درمان کیست مویی

درمان کیست مویی با لیزر سرپایی و بدون عمل جراحی در تهران

قبل از بررسی درمان کیست مویی با لیزر میخواهیم شما را با این بیماری آشنا کنیم :

کیست مویی مقعدی یا سینوس پیلونیدال کیسه ای روی پوست است که در آن مو وجود دارد. این کیست می تواند به شکل یک سوراخ روی پوست دیده شود. اما در صورت تجمع چرک روی سطح پوست برآمدگی ایجاد می کند. پزشکان دقیقا نمی دانند چه چیزی باعث این بیماری شده است. اما از آنجایی که بیشتر در مردان جوان مشاهده می شود. بیماری را با سبک زندگی و کم تحرکی در ارتباط می دانند.

علائم این بیماری شامل درد، خونریزی، التهاب و متورم شدن اطراف مقعد، مشاهده آبسه و یک یا چند سوراخ روی پوست است. در ادامه به معرفی راه های درمان کیست مویی می پردازیم:

فیلم جراحی کیست مویی با لیزر

در ویدئو زیر به خوبی نحوه ی درمان کیست مویی با لیزر نمایش داده شده است. همان طور که در این ویدئو نیز مشخص است، این جراحی بدون استفاده از چاقو انجام میشود.

درمان کیست مویی بدون جراحی ؟

وقتی پوستی در اثر عواملی مانند زیاد نشستن دچار سایش می شود، مو به داخل باز می گردد. برگشت مو نیز به تجمع عفونت و ایجاد کیست می انجامد. کیست ایجاد شده یا حفره عفونی با هیچ درمان خانگی و گیاهی برطرف نمیشود. در ضمن دارویی نیز برای از بین بردن آن وجود ندارد.

یک راه درمان، تخلیه کامل این کیست با جراحی است. جراحی این بیماری در بیمارستان و تحت بیهوشی انجام میشود. در طی آن پزشک حفره ایجاد شده را با تیغ جراحی برش داده و کامل تخلیه می کند. سپس بسته به نوع جراحی موضع را بخیه زده و یا به همان شکل رها می کند تا از درون ترمیم شود.

امروزه جراحی به ندرت انجام میشود. زیرا ممکن است بعد از جراحی بیمار درد شدیدی را احساس کند و یا زخم جراحی عفونت کرده و یا حتی عود کند. از طرفی پزشکان نیز عمل جراحی را تایید نمی کنند. زیرا به دلیل خطر عود بیماری از نتایج این درمان راضی نیستند.

چند سالی است که تکنولوژی لیزر جایگزین جراحی شده است. لیزر هیچ یک از مشکلات و عوارض جراحی را ندارد. همچنین امکان درمان کیست مویی بدون جراحی و بدون درد و خونریزی فراهم شده است.

ارتباط با پزشک در واتساپ

مشاوره رایگان با پزشک در واتساپ

عمل سرپایی کیست مویی با لیزر چیست؟

عمل سرپایی کیست مویی با لیزر

عمل لیزر کیست مویی یعنی به جای استفاده از تیغ جراحی از اشعه لیزر برای برش بافت استفاده کنند. لیزر موجب میشود، پوست شما آسیب کمتر آسیب ببیند. بیمار در طی لیزر درمانی درد و خونریزی احساس نمی کند. حتی بعد از عمل هم بیماران دچار درد یا سایر عوارض نمیشوند.

همچنین این تکنولوژی به علت دقت بالا به طور کامل کیست را تخلیه می کند. بنابراین احتمال عود مجدد بیماری وجود ندارد.

از طرفی لیزر آسیب کمتری به جای می گذارد. و چون بعد از انجام آن جای زخم ها روی پوست نمی ماند، در میان خانم ها از محبوب بیشتری برخوردار است.

برای درمان سرپایی کیست مویی با لیزر به چند ساعت زمان نیاز دارید. زیرا این درمان در کمتر از یک ساعت انجام شده و پس از آن می توانید به منزل و یا حتی محیط کار خود باز گردید. از آنجایی که لیزر بدون نیاز به بیهوشی انجام میشود، وجود همراه نیز برای شما الزامی نیست.

دریافت نوبت ویزیت

کارشناسان ما در مرکز درمان تهران اماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با
نحوه درمان کیست مویی با لیزر، هزینه ها و … هستند.

به نقل از https://www.sciencedirect.com/

O tratamento da doença do seio pilonidal ainda permanece desafiador, principalmente devido a vários fatores responsáveis pela cicatrização das feridas e sua recorrência. Com os recentes avanços no campo cirúrgico, o uso do laser mostrou ser uma técnica eficaz na destruição de um cisto pilonidal.

درمان بیماری سینوس پیلونیدال (به روش سنتی) همچنان چالش برانگیز است ، علت اصلی ترمیم زخم و عود آن است.
با پیشرفت های اخیر در زمینه جراحی ، ثابت شده است که استفاده از لیزر یک روش موثر در تخریب کیست پیلونیدال است.

مزایای لیزر کیست مویی

لیزر درمانی یک روش تضمینی و تایید شده برای درمان این بیماری است. لیزر هیچ یک از عوارض و مشکلات جراحی سنتی را نخواهد داشت. از مزایای این درمان میتوانیم به این موارد اشاره کنیم.

• درمان سریع که در کمتر از نیم ساعت انجام میشود.
  • سرپایی و بدون نیاز به بستری
  • بدون ایجاد درد و بدون خونریزی
  • درمان قطعی و تضمینی
  • صرفه جویی در زمان هزینه ها
  • بدون به جای ماندن جای زخم
  • ترمیم سریع تر بافت ها و دوره نقاهت کوتاه تر
  • بدون نیاز به انجام آزمایشات خاص و بستری در بیمارستان
  • بدون نیاز به دریافت بیهوشی ( از بی حسی موضعی استفاده میشود.)
  • بدون ایجاد عوارض ناخوشایند پس از درمان
لیزر کیست مویی

مراقبت های بعد از عمل سرپایی

مراقبت های پس از عمل کیست مویی با لیزر شامل مراقبت از زخم برای ترمیم سریع تر آن است. رعایت نکات زیر می تواند به شما در درمان سریع تر کمک کند.

• از بین بردن موهای زائد نقشی اساسی در درمان دارد. اگر هنگامی که هنوز موضع جراحی ترمیم نشده، موهای اطراف آن به داخل زخم نفوذ کند. مجددا عفونت ایجاد شده و بیماری عود می کند. برای جلوگیری از این امر لازم است موهای زائد اطراف زخم را از بین ببرید.
  • استراحت و مراقبت از زخم،
  • بهتر است، برای نشستن از بالشهای نرم دوناتی شکل کمک بگیرید.
  • مصرف میوه ها دارای ویتامین ث مثل کیوی و پرتقال می توانند به ترمیم سریعتر زخم کمک کنند.
  • حفظ بهداشت موضع عمل و تعویض منظم پانسمان های آن
  • مصرف داروهای آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت
  • استفاده از توالت فرنگی برای جلوگیری از آسیب دیدن زخم
  • پرهیز کردن از لباسهای تنگ و چسبان یا با الیاف غیر طبیعی

هزینه عمل جراحی کیست مویی با لیزر

هزینه عمل کیست مویی با لیزر بسته به عوامل مختلفی تعیین میشود. وسعت بیماری، مرکز درمانی، نوع لیزر، دستمزد پزشک جراح و …. سایر عوامل می توانند این هزینه را تغییر دهند. به همین جهت امکان اینکه بگوییم دقیقا هزینه لیزر چقدر است، وجود ندارد.

اما اگر می خواهید در رابطه با هزینه ها اطلاعات بیشتری داشته باشید، می توانید از طریق شماره تماسها با ما در ارتباط باشید و یا برای معاینه حضوری اقدام کنید. اگر از شهر های دیگری مراجعه می کنید، نگران نباشید، زیرا امکان معاینه و درمان در یک روز فراهم شده است.

بیشتر بخوانید : هزینه درمان کیست مویی با لیزر

پیشگیری

امکان پیشگیری قطعی از این بیماری وجود ندارد. ولی میتوانید با انجام نکات زیر احتمال ایجاد کیست و یا عود مجدد آن را حداقل تا 50 درصد کاهش دهید. برای پیشگیری از کیست نکات زیر را رعایت کنید:

• از بین بردن موهای زائد به صورت منظم (ترجیحا بهتر است از لیزر موهای زائد استفاده کنید.)
  • پرهیز از نشستن و ایستادن به مدت طولانی
  • رعایت بهداشت
  • پرهیز از لباس های تنگ و چسبان
  • پیشگیری از اضافه وزن
  • در صورت مشاهده جوش یا آبسه فورا برای درمان اقدام کنید.

راه درمان کیست مویی بدون عمل جراحی چیست؟

بهترین روش جایگزین عمل جراحی، لیزر درمانی است. این روش سرپایی، سریع، بدون درد و خونریزی و یا حتی عوارض بعد از درمان انجام میشود.

عمل کیست مویی با لیزر نیاز به بستری در بیمارستان دارد؟

خیر، لیزر در مطب پزشک و سرپایی انجام میشود. بیماران از فردای روز عمل و یا حتی همان روز می توانند در محل کار حضور داشته باشند.

هزینه لیزر چقدر است؟

هزینه این درمان بسته به موضع و وسعت کیست متفاوت است و نیاز به معاینه دارد.

آیا ممکن است بعد از لیزر بیماری مجدداً عود کند؟

خیر، لیزر به طور کامل موضع عفونی را تخلیه می کند تا از عود مجدد جلوگیری شود.

لیزر با استفاده از بی حسی نخاعی انجام میشود یا بیهوشی؟

بی حسی، بنابراین نیازی به تحمل عوارض داروی بیهوشی نیست.

ساعت کاری کلینیک؟

مرکز درمان تهران همه روزه از 9 صبح تا 10 شب در خدمت بیماران است. شما می توانید از طریق شماره تماس های 021886084973 و 09199536808 با کلینیک ما در ارتباط باشید.

برای بیماران خانم چه امکاناتی در نظر گرفته اید؟

کادر درمانی ما را خانم ها تشکیل میدهند. که وظیفه آماده سازی بیمار قبل از جراحی را برعهده دارند. برای آماده کردن بیمار لازم است تمامی نواحی بدن بجزء موضع جراحی با پارچه پوشانده شود.

آیا قبل و بعد از لیزر نیاز به مصرف دارو یا آزمایش خاصی است؟

خیر، لیزر نیاز به آمادگی خاصی ندارد.

عوارض جراحی لیزری کیست مویی چیست؟

تجربه نشان داده عوارضی برای جراحی لیزری وجود ندارد.

آیا بعد از لیزر نیازی به پانسمان هست؟ و چند ساعت یکبار باید تعویض شود؟

بسته به وسعت جراحی ممکن است نیازی به پانسمان باشد. اگر پانسمان دارید، باید حداقل هر 24 ساعت یکبار پانسمان را تعویض کنید.

ایا کیست مویی خود به خود خوب میشود ؟

خیر، بیماری کیست مویی فقط و فقط با جراحی(سنتی یا لیزر) درمان میشود و امکان اینکه خود به خود درمان شود، وجود ندارد.

آیا عمل کیست مویی بیهوشی دارد ؟

جراحی لیزری خیر، سرپایی و بدون بیهوشی انجام میشود، اما جراحی سنتی با باید تحت بیهوشی انجام شود.

67 دیدگاه دربارهٔ «درمان کیست مویی با لیزر سرپایی و بدون عمل جراحی در تهران»

1. سلام آقای دکتر میخواستم از زحماتتون تشکر کنم، بلاخره کیست مویی من درمان شود. باور نمیشد بتونم به این راحتی کیست مویی شکست بدم

1. خیر، خود لیزر مثل بخیه عمل کرده و زخم را می بند و از خونریزی هم جلوگیری می کند. در ضمن زخم باید از دورن ترمیم شود و نیازی به بخیه ندارد.

1. عمل لیزری، لیزر در کلینیک، سرپایی و بدون درد یا خونریزی انجام میشود. در ضمن لیزر به طور کامل عفونت کیست مویی را حذف کرده و از عود مجدد آن جلوگیری می نماید.

1. جراحی لیزری خیر. اما برای جراحی سنتی بیمار در بیمارستان بستری و تحت بیهوشی جراحی میشود.

2. سالم دکتر من کارمندم. میخواستم بدونم مدت زمان استراحت بعد از عمل کیست مویی چند ماه است؟ چون شنیدم طولانی است.

1. سلام. اگر عمل با لیزر انجام شود، نیاز به استراحت مطلق نیست و حداکثر در طی 10 روز وضعیت به حالت عادی برمیگردد. اما اگر کیست مویی به روش سنتی جراحی شود، بسته به شرایط فردی ممکن است ترمیم زخم هفته ها زمان نیاز داشته باشد.

2. سلام. این مدت زمان بستگی به نوع جراحی که انجام می دهید، دارد. با جراحی لیزری نیازی به استراحت نیست. اما در جراحی سنتی باید حدود 2 الی 3 هقته ای را در منزل استراحت کنید.

3. من چند سالی هست که کیست مویی دارم. زخمش هم عفونت کرده. ولی میترستم از جراحی. شما چه راه حلی را پیشنهاد می کنید.

1. سلام. بهترین راه برای رفع کیست مویی لیزر است. این عمل سرپایی بدون درد و خونریزی انجام میشود.

4. من چندین سال پیش جراحی انجام داد و تا به الانهم مشکلی نداشتم. الان چند روزی هست که دچار عفونت و خونریزی شدم. امکانش هست که بیماریم مجددً عفونت گرده بتشئ.

5. من درد شدیدی داشتم و دکتر تشخیص دادن که من کیست مویی دارم، ولی بیمارییم خفیف هست و عفونت چندانی هم ندارد. میخواستم بدونم زمان مناسب برای عمل کیست مویی کی است؟ آیا الان میتونم برا ی عمل مراجعه کنم؟

6. سلام، لیزر کیست مویی چجوریه،؟کیست میسوزنه یا مثل جراحی جاش خالی میشه؟
    و اینکه هزینه لیزر چقدر میشه؟

1. سلام. لیزر کیست برش داده و محتویات آن را تخلیه می کند. بله مشابه جراحی محل کیست باید تخلیه شود. اما لیزر ورودی اعصاب و عروق آسیب داده را ترمیم کرده و باعث میشود زخم خیلی سریع تر ترمیم شود. همچنین نیازی هم پانسمان ندارد. هزینه بستگی به وسعت کیست دارد. برای اطلاعات بیشتر به این شماره در واتساپ (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) پیام دهید.

7. سلام. من پایین کمرم کیست مویی دارم. آنتی بیوتیک مصرف کرده بودم خوب شده بود. الان چند روز دوباره عفونت کرده و خیلی درد میکنه، باید چیکارکنم؟ چه دارویی مصرف کنم؟

8. سلام آقای دکتر، من حدود 6 ماه هست که نزدیک باسنم دو سوراخ ریز زده رفتم دکتر و گفتن که کیست مویی هست. الان باید چیکارکنم؟ درد و عفونت نداره یعنی بازم باید جراحی انجام بدم؟

9. سلام. اقای دکتر من از این عمل میترسم میشه، فقط با یک برش عفونت تخلیه کنید؟ جراحیش دردناک و اینکه چه مدت طول میکشه تا زخمم خوب بشه؟

10. سلام . من دو سال هست که کیست مویی دارم. الان کیست مویی من خیلی عمیق و دردناک شده. آیا می تونم با لیزر درمانش کنم یا باید جراحی کنم؟

11. وقت شما بخیر. میشه یه برآوردی بدین از هزینه عمل لیزر برای پیلونیدالی که تو مراحل اولیه بیماریه. بیش تر از سه چهار تومن که نمیشه؟ تشکر‌.

سلام. بستگی به اندازه کیست داره. برای تعیین دقیق هزینه برای ما عکس ارسال کنید. خیر بیشتر نمیشه.

12. سلام من کیست مویی دارم ولی راهم دوره بعد عمل لیزر مشکلی نداره ۱۴ یا ۱۵ ساعت توی ماشین باشم؟

13. سلام. من کمر درد داشتم رفتم دکتر عمومی و گفتن کیست مویی هست. آیا الان باید برای جراحی انجام بدم یا دارویی هست. در ضمن دکتر گفت هنوز کیست مویی عفونت نکرده. با تشکر از نظرات ارزشمند شما.

سلام. کیست مویی با دارو درمان نمیشه. برای درمان قطعی این بیماری باید لیزر انجام بدین

سلام. درد نداره در حین عمل هم به بیمار بی حسی موضعی تزریق میشود. بله کیست مویی باید کامل تخلیه بشه پس زخم میشه. اما لیزر حین برش بافت ها را ترمیم نیز میکند. پس دوران نقاهت و ترمیم زخم تا یک جهارم کاهش می یابد.

14. سلام. جناب دکتر . من شینیدم زخم کیست مویی چند ماه طول میکشه تا ترمیم بشه. میخواتسم بدونم اگر با لیزر هم جراحی کنیم همین قدر طول میکشه؟ با تشکر

سلام. اگر جراحی سنتی انجام بدین ترمیم زخم ممکن است چندین ماه زمان ببرد. اما اگر جراحی با لیزر انجام بشه، حداکثر در طی یک ماه زخم کامل ترمیم خواهد شد.

15. سلام و عرض ادب
    آیا عمل لیزر‌کبست موبی تحت پوشش بیمه ها هست؟
    و آیا شما ندارم بابت دریافت بیمه در اختیار بیمار نی کذارید؟