درمان فیستول با عسل

درمان فیستول با عسل، نحوه انجام آن و تاثیرات

بیماری فیستول مقعدی نوعی بیماری نشیمنگاهی است. فیستول مقعدی به اتصال غیر طبیعی دو عضو از بدن گفته میشود. این بیماری باعث ایجاد درد، خونریزی، عفونت و … میشود.

عواملی مانند هزینه ای گزاف بیمارستان، طولانی بودن دوره های درمانی و نیز ترس از جراحی موجب شده بیماران تمایلی بیشتری به درمان های خانگی داشته باشند. یکی از این این درمانها درمان فیستول با عسل است. که در ادامه مفصلا به بررسی آن می پردازیم :

بیشتر بخوانید : درمان فیستول مقعدی بدون جراحی یا عمل فیستول با لیزر چیست؟

ویزیت رایگان در واتساپ

برای مشاوره و ویزیت رایگان می توانید به این شماره در واتساپ پیام دهید.

درمان فیستول با عسل

عسل خوراکی بسیار مفید، و نوعی داروی ضد التهاب است. مصرف این دارو چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی در بهبود این بیماری موثر خواهد بود.

فیستول مقعدی نوعی بیماری عفونی است. علت ایجاد این بیماری نیز معمولاً تجمع عفونت در زیر پوست، یا همان آبسه است. گسترش عفونت نیز می تواند شرایط را وخیم تر نماید. تاثیرات عسل در درمان این بیماری شامل جلوگیری از عفونت زخم و عوارض آن بعدی است.

بیشتر بخوانید : فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص

البته لازم به ذکر است که درمان فیستول با عسل را نمی توان روش قطعی درمان معرفی کرد. زیرا انجام این درمان تنها در برطرف کردن علائم بیماری اثر گذار است و نمی تواند درمان قطعی بیماری باشد. برای آنکه بتوان بیماری را برای همیشه برطرف کرد.

باید از روشهای تهاجمی تری مثل جراحی سنتی یا لیزر درمانی استفاده نمود. ولی اگر از درمان های خانگی مثل عسل یا درمان فیستول با دارو همراه با روشهای تهاجمی تری استفاده کنید. می توانید نتیجه بهتر و سریع تری از درمان بگیرید.

نحوه استفاده از این آنتی بیوتیک قوی به این شرح است:

• مقداری عسل را بر روی موضع فیستول قرار دهید. پس از حدود 30 الی 40 دقیقه موضع را بشویید. این درمان را حداقل یک مرتبه در روز تکرار کنید.
  • دو قاشق عسل را در یک لیوان آب گرم حل کرده و 2 بار در روز از آن میل کنید.

بیشتر بخوانید : درمان گیاهی فیستول مقعدی

آیا درمان فیستول با عسل روش قطعی است؟

خیر، عسل نمی تواند به طور قطع این بیماری را درمان نماید و فقط در کنترل التهاب و عفونت موثر است. در ضمن نباید در یک دوره طولانی از عسل برای درمان استفاده کرد. زیرا این کار موجب می شود، مراحل اصلی درمان با تاخیر شروع شود.

برای درمان این بیماری روشهای عمل فیستول پیشنهاد می‌شوند. اما بهترین راهکار سریع و قطعی، درمان فیستول با لیزر است. لیزر سرپایی، بدون ایجاد درد و خونریزی فیستول را برای همیشه درمان می کند.

منبع :

20 دیدگاه دربارهٔ «درمان فیستول با عسل، نحوه انجام آن و تاثیرات»

1. سلام ببخشید اگر فردی روده بزرگش رو برداشته باشد و درجای بخیه ها فیستول ایجاد شده باشد چگونه می‌شود فیستول رو درمان کرد؟

بهترین راه درمان فیستول لیزر درمانی است. لیزر سرپایی، بدون درد یا خونریزی فیستول را از بین می برد.

2. سلام. عسل میزنم ولی هیچ تاثیری نداشته. باید چیکارکتم؟ باید حتما جراحی انجام بشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

3. سلام جناب دکتر فیستول من به طور کامل سوراخ شده و عفونت شدید کرده. آیا میتونم از عسل برای مداوا استفاده کنم؟ بهترین راه درمان این بیماری چی هست؟

سلام. خیر عسل هیچ تاثیری در درمان ندارد! فورا برای جراحی یا لیزر اقدام کنید. هرچقدر درمان را به تعویق اندازید بیماری پیشرفت کرده و درمان پیچیده تر خواهد شد.

1. برو بالا جواب هارو بخون… چرا هر کدومتون میایید همین سوال رو تکرار میکنید…. مگ یه ادم چقد میتونه مشمهز کننده و حال بهم زن باشه….یکیتون یه سوال جدید بپرسید….