داروی بواسیر

داروی بواسیر چیست؟ معرفی بهترین پماد هموروئید

داروی بواسیر یکی از روشهای پرطرفدار و تا حدودی تاثیرگذار برای رفع این بیماری است. از علائم این عارضه می توانیم به درد مقعد، خون در مدفوع، سوزش و خارش اشاره کنیم. از آنجایی که بواسیر (رگ های متورم شده) داخل کانال مقعد و یا بر روی دریچه مقعدی ایجاد می شود. معاینه این موضع برای بسیاری از بیماران ناخوشایند است. بنابراین ترجیح می دهند، بدون مشورت با پزشک، دارو یا پماد مورد نظر را تهیه کرده و استفاده کنند. دسته ای دیگر از بیماران تصور می کنند، درمان دارویی هزینه کمتری برای آنها داشته و سریع تر به نتیجه میرسند. پس مصرف دارو را در ارجحیت درمان قرار میدهند. قبل از بررسی نتیجه استفاده از دارو در درمان این بیماری، چند دارو و پماد برای بواسیر را به شما معرفی کنیم.

داروی آنتی هموروئید، بهترین دارو برای بواسیر

پماد آنتی هموروئید، بهترین دارو برای هموروئید است. این پماد (یا شیاف) بر پایه گیاهان دارویی تهیه شده و می تواند انواع هموروئید را درمان نماید.

• تاثیرات :

این پماد دارای اثرات قابض، ضد التهاب و ضد درد است. آنتی هموروئید خارش و سوزش را نیز در کوتاه ترین زمان ممکن از بین می برد.

• طریقه مصرف :

از این دارو می توان 3 – 4 بار در روز استفاده نمود. مصرف آن تا 7 روز مجاز است. بعد از این مدت زمان و در صورت عدم بهبود می بایست مصرف دارو را قطع و با پزشک در این مورد مشورت نمایید. بهترین زمان مصرف این پماد بعد از اجابت مزاج است.

هشدار ها : قبل از مصرف این پماد در دوران بارداری با پزشک خود مشورت نمایید.

نیتروگلیسیرین، پماد درمان هموروئید

پماد نیتروگلیسیرین (گیلسیرین تری نیترات) یکی از انواع داروهای مناسب برای رفع این بیماری است. این دارو هنگام جذب در بدن NO یا نیتریک اسید، ترشح می کند.

• تاثیرات :

نیتروگلیسیرین از طریق ترشح NO موجب گشاد شدن عروق خونی و شل شدن عضلات می گردد. پس با افزایش گردش خون می تواند به درمان بیماری کمک کند. مصرف این داروی بواسیر در رفع درد و سوزش و نیز بهبود بیماری موثر است.

• طریقه مصرف :

این دارو را می توانید بسته به شدت علائم هر 8 -12 ساعت یکبار مصرف کنید. طول مصرف دارو نیز 6 – 8 هفته می باشد.

هشدار ها : مصرف این دارو ممکن است باعث سردرد، سرگیجه و کاهش فشار خون گردد. همچنین مصرف همزمان آن با انواع سالسیلات ها مثل آسپرین ممنوع است.

هیدروکورتیزون

هیدروکورتیزون داروی پرکاربردی است که از آن جهت درمان جوش، نیش و خارش استفاده میشود. این پماد دارای خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهابی است. به همین جهت می توان از آن برای درمان هموروئید خارجی و داخلی نیز استفاده نمود. این دارو در داروخانه ها قابل دسترسی است و بدون نسخه عرضه میشود.

• تاثیرات :

با مصرف این پماد بواسیر می توان درد، خارش، سوزش و تورم بیماری را تسکین داد.

• طریقه مصرف :

میزان مصرف دارو بسته به نظر پزشک و میزان التهاب دارد. اما معمولاً مصرف آن یک تا دو بار در روز مجاز است.

هشدار ها : از تماس این دارو با نواحی مخاطی بدن مثل دهان، بینی، واژن پرهیز کنید. مصرف دارو برای هموروئید در زنان باردار و شیرده باید با مجوز پزشک باشد. بیماران دیابتی می بایست قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

پماد لیدوکائین

پماد لیدوکائین پماد هموروئید

یک روش سریع برای درمان درد بواسیر مصرف پماد لیدوکائین است. این پماد بواسیر از طریق ایجاد انسداد در کانال کلسیم سلول ها از انتقال پیامهای عصبی جلوگیری می کند. همچنین می تواند درد را متوقف کند.

• تاثیرات :

لیدوکائین نوعی بی حس کننده موضعی است. پس به سرعت درد بیماری را از بین می برد. به علاوه تداوم در مصرف دارو می تواند التهاب و تورم را نیز کاهش دهد.

• طریقه مصرف :

در مورد تعداد و میزان مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید. معمولاً پس از حدود 5 دقیقه زمان تاثیرات این دارو احساس میشود.

هشدارها : مصرف طولانی مدت این پماد هموروئید ممنوع است. همچنین مصرف این داروی در دوران بارداری و یا حساسیت موضعی ممنوع است.

پماد ام جی

این پماد هموروئید با استفاده از گیاه مورد تولید شده است. ام جی حاوی یون های وازواکتیو و یون هایی است که موجب انقباض عروق می شوند.

• تاثیرات :

این پماد یا دارو اثرات ضد باکتری و ضد قارچ در درمان التهاب و عفونت موثر است. ام جی به دلیل دارا بودن اثرات قابض در برطرف کردن بیماری نیز موثر خواهند بود.

• طریقه مصرف :

از پماد ام جی می توانید 2 بار در روز و هر بار به اندازه یک اپلیکاتور استفاده نمایید. مصرف پماد برای درمان شقاق نیز منعی ندارد. ولی اگر همزمان به شقاق و هموروئید مبتلا هستید، می توانید از محلول ام جی استفاده کنید.

هشدار : مصرف این پماد در صورت واکنش های حساسیتی توصیه نمیشود.

روهمورین

روهمورین داروی بواسیر

داروی خوراکی روهمورین در خشک کردن عروق بواسیری موثر است.

• تاثیرات :

این دارو با قطع گردش خون در سیاهرگ های آسیب دیده به از بین بردن زائده متورم کمک می کند. روهمورین در درمان بواسیرهای درجه یک و دو و بیماری شقاق موثر است.

• طریقه مصرف :

این دارو را می توان تا 2 بار در روز با معده خالی مصرف نمود.

هشدار ها : مصرف این دارو برای درمان بواسیر در بارداری و شیردهی و برای کودکان ممنوع است.

آیا استفاده از پماد هموروئید روش قطعی درمان است؟

خیر، مصرف پماد ها و داروی بواسیر در بهترین حالت می توانند علائم هموروئید را رفع کنند. حتی اگر عارضه در مراحل خفیف تر و یا از نوع داخلی درجه یک و دو باشد. باز هم استفاده از پماد درمان موقتی است و با اولین اشتباه بیماری مجدداً شعله ور میشود.

سیاهرگی که آسیب دیده و یا دچار تورم شده، با مصرف پماد ها تسکین موقتی می یابد. ولی به حالت اول خود باز نخواهد گشت. برای درمان قطعی می بایست این سیاهرگ از پایه قطع گردد. انجام این عمل با روشهای جراحی و لیزر امکان پذیر است.

در صورتی که در رابطه با عوارض ناگزیر جراحی نگران هستید. به شما درمان بواسیر با لیزر را پیشنهاد می کنیم. این درمان سریع و قطعی بوده و سرپایی انجام میشود. اگر می خواهید اطلاعات دقیق تری در این رابطه داشته باشید، صفحه درمان بواسیر را مطالعه نمایید.

آیا مصرف پمادهای بواسیر، داخل مقعد مجاز است؟

بله، مصرف پمادهای مناسب برای استعمال داخلی به رفع بیماری کمک می کند.

چه پمادی را برای درمان قطعی این بیماری معرفی می کنید؟

امکان رفع قطعی بیماری با پماد وجود ندارد.

از چه دارویی استفاده کنم، تا بیرون زدگی های مقعد رفع شوند؟

تا به حال هیچ پمادی برای از بین بردن زائده های بیرون زده اختراع نشده است. بهترین راه از بین بردن این زائده لیزر درمانی است. برای درمان با لیزر با شمارههای 02186084973 و 09199536808 در تماس باشید.

من با مصرف پمادهای هموروئید دچار خارش میشم، چیکار کنم؟

احتمالاً نسبت به داروها حساسیت دارید، مصرف آن را متوقف کنید.