درمان فیستول مقعدی با دارو

درمان فیستول مقعدی با دارو چه تاثیراتی بر درمان آن دارد؟

فیستول مقعدی یکی از انواع بیماریهای عفونی و دردناک ناحیه مقعدی است. فیستول به ایجاد یک مسیر غیر طبیعی مابین دو عضو از بدن گفته میشود. در نوع مقعدی این مسیر از یک طرف به دیواره روده و از طرف دیگر به پوست اطراف مقعد متصل میشود. خیلی طبیعی است که در این صورت عفونت ها و آلودگی های روده به سطح پوست راه پیدا کنند. علائم بیماری نیز شامل درد، خارش، سوزش اطراف زخم، ترشحات چرکی و خونریزی است. در مراحل پیشرفته یک سوراخ گود نیز بر روی پوست قابل مشاهده می باشد. بیماری فیستول را می توان با عوامل بسیاری در ارتباط دانست. اما مهمترین علت آن آبسه طولانی مدت و درمان نشده است.

یک راه درمان که بیماران نیز تمایل بیشتری به آن دارند،  در ادامه قصد داریم به بررسی درمان فیستول مقعدی با دارو بپردازیم :

داروی فیستول مقعدی

همانطور که اشاره کردیم فیستول مقعدی بیماری عفونی است. التهاب اطراف مقعدی در نتیجه این عفونت طولانی بروز می کند. یک راه ساده برای برطرف کردن این عفونت باکتریایی مصرف داروهای آنتی بیوتیک است. در کنار آنتی بیوتیک ها، مصرف سایر داروهای ضد التهاب در بهبود التهاب زخم و داروی مسکن در کاهش درد موثر هستند. بهتر است از داروهای مسکن بدون کدئین برای رفع این مشکل استفاده کنید. کدئین می تواند عاملی برای یبوست گردد.

به غیر از موارد ذکر شده هیچ داروی اختصاصی دیگری برای رفع این بیمار وجود ندارد. قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت نمایید.

تاثیرات درمان فیستول مقعدی با دارو

دسترسی سریع تر و راحت تر به دارو با هزینه های کمتر موجب شده، درمان فیستول مقعدی با دارو بیشتر مورد توجه باشد. از درمان دارویی می توان به عنوان روشی کمکی در کنار سایر روشها استفاده نمود. زیرا مصرف دارو برای فیستول در کاهش عفونت موثر است و قبل از جراحی می تواند به نتیجه گیری بهتر و سریع تر از درمان کمک نماید. اما درمان دارویی به تنهایی در رفع بیماری موثر نیست. برای رفع بیماری می بایست از روشهای جراحی سنتی استفاده نمود.

خبر خوب این است که دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با عوارض جراحی سنتی نیست. زیرا که علم پزشکی روشی ایمن تر و کم عارضه تر با تاثیرگذاری بیشتر را برای رفع این بیماری توصیه می کند. عمل فیستول با لیزر سرپایی و سریع انجام میشود. از سایر تاثیراتی که درمان با لیزر  دارد، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

•  هزینه ای مناسب تر
  • درمان قطعی
  • جلوگیری از عفونت یا عود بیماری
  • بدون درد و خونریزی
  • بدون به جای ماندن اسکارهای آزار دهنده

چه دارویی را برای از بین بردن فیستول پیشنهاد می کنید؟

هیچ دارویی نمی تواند فیستول را از بین ببرد، تنها عفونت ایجاد شد را درمان می کند.

مصرف آنتی بیوتیک می تواند عوارضی برای فیستول ایجاد کند؟

خیر، در عوض تاثیر مثبت دارد. بیمارانی که قبل از جراحی فیستول داروی آنتی بیوتیک مصرف کرده بودند، نتیجه بهتری از درمان گرفتند.