درمان سریع و خانگی خون در مدفوع +چه مقدار خون در مدفوع خطرناک است؟

خون در مدفوع

خون در مدفوع از علائم رایج بسیاری از بیماری ها است. مشاهده خون می تواند باعث اضطراب و استرس شدید بیمار شود. ولی ما شما را به آرامش دعوت می کنیم. زیرا این علامت همیشه هم مربوط به بیماری های خطرناک نیست. ابتلا به انواع بیماری های دستگاه گوارش، بیماریهای نشیمنگاهی و برخی از سرطان ها می تواند عامل این نشانه باشد. بیماری بواسیر شایعترین علت خونریزی مقعد یا مشاهده لخته خون در مدفوع است.

در هر صورت لازم است قبل از هر اقدام خودسرانه ای به پزشک مراجعه کنید تا علت مشاهده خون مشخص شود و درمان سریع متناسب با عامل خونریزی انجام شود. در ادامه از درمان تهران به شما خواهیم گفت که خون در مدفوع نشانه چیست؟چه مقدار خون در مدفوع خطرناک است؟ همچنین می توانید با درمان خانگی خون در مدفوع آشنا شوید.

وجود خون در مدفوع نشانه چیست؟

مشاهده خون یعنی قسمتی از دستگاه گوارش آسیب دیده و خونریزی در حال وقوع است. بسته به مقدار خونریزی رنگ مدفوع هم تغییر میکند. در بیشتر موارد این خون با چشم قابل مشاهده است و رنگ آن قرمز روشن می باشد.

در مواردی مقدار خونریزی به حدی کم است که به چشم قابل رویت نبوده و نیاز به انجام آزمایش دارد. این خونریزی باعث میشود، رنگ مدفوع سیاه و تیره شود. اما وقتی در مدفوع خود خون می بینیم چه بیماری داریم؟ علت های دیدن خون در مدفوع عبارت است از:

هموروئید یا بواسیر اصلی ترین دلیل خون در مدفوع

بواسیر یا هموروئید، شایع ترین بیماری نشیمنگاهی است. این بیماری که در اثر وارد شدن فشار به مقعد ایجاد میشود، باعث میشود، رگ های مقعد و یا خارج از آن متورم شده و شبیه به زائده ای گوشتی از مقعد بیرون بزند.

یکی از نشانه های این بیماری خونریزی است و می تواند باعث مشاهده خون در مدفوع شود. از دیگر علائم این بیماری میتوانیم به درد، خارش و سوزش مقعد اشاره کنیم.

مصرف فیبر، نشستن در آب و کمپرس سرد می توانند تا حدودی به کاهش درد این بیماری کمک کنند، اما برای درمان قطعی بهترین روش درمان بواسیر با لیزر است.

عکس بواسیر اصلی ترین دلیل خون در مدفوع

بیشتر بخوانید : عمل بواسیر با لیزر یا لیزر بواسیر و عوارض و مراقبت ها

شقاق مقعد

بیماری شقاق یا فیشر یکی از مهمترین علت های خون در مدفوع است. این بیماری یک بریدگی یا ترک عمیق است که در لبه های خارجی مقعد ایجاد می شود. عبور مدفوع بزرگ و سخت به این زخم آسیب زده و باعث خونریزی میشود. شقاق علاوه بر خونریزی باعث درد، سوزش و خارش و ایجاد زخم در لبه ی مقعد میشود.

بیشتر بخوانید: درمان شقاق با لیزر

مشاوره آنلاین در واتساپ

اگر با توجه به علائمی که ذکر شد تصور میکنید، به بواسیر یا شقاق مبتلا هستید، به این شماره در واتساپ پیام دهید.

بیماری دیورتیکولار

دیورتیکولز برجستگی های کوچکی هستند که از دیواره روده بزرگ بیرون می زنند. معمولاً دیورتیکول ها مشکلی ایجاد نمی کنند، اما در صورتی که ملتهب و عفونی شوند، امکان دارد، خونریزی کنند. مصرف دارو می تواند در برطرف کردن التهاب موثر باشد.

کولیت

بیماری کولیت اولسراتیو به التهاب روده بزرگ گفته میشود، در صورتی که بیماری تشدید شود و خونریزی می کند و میتواند باعث مشاهده خون در مدفوع شود.مصرف داروهای ضد التهاب در درمان این بیماری موثر است.

آنژیو دیسپلازی

آنژیو دیسپلازی شرایطی است که موجب شکنندگی رگ های خونی و خونریزی آنها می گردد. این بیماری کمتر شایع معمولاً با نارسایی کلیه در ارتباط است و با آندوسکوپی قابل درمان است.

زخم معده یا میکروب معده

عکس زخم معده و خون در مدفوع

زخم معده موجب میشود، زخمی در آستر معده یا اثنی عشر ( انتهای روده کوچک) ایجاد شود. بسیاری از زخمهای معده در اثر عفونت با باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می شوند. استفاده طولانی مدت یا مصرف داروهایی با دوزهای بالا به خصوص داروهای ضد التهابی مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن می توانند باعث  زخم معده شوند.

بیشتر بخوانید : میکروب معده (هلیکوباکترپیلوری) و عوارض خطرناک آن

پولیپ

پولیپ روده توده هایی خوش خیم هستند که می توانند در پوشش داخلی روده بزرگ رشد کرده، خونریزی کنند و یا حتی بدخیم و سرطانی شوند. پولیپ ها در صورت تشخیص به هنگام باید از روده خارج شوند. علت مشخصی برای رشد پولیپ ها وجود ندارد و معمولاً در بر اثر مشکلات ژنتیکی ایجاد میشوند. از آنجایی که در اغلب موارد پولیپ ها علائم خاصی ایجاد نمی کنند، پس در معاینات معمول تشخیص داده میشوند. برای تشخیص این بیماری معمولاً از آزمایش کولونوسکوپی استفاده میشود.

بیماریهای مقاربتی

برخی از بیماریهای مقاربتی ( بیماری‌هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شوند.) می توانند باعث سوزش و التهاب در پوشش مقعد شده و با تحریک آن منجر به خونریزی خواهد شد. برخی از بیماریهای می توانند باعث تحریک و خونریزی شوند شامل کلامیدیا، تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، سیفلیس و سوزاک می‌شود.

سرطان

به ندرت مشاهده خون با سرطان در ارتباط است پس جای نگرانی نیست. ولی نباید به سادگی از کنار مشاهده خون گذر کرد. زیرا سرطان روده یکی از چهار سرطان شایع در دنیا است.

این بیماری به رشد بدخیم و خارج از کنترل سلول های پوششی در روده گفته میشود. علت این سرطان مشخص نیست، ولی اغلب در اثر مشکلات ژنتیکی رخ می دهد. سرطان روده در بیشتر موارد علامت و نشانه خاصی را ایجاد نمی کند و علائم زمانی ظاهر میشوند که بیماری پیشرفت چشمگیری کرده باشد. در این موارد بیمار ممکن است علائمی مثل کاهش وزن بی دلیل، فقر آهن شدید، نیاز مداوم به دفع مدفوع و درد مداوم شکم را تجربه نماید. همچنین این بیماری در برخی موارد می تواند عامل خونریزی مقعدی یا لخته خون در مدفوع باشد.

مدفوع خونی ناشی از سرطان، یعنی خون از (قسمت) بالا در روده بوده و قرمز روشن به نظر نمی رسد. و معمولاً قرمز تیره یا سیاه رنگ می شود و می تواند مدفوع شما را شبیه قیر کند. این نوع خونریزی می تواند نشانه سرطان در بالای روده باشد.

به نقل از : www.cancerresearchuk.org

آسیب دیدن مری

بیماریهای مری یا زخم شدن مری می تواند موجب خونریزی گردد. یکی از اصلی ترین علت وجود خون در مدفوع بیماریهای مربوط به مری و زخم شدن آن است. در این موارد اغلب خون به رنگ تیره است زیرا حداقل چند ساعتی از خونریزی تا دفع خون فاصله است.

علاوه بر موارد ذکر شده، بیماریهایی مثل کرون، عفونت روده، اختلالات لخته شدن خون و واکنش های آلرژیک نیز می توانند باعث خونریزی شوند. مصرف غذاهایی با دانه های رنگی مثل چغندر نیز می تواند باعث تغییر رنگ مدفوع شود.

درمان خون در مدفوع

درمان خون در مدفوع

کنترل و درمان سریع خون در مدفوع با توجه به علت بیماری و شدت خونریزی انجام میشود. اگر علت بروز این مشکل بیماری های نشیمنگاهی باشد، مصرف فیبر، حمام سیتز و مصرف دارو می تواند کمک کننده باشد ولی بهترین راه قطعی برای درمان بواسیر و درمان شقاق لیزر درمانی است.

درمان بیماریهای التهابی روده امکان ندارد، اما با مصرف دارو میتوان به بهبود التهاب و کاهش علائم و نیز کنترل بیماری کمک کرد. به علاوه درمان بیماریهای کمتر شایع نظیر سرطان نیز با مصرف داروهای شیمی درمانی، پرتو درمانی و جراحی انجام می شود.

درمان خانگی خون در مدفوع

درمان خانگی خون در مدفوع

تا زمانی که علت این شرایط مشخص نشود، نمی توان درمان خانگی خون در مدفوع تعیین کرد. اما با رعایت چند نکته ساده می توان احتمال خونریزی را کاهش داد:

  • مصرف فیبر : مصرف فیبر بیشتر می تواند در درمان سریع یبوست موثر عمل کند. برای این منظور در رژیم غذایی خود حداقل 35 گرم فیبر بگنجانید. برای دریافت فیبر بیشتر می توانید از انواع میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.
  • نوشیدن آب : نوشیدن آب و مایعات می تواند با نرم کردم مدفوع به دفع راحت تر کمک کند.
  • ورزش : فعالیت کم و نشستن به مدت طولانی میتواند وضعیت شما وخیم تر نماید.
  • پرهیز از زور زدن در توالت و یا به تاخیر انداختن دفع
  • رعایت بهداشت مقعد و پرهیز از زیاده روی در شستشوی مقعد

درمان سریع و گیاهی

برای درمان گیاهی خون همراه مدفوع یک روش وجود دارد اما نمی توان به آن استناد کرد. این داروی گیاهی شامل تهیه ترکیبی از پوست انار خشک، صمغ عربی، شادنج سنگی، سماق، بلوط و پوست سبز پسته و کتیرا گل محمدی و مازو است. این ترکیب را می توان روزانه میل کرد.

رنگ مدفوع خونی

مشاهده مدفوع آغشته به خون یعنی بخشی از دستگاه گوارش شما آسیب دیده است. از طرفی دستگاه گوارش خود از بخش های مختلفی تشکیل شده که شامل مری تا انتهای مقعد میشود. این یعنی تشخیص علت بیماری کمی مشکل است. اما توجه به میزان و رنگ خونریزی می تواند به پزشک اطلاعات مفیدی داده و به تشخیص سریعتر عارضه کمک کند. خونریزی مقعد می تواند در سه نوع مختلف دسته بندی شود.

  • قرمز روشن : مشاهده خون روشن در مدفوع، یعنی قسمت تحتانی دستگاه گوارش شامل روده بزرگ و انتهای مقعد آسیب دیده است. در صورت احتمال خونریزی با بیماریهای نشیمنگاهی مثل بواسیر، شقاق و … ارتباط داشته و یا ناشی از بیماریهای التهابی روده رخ داده است.
  • قرمز تیره : در صورتی که رنگ خون قرمز تیره باشد، یعنی خون مدت زمان بیشتری را در بدن بوده و در واقع خونریزی از قسمت ابتدایی دستگاه گوارش یعنی معده، روده کوچک و مری است.
  • مدفوع سیاه رنگ: وقتی مدفوع تیره یا اصطلاحاً قیری رنگ شده، یعنی خونریزی مخفی رخ داده است. در این حالت تشخیص خونریزی ممکن نبوده و برای تایید آن باید مدفوع مورد آزمایش قرار بگیرد.

چه مقدار خون در مدفوع خطرناک است؟

مشاهده خون در مدفوع یک هشدار نسبت به بیماری های است که باید جدی گرفته شده و در اولین فرصت برای بررسی مشکل به پزشک مراجعه کنید.

ولی با این حال مشاهده خون اغلب ناشی از بیماری های کم خطر تر و رایج مثل بواسیر یا شقاق است. اگر خون ریزی مکرراً تکرار میشود و یا حجم خونریزی بیشتر از چند قطره است باید اورژانسی به پزشک مراجعه کنید. اگر مشاهده خون با علائم دیگر مثل کاهش وزن بی دلیل یا درد مداوم شکم و نیاز مداوم به دفع همراه شود، یعنی ممکن است این شرایط از بیماری خطرناکی نشات بگیرید.

وجود خون در مدفوع کودک یا نوزاد

خون در مدفوع نوزاد

علت مشاهده خون در مدفوع نوزاد یا کودک بسیار متفاوت است و نیاز به بررسی دارد. شقاق مقعد؛ عفونت و مصرف برخی ویتامین ها می تواند علت بروز این مشکل باشد. البته در برخی موارد نیز انتقال خون از بدن مادر و یا واکنش به رژیم غذایی خاصی علت مشاهده خون است.

برای بررسی بهتر است با پزشک کودکان مشورت کنید. اگر مشکل سلامتی وجود نداشته باشد، بهتر است در رژیم غذایی کودک تغییر ایجاد کنید مثلا با مشورت پزشک لبنیات بخصوص شیر را از رژیم غذایی حذف کنید. همچنین مادر شیرده بهتر است تا مدتی مصرف لبنیات را محدود کند. بهتر است در 6 ماه اول غذایی به کودک داده نشود؛ تا از آلرژی غذایی جلوگیری به عمل آید. اگر کودک شما به شیر مادر حساسیت دارد باید با مشورت پزشک از شیر دیگری استفاده کنید.

اگر غذایی جدیدی به کودک می دهید اولین مرتبه مقدار کمی از غذا به کودک داده شود تا احتمال آلرژی غذایی بررسی شود. همچنین باید مصرف غذاهای آلرژی زا مثل سویا، تخم مرغ، بادام زمینی را متوقف کنید.

مصرف آب میوه های طبیعی با فیبر بالا را به حداقل کاهش دهید.

خون در مدفوع در بارداری

مشاهده خون در بارداری علامت بسیار شایعی است. این مشکل میتواند از عوامل بسیاری نشات بگیرد. معمولاً ترین آن یبوست و ابتلا به بواسیر در بارداری است. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل نیز افزودن فیبر به رژیم غذای، استفاده از حمام سیتز و تحرک و ورزش است.

آیا با پزشک مشورت کنیم؟

بله در صورت مشاهده خون در مدفوع، به هر مقدار و رنگی لازم است با پزشک خود مشورت کنید. اغلب بیماریها هر چقدر زودتر تشخیص داده شوند، درمان آنها راحت تر و سریع تر انجام می شود. به علاوه وجود علائم دیگر مثل گیجی، خونریزی مداوم و گرفتگی شکم، درد مقعد و حالت تهوع می تواند وضعیتی اورژانسی ایجاد کند. در صورتی که خون در مدفوع با کاهش وزن بی دلیل همراه شده لازم است سریعاً از یک متخصص کمک بگیرید.

دریافت نوبت ویزیت

جهت رزرو نوبت ویزیت و مشاوره برای تشخیص علت خون در مدفوع با این شماره تماس بگیرید.

برای خون در مدفوع به چه دکتری مراجعه کنیم؟

اگر پیدا کردن علت مشاهده خون داخل مدفوع می توانید از پزشک عمومی و یا متخصص گوارش کمک بگیرید. اگر بیماری نیاز به جرای داشته باشد، پزشک شما را به متخصص جراح عمومی ارجاع می دهد. کار این متخصص جراحی بخش های مختلف بدن است.

برای صرفه جویی در زمان و هزینه می توانید از ابتدا به متخصص جراح مراجعه کنید.

تشخیص

برای تشخیص پزشک شروع به بررسی تاریخچه پزشکی بیمار می کند و ممکن است سوالاتی در رابطه با سایر علائم، رنگ خون و تعداد دفعات مشاهده خون بپرسد. این سوالات معمولاً عبارتند از :

  • هنگام دفع احساس درد دارید؟
  • آیا بی دلیل وزن شما کاهش یافته؟
  • آیا در بین اعضای خانواده خود سابقه ابتلا به بیماریهای گوارشی به خصوص سرطان دارید؟
  • آیا تغییر در نحوه و تعداد اجابت مزاج ایجاد شده است؟
  • سایر علائم چیست؟ مثلا هنگام دفع احساس سوزش یا خارش دارید؟

در آخر نیز آزمایشات دیگری جهت تشخیص علت بیماری انجام می شود. این آزمایشات عبارتند از:

  • معاینه فیزیکی مقعد
  • سیگموئیدوسکوپی یا کولونوسکوپی، جهت بررسی کولون و سیگموئید روده کاربرد دارد.  این وسیله یک لوله انعطاف پذیر و بلند است که می تواند به پزشک کمک کند تا روده و مقعد را مشاهده کند.
  • آندوسکوپی، برای بررسی قسمت ابتدایی دستگاه گوارش مری، معده و ابتدای روده کوچک کاربرد دارد. آندوسکوپ یک لوله کوچک و دارای دوربین است که تصاویر مشاهده شده از روده را بر روی مانیتور نمایش داده و به تشخیص سریع تر بیماری کمک میکند.
  • آزمایش خون : این آزمایش برای بررسی CBC و یا شمارش خون انجام می شود، تا احتمال کم خونی بررسی شود.
  • اسکن و تصویربرداری

سوالات متداول خون در مدفوع

آیا دیدن خون در مدفوع خطرناک است؟

خیر، خون در مدفوع به ندرت مشکل جدی است و اغلب در اثر بیماری های نشیمنگاهی مثل شقاق و بواسیر ایجاد میشود.

آیا خون در مدفوع ناشی از سرطان است؟

بله ممکن است ناشی از سرطان باشد. اما اغلب علت این شرایط بیماریهای رایج نشیمنگاهی مثل شقاق و بواسیر است.

وجود خون در مدفوع نشانه چیست؟

این علامت می تواند از مشکلات متعددی مثل بواسیر، شقاق، سرطان روده و …..نشات گیرد. ولی اغلب جای نگرانی نیست.

اصطلاح پزشکی خون در مدفوع چیه؟

هماتوشزی، تخلیه خون از مقعد است، که میتواند همراه با دفع مدفوع و یا بدون مدفوع باشد. یعنی ممکن است خون بر روی دستمال توالت و یا سنگ توالت مشاهده شود.

خونریزی مقعدی بدون درد نشانه چیست؟

این نوع خونریزی معمولاً در اثر بواسیر داخلی ایجاد میشود. بواسیر داخلی تورم سیاهرگ ها داخل کانال رکتوم است، و معمولاً تازمانی که دچار افتادگی نشود، درد ندارد.

علت خون تازه و روشن در مدفوع چیست؟

مشاهده خون تازه یا روشن در مدفوع به معنی این است که خونریزی از انتهای دستگاه گوارش اتفاق افتاده است و مربوط به مقعد است. شایع ترین علت این نوع خونریزی بیماریهای بواسیر و شقاق است.

آیا یبوست باعث خون در مدفوع میشود؟

بله، یکی از اصلی ترین عوامل بیماریهای مقعدی یبوست است. یبوست یا دفع مدفوع سخت میتواند به مقعد آسیب زده و باعث انواع بیماریهای نشیمنگاهی از جمله بواسیر و شقاق شود.

78 دیدگاه دربارهٔ «درمان سریع و خانگی خون در مدفوع +چه مقدار خون در مدفوع خطرناک است؟»

    1. مقدار خونریزی هر مقدار که هست باید با پزشک مشورت کنید. اما اگر خونریزی به حدی است که رنگ مدفوع را تغییر داده، بدون اتلاف وقت به پزشک مشورت کنید. خونریزی زیاد می تواند عوارض خطرناک دیگری را در پی داشته باشد.

    1. سلام. یکی از نشانه های سرطان ممکن است خونریزی باشد. اما همیشه خونریزی نشانه سرطان نیست. در واقع آخرین احتمالی که می توان داد، سرطان است! چون این بیماری کمتر شایع است. معمولاً منشا خونریزی های مقعدی یا خون در مدفوع بیماری بواسیر است.

  1. من 30 سالمه و در یک روستا زندگی میکنم . آیا روشی برای درمان خانگی خون در مدفوع وجود دارد؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

  2. سلام آیا مدفوع خونی هر سال فقط یکی دوبار تو فصل پاییز انجام میشه باید ب دکتر مراجعه کنیم
    ایا حساسیتی هست

  3. با سلام
    وقتی یک لکه خونی به بخشی از مدفوع چسبیده باشد، چه مشکلی می تواند باشد؟ اما رنگ ان نسبتا تیره بود.
    با تشکر

    1. مدفوع خونی علت های بسیار متفاوتی دارد. باید برای بررسی های دقیق حضوری تشریف بیارین. اگر رنگ خون تیره است یعنی خونریزی از قسمت های بالایی دستگاه گوارش رخ داده است.

  4. سلام.
    من همیشه بعد از رابطه مقعدی دچار خونریزی یا خون در مدفوع میشم، آیا علت بیماری من بواسیر هست؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. بدون معاینه نمیشه تشخیص داد ولی این شرایط معمولاً به بیماری بواسیر یا شقاق مرتبط است. علائم دیگه ای ندارین؟

  5. سلام من ازمایش دادم. تو حواب ازمایش قسمت خون مخفی نوشته به مقدار کم. میشه بگین باید چیکار کرد و آیا خطرناکه؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. برای خون مخفی علت های زیادی هست، برخی از این علت ها کم خطر و برخی خطرناک تر هستند. توصیه میکنم سریعاً برای بررسی علت به متخصص جراح مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به این شماره (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) در واتساپ پیام بدین.

  6. سلام بعضی اوقات وقتی زیاد فشار میارم خون میاد اونم خیلی کم انگار یه قطره خون رو تو ته استکان آب ریختی کم رنگ مدفوع هم رنگش روشنه ولی کاهش وزن داشتم میتونه خطرناک باشه

    1. مشاور کلینیک

      سلام. باید معاینه بشین. خونریزی مقعد معمولاً در اثر بیمارهای کم خطر مثل هموروئید ایجاد میشود، اما می تواند ناشی از بیماری های خطرناک نظیر سرطان نیز باشد. پس در اولین فرصت برای معاینه حضوری تشریف بیارین.

      1. آیا هموروئید باعث کاهش وزن هم میشه؟
        چون تغریبا از تابستان تا الان ۸کیلو کم کردم ۱۷ سال سن دارم

  7. سلام جناب دکتر
    من مدتی بود که دچار خونریزی از مقعد بودم. مشکلم رفع شده بود اما بعد از یک ماه بازم خونریزی کردم. آیا این مشکل خطرناک هست و باید برم دکتر؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. این شرایط علت های بسیار زیادی دارد. برای شناسایی دقیق علت، نیاز به بررسی و آزمایش دقیق است. پس در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

    1. مشاور کلینیک

      سلام. همیشه خیر، خونریزی می تواند در اثر بیماری های کمخطر رخ دهد با این حال بهتر است در اولین فرصت با پزشک مشورت کنید.

  8. سلام
    من ۱۸ سال سن دارم یبوست و اسهال شدید داشتم رفتم پیش متخصص یه سری دارو مصرف کردم که بهتر شدم ولی از اون روز هم مدفوع خونی هم روشن و هم تیره دفع میکنم. علتش چیه؟؟!!

  9. سلام. من مدتی بود که درد مقعد داشتم و بهش بی توجهی می کردم. الان مدتی هست که خونریزی هم دارم. آیا نشانه ای سرطان هست؟ خیلی نگرانم ممنون میشم کمکم کنید.

    1. مشاور کلینیک

      سلام. خیر این علائم اغلب به دلیل بیماری های کم خطر مثل بواسیر و شقاق ایجاد می‌شود. با این ممکن هست نشانه ای از سرطان باشد. باید در اولین فرصت برای بررسی دقیق با متخصص جراح مشورت کنید. برای مشاوره به این شماره (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) در واتساپ پیام دهید.

    1. مشاور کلینیک

      سلام. شایع ترین علت خونریزی بدون درد، هموروئید است. برای تشخیص دقیق نیاز به مشاوره و معاینه است.

  10. سلام. پدر من 70 سالشون هست و بعد از یبوست دچار خونریزی میشن. آیا این خطرناک هست ؟ چه دکتری باید بریم؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. خون در مدفوع علت های بسیار زیادی دارد، که بعضی از این علت ها خطرناک هستند و بضی دیگر بی خطر. باید در اولین فرصت برای معاینه و بررسیحضوری تشریف بیارید. ببا دکتر متخصص جراح عمومی مشورت کنید.

  11. سلام. اگر همراه با مدفوع خون دفع بشه. ولی درد نداشته باشی علتش چی میتونه باشه و آیا خطرناک است؟

  12. سلام خسته نباشید من یکی دو سال هست که در مدفوع ام خون دیده میشه .ولی بعدیکی دو روزبرطرف میشد وباز۳ ماه دیگه تکرارمیشد الان دوباره دوروزه بازخون میادزیادهم هست ولی دربخش خارجی مقعدم یک زخم قدیمی هست نمیدونم ازچیه که این زخم باز میشه یا آزمعده هست

    1. مشاور کلینیک

      سلام. احتمالا از همین زخم هست. این زخم شقاق هست. اما برای تشخیص دقیق باید حضورا تشریف بیارید.

  13. سلام.من ۴ ماه تقریبا شکم درد و استفراغ داشتم بعد از دوماه که رفتم دکتر گفت که معده و رودم عفونت کردن. و من مدتیه که خون در مدفوعم میبینم.این میتونه خطرناک باشه؟و یا سرطان باشه؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. عفونت در صورتی خطرناک هست که درمان نشه! تحت مراقبت های پزشک باشید و دوره مصرف داروهاتون کامل کنید. مشکلتون برطرف میشه.
      اگر با مصرف داروها همچنان در مدفوع خون مشاهده کردید، به پزشک کلورکتال هم مراجعه کنید.

  14. سلام وقت بخیر من دو روز بود دلم پیچ میخورد و وقتی میرفتم دسشویی فقط مثل باد خارج بشه و با یکمی خیلی کم اندازه چند قطره مث اسهالی همراه با باد معده خارج میشد
    بعد دو قطره خون اومد
    روز بعدم همین طوری دو قطره خون اومد
    ولی ب بعدش خوب شدم کلا
    مشکلم ب نطر شما چیه؟؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. اگر خوب شدین مشکلی نیست احتمالا مویزگ های مقعد پاره شده و خونریزی کرده ولی اگر مجدد این مشکل براتون ایجاد شد حتما به متخصص جراح مراجعه کنید.

  15. احمد شاهمردی راد

    سلام
    تقریبا ۱۵سال پیش به متخصص داخلی مراجعه کردم چون مشکل در دفع داشتم و ناگهانی نیاز به تخلیه مدفوع داشتم
    پس از کولونوسکوپی تشخیص داده شد که کولیت دارم البته همزمان همورویید هم داشتم
    پس از یکی دوماه مصرف دارو که از بین داروها فقط مزالازین یادم مونده اوضاعم کمی بهتر شد
    اما گفته شد منشاء عصبی هست و درمان قطعی ندارد
    لذا تا اکنون با این بیماری کج دارو مریض رفتار کردم
    اما مدتی هست که مدفوعم نرم وبه رنگ قهوه‌ای تیره مایل به سیاه وچرب وبد بو شده
    به تازگی هم یک واحد خون اهدا کردم
    بااین وجود هیچ دردی ندارم
    علتش چی می‌تونه باش
    آیا نیاز هست که به دکترمراجعه کنم
    با سپاس

    1. مشاور کلینیک

      سلام. بیماری کولیت درمان قطعی نداره. اما باید حتما تحت نظز پزشک گوارش باشید و مدام دارو مصرف کنید. بی توجهی به درمان این بیماری ممکن هست عوارض دیگری را در پی داشته باشد. اما بخشی از مشکلات مربوط به مدفوع ممکن هست از هموروئید ناشی شود، برای تشخیص و درمان این مشکل میتونید به کلینیک ما مراجعه کنید. برای اطلاعات تکمیلی پیشنهاد میکنم، به این شماره (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) در واتساپ پیام دهید.

  16. سلام. من بعد از یک مدت طولانی یبوست، دچار خونریزی شدم. یعنی در مدفوع خون دیدم. حالا باید چیکار کنم آیا خطرناک هست؟

    1. مشاور کلینیک

      سلام. احتمال داره بواسیر باشه. باید معاینه بشین و بررسی های دقیق انجام بشه. برای رزرو نوبت ویزیت با این شماره تماس بگیرید. 2186084961

    1. مشاور کلینیک

      سلام. خون در مدفوع علتهای بسیاری زیادی داره. اما احتمال سرطان بسیار کم هست برای تخشیص دقیق باید معاینه بشید.

    1. مشاور کلینیک

      سلام. احتمالا در اثر یبوست و وارد کردن فشار، مقعد زخم شده و یا بواسیر ایجاد شده. اگر مجدد تکرار شد حضورا تشریف بیارید/

  17. سلام من بعد از اینکه بیرون غذاخوردم متوجه خون در مدفوع شدم آیا ممکن هست این خطرناک باشه؟ به چه دکتری مراجعه کنم؟

  18. سلام من سه هفته بود مقعدم درد میکرد. اما دیروز متوجه شدم خونریزی دارم باید چیکار کنم پیش چه دکتری برم؟

  19. سلام پدرم مدتی هست که رفلاکس معده و گاهی درد معده داره، تازگی کرونا گرفتن و چند روز اسهال داشتند، و توی مدوفوعشون خون دیدن میتونه خطرناک باشه؟ یا عوارض دارو باشه؟
    مدت یک سال هم هست که آسپرین مصرف میکنن

    1. مشاور کلینیک

      سلام. احتمالا عوارض مصرف دارو ها هست. اما اگر مدام تکرار میشه لازم هست که معاینه بشن.

    1. مشاور کلینیک

      سلام. همیشه علت خون ریری خطرناک نیست! پیشنهاد میکنم با پزشک در این مورد مشورت کنید.

  20. سلام پسر 15 ساله ای دارم که میگه هر چند روز یه بار خون در مدفوعش هست وچند ساله که اینطور هست ومن تازه فهمیدم آیا خطر ناکه چون خیلی نگرانم؟

    1. سلام. خون در مدفوع علت های زیادی داره و لزوما خطرناک نیست. مغمولاً علت خونریزی بواسیر هست. با این حال ساده از کنارش نگذرید و حتما در اولین فرصت برای بررسی علت و معاینه حضورا تشریف بیارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *