم که تیر میکشه به داخل بدن و اینکه زیر شکمم درد میکنه خانم هستم علت چی میتونه باشه

  63. سلام. من خانم 36 ساله هستم و در برخی موارد مقعدم بی دلیل و ناگهانی درد میگیره، به خصوص شب ها. آیا این خطرناک هست؟ باید برم دکتر؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. اگر ادامه داشت. حضورا تشریف بیارید برای معاینه و بررسی.
      برای رزرو نوبت ویزیت با این شماره تماس بگیرید: 2186084961

  64. سلام من ۲۱ سالمه صبح ها که از خواب بیدار میشم و یا در طول روز به مدت چند دقیقه داخل مقعدم تیر میکشه و تموم میشه خونریزی و تب و اسهال و یوبوست و اینا هم ندارم
    ایا بواسیر دارم؟؟؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. خیر احتمال بواسیر خیلی کمه. اگر درد مرتب تکرار میشه و آزار دهنده است بهتر است برای معاینه حضورا تشریف بیارید چون درد علتهای بسیار زیادی دارد.

  65. سلام
    من ۲۴ سالمه پزشک برای عفونتم آنتی بیوتیک سیپروفلوکساسین تجویز کرده بود که باعث یبوستم شد دو بار دفع همراه با درد داشتم از بعدش الان پنج روزه که عضله های اطراف مقعدم گرفته و حالت ارتجاعیش رو به کل انگار از دست داده با وجود اینکه بشدت دستشویی دارم اما اصلا نمیتونم دفع انجام بدم. در تمام حالات نشسته ایستاده و خوابیده هم درد دارم
    پماد آنتی هموروئید استفاده میکنم اما احساس بهبود نمیکنم طبیعیه؟

    1. مشاور کلینیک

      برای رفع یبوست از داروی گیاهی اسفرزه استفاده کنید. برای کاهش درد هم میتونید برای 20 دقیقه در یک تشت آب گرم بشینید.

  66. سلام. من کارمندم و باید کدت طولانی بشینم. به خاطر همینم همیشه مقعدم درد میکنه چه راه حلی پیشنهاد میدین؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. سعی کنید حداقل هر یک ساعت یکبار از جاتون بلند بشید و چند قدم پیاده روی کنید. هنگام نشستن نیز از بالشتک های دوناتی شکل استفاده کنید.

  67. سلام خسته نباشید
    ببخشید من در ناحیه پایینی مقعد یه چیزی حالت غده زیر پوست در اومده که فقط زیر پوستیه و درد شدیدی احساس میکنم موقع نشستن آیا میتونه بواسیر باشه؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. بله امکانش هست بواسیر خارجی باشه. برای معاینه و بررسی حضوراً تشریف بیارید.

    1. مشاور کلینیک

      سلام. مسلماً باید یبوست درمان کنید. ساده ترین راه برای درمان یبوست دریافت فیبر کافی، نوشیدن آب و ورزش است. برای رفع یبوست میتوانید انواع میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید و یا از ملین های طبیعی نظیر پسلیوم استفاده کنید.

  68. سلام. وقت بخیر
    آقای دکتر حدودا چند ماهیی میشه که پشت هم مقعدم درد میکنه. یکی دو بار هم خون دیدم به نظرتون علتش چی میتونه باشه؟

  69. سلام آیا بعداز لیزر مراقبت خاصی میخواد خیلی ها میگن درد شدیدی بعداز لیزر داشتن آیا درسته؟

  70. سلام ، من یه چند سالی هست که بواسیر بیرونی دارم و اقدامی نکردم ، ولی الان یه چند روزی میشه که از ناحیه مقعد درد احساس میکنم و تیر می‌کشه ، میخواستم بدونم چه کاری باید انجام بدم

  71. سلام. من مدام دچار درد مقعد هستم و هرپمادی هم استفاده میکنم فایده ای نداره. آیا این خطرناک هست؟ باید چه کار کنم؟

  72. سلام
    من یه مدتی هست درد از ناحیه ی مقعد دارم جوری که تا ناف کشیده میشه انگار دارن نافمو از تو میکشن خیلی درد دارم یکم خوب میشه دوباره میگیره از چی میتونه باشه؟

  73. سلام من درد مقعد داشتم رفتم دکتر گفتن شقاق هست ولی غیر درد مقعد هنگام دفع،بیضه چپ هم چند ساعت درد میکنه میتونه از شقاق باشه یا علت دیگه ای داره؟ممنون

    1. مشاور کلینیک

      سلام. برای درمان شقاق بهترین راهکار قطعی جراحی با لیزر هست. برای اطلاعات بیشتر صفحه درمان شقاق را مطالعه کنید.
      اما در مورد درد بیضه بعید هست که ناشی از شقاق باشه و باید حتما معایته بشین.

  74. با سلام…سه هفته پیش آپاندیس عمل کردم..بعد از مرخص شدن ،بعدداز غذا شربت هضم نخوردم…دفع مدفوعم دردناک شد حتی یکم خون در مدفوعم به علت پارگی قسمت داخل بود…پوماد لیدوکدئن هم که استفاده کردم تقریبا بی اثر بود روزای اول چند دقیقه بعد از دفع مدفوع دردش از بین میرفت …ولی دو روز هست که درد مقعدم دائمی شده لطفا راهنمایی ام کنید….. سن من ۳۳ سال مرد هستم

  75. سلام آقای دکتر.من چند ماهی هست ک بعد پریود درد وحشتناکی از ناحیه مقعد میگیریم.طوری ک خودمو میرسونم بیمارستان یه سرم میزنن خوب میشم.۱۰ماهه اینجوریم دلیلش چیه؟

  76. سلام بعد از رابطه جنسی، دچار درد مقعدم شدم و بعد از یک هفته همچنان درد دارم باید چیکارکنم پیش چه دکتری برم؟

  77. سلام وقت بخیر
    همسر من یه دفعه دچار درد شدید در ناحیه مقعد شده و اصلا سابقه از قبل نداشتن علت و درمان چی هست؟
    ممنون

    1. مشاور کلینیک

      سلام. اگر رفع شده اسپاسم بوده و اگر همچنان ادامه داره باید معاینه بشن، درد مقعد علت های بسیار زیادی داره

  78. سلام من چند وقت احساس میکنم یه چیزی نمیدونم رگ یا روده احساس میکنم مث قلب تاب تاب میکنه لطفا کمکم کنید

  79. سلام من دور نافم و زیر شکمم درد خیلی وحشتناکی میگیره در حدی که نمیتونم تکون بخورم تا درد ساکت بشه بعد که درد کم میشه سر مقعدم تیر وحشتناکی میشه دستشویی هم ندارم این دردا برای درد دستشویی داشتنمم نیست

  80. من یه روز قبل پریودی درد شدید مقعد به یکباره میگیرم و خیلی زیاد درد میکنه و بعد سی تا چهل دقیقه از بین میره هر چند ماه این قضیه تکرار میشه. ایا اسپاسم مقعدی هست؟ چه درمانی داره؟

    1. کارشناس سایت

      علتش اسپاسم عضله ی مقعدی است مشکل جدی نیست نگران نباشید. در صورتی که درد مقعد مدام تکرار شد و یا با درد خونریزی یا خارش همراه بود، برای معاینه تشریف بیارید.

    1. کارشناس سایت

      در آب گرم بنشینید. اگر بعد از یک هفته ادامه دار بود. برای معاینه و بررسی به پزشک مراجعه کنید.

  81. سلام من یکبار خودم سعی در باز کردن مقعدم با دست گزاشتن روی طرفین بنداره خارجی رو داشتم که از اون موقع وقتی میشینم یا میخوام بلند شم یا موقع نشستن میخوام عطسه کنم خیلی درد میگیره . دلیل و درمانش چی هست . ممنون

  82. سلام
    من در ناحیه مقعد درد خارش و سوزش شدید داشتم که دکتر بهم گفتن همورئید هستش دارو دادن دردش کم شد ولی الان سه روزه یه چیزی شبیه کیست سفت در کنار مقعدم بوجود آمده همراه بادرد شدید که تیر میکشه به سمت راست.
    چیکار باید کنم

    1. کارشناس سایت

      سلام در صورت حاد شدن پس از استفاده از دارو تنها راه درمان شما انجام لیزر برای درمان می باشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *