عکس بواسیر یا هموروئید

عکس بواسیر زنان، شکل هموروئید خفیف، بیرون زده و تصاویر عمل بواسیر

بیماری بواسیر یا هموروئید تورم یا گشاد شدن سیاهرگ ها در مقعد و یا خارج از آن و بر روی دریچه خروجی مقعد است. علائم و نشانه های واضح این بیماری از جمله درد، خونریزی، خارش، سوزش و … نیز شکل ظاهری آن در مراحل پیشرفته تر موجب شده تشخیص ابتدایی آن قبل از مراجعه به پزشک برای بیماران کار ساده ای باشد.

درمان قطعی بواسیر از طریق لیزر درمانی انجام میشود. که می تواند به صورت سرپایی و بدون ایجاد درد، خونریزی و یا عفونت در سریع ترین زمان ممکن بیماری را رفع نماید. مشاهده عکس بواسیر و توجه به علائم این بیماری می تواند به شما در تشخیص سریع تر این عارضه کمک کند.

عکس بیرون زدگی بواسیر

اصطلاح بیرون زدگی بواسیر تنها در مورد هموروئید داخلی که پیشرفت کرده، کاربرد دارد. این نوع بیماری در اثر متورم شدن سیاهرگ ها داخل کانال مقعد (رکتوم) ایجاد میشوند. این سیاهرگ های متورم پس از مدتی در اثر اعمال فشار و یا عبور مدفوع به سمت پایین که همان خروجی مقعد قرار دارد، دچار افتادگی شده و اصطلاح پرولاپس میشوند. با ادامه این فرآیند زائده ای گوشتی که همان سیاهرگ است از مقعد بیرون می زند.

در هموروئید های درجه 2، 3 و 4 این زائده قابل مشاهده است که در نوع 4 به هیچ وجه، حتی با فشار دست نیز به داخل بر نمی گردد. این شرایط می تواند به شدت دردناک باشد و حتی فرد در دفع مدفوع نیز با مشکل مواجه شود. درمان بواسیر بیرون زده سریع و اورژانسی انجام میشود. در ادامه چند عکس بیرون زدگی بواسیر را مشاهده می کنید.

عکس بیرون زدگی بواسیر

تصاویر بواسیر زنان

آمار های ابتلا به این بیماری نشان داده، زنان به علت شرایط مختلفی که در طول زندگی تجربه می کنند، بیشتر در معرض هموروئید قرار می گیرند. به طور مثال بواسیر در بارداری و زایمان شایع بوده و تغییرات هورمونی نیز رابطه ای مستقیم با این بیماری دارد و خطر بروز آن را افزایش میدهد.

اما خوب است بدانید مردان نیز از خطر این بیماری در امان نیستند. علائمی که برای هر دو جنس ایجاد میشود، یکسان است. و مسلماً شکل ظاهری این بیماری نیز در مردان و زنان تفاوتی ندارد. برای تایید این موضوع به این چندین عکس بواسیر زنان و مردان با دقت نگاه کنید.

عکس بواسیر زنان و مردان

عکس بواسیر خفیف

قطعاً مشاهده عکس بواسیر یا همان عکس هموروئید ساده ترین راه برای تشخیص این بیماری است. قبل از هر چیز بگوییم که منظورمان از واژه خفیف این است که بیماری هنوز وارد مراحل پیشرفته (که در آن اصطلاحاً هموروئید پرولاپس میشود.) نشده است. در نتیجه علائم و نشانه های ظاهری که ایجاد می شوند، نیز خفیف هستند.

در مورد هموروئید داخلی که سیاهرگ های آسیب دیده داخل کانال مقعد قرار دارند. ممکن است بیمار هیچ علامت ظاهری را تجربه نکند و یا حتی درد هم نداشته باشد. در واقع در این بیماران علائم زمانی ظاهر می شوند که هموروئید پرولاپس شده و زائده ای گوشتی از مقعد خارج شود.

در صورت ابتلا به نوع خارجی خفیف نیز ممکن است بیمار تنها علائمی مثل درد داشته باشد و یا اندکی تورم و التهاب در اطراف دریچه مقعد ایجاد شود.

عکس بواسیر خفیف

عکس عمل بواسیر

عمل بواسیر یا هموروئید کتومی در مراحل پیشرفته تر این عارضه انجام میشود. یعنی زمانی که هموروئید از مقعد خارج شده و یا نوع خارجی متورم شده است. هموروئیدکتومی جراحی پرریسک و دردناکی است که معمولاً بیماران راضی به انجام آن نمی شوند. در این روش زائده هموروئید با عمل جراحی از مقعد خارج شده و بسته به نظر پزشک ممکن است موضع با بخیه بسته شده و یا حتی باز رها شود. در ادامه تصاویر هموروئید مربوط به عمل این بیماری را مشاهده می کنید.

عکس عمل بواسیر

از آنجایی که عمل جراحی مشکلات عدیده ای از جمله درد و خونریزی شدید را به همراه دارد، معمولاً بیماران از انجام آن واهمه دارند. از این طرفی این درمان به مدت زمان طولانی برای ترمیم زخم نیاز داشته و هزینه های عمل نیز سنگین تر است. همه این مشکلات دست به دست هم داده تا امروزه کمتر جراحی مورد توجه باشد.

با ورود لیزر کمتر کسی راضی به انجام جراحی میشود. لیزر به صورت سرپایی و در کمتر از یک ساعت انجام میشود و بیمار حین درمان درد و یا خونریزی را احساس نمی کند. در ضمن بعد از عمل جراحی نیز خطر عفونت وجود ندارد. برای داشتن اطلاعات کاملتر در رابطه با  درمان و هزینه لیزر بواسیر از طریق شماره تماس های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید.