درمان شقاق مقعدی با عسل

درمان شقاق مقعدی با عسل با این 3 روش موثر

شقاق مقعدی یا فیشر ترک عمیقی است که در دیواره مقعد ایجاد میشود. علت این ترک اعمال فشار بیش از اندازه به عضله کانال مقعدی است. از علائم این عارضه نیز می توانیم به درد، خونریزی، خارش، سوزش و التهاب اطراف مقعد اشاره کنیم. مراقبت از زخم با تغییر در رژیم غذایی و درمانهای خانگی می تواند به بهبودی آن کمک کند.

درمان فیشر با لیزر روش نوین درمان این بیماری است. استفاده از لیزر موجب میشود درمان در شرایطی ایمن و بدون خطر آسیب به اسفنکتر انجام شود.

درمان شقاق مقعدی با عسل یکی از روشهای رایج درمان است که در ادامه به بررسی بیشتر نحوه انجام و تاثیرات آن در رفع بیماری می پردازیم:

مشاوره با پرشک در واتساپ

مشاوره رایگان با پزشک کلینیک عابدیان در واتساپ

کاربرد عسل برای درمان شقاق

شقاق در موضعی حساس و مملو از عفونت ایجاد میشود. بنابراین علاوه بر کمک به رفع بیماری می بایست از عفونت آن نیز جلوگیری نمود.

از طرفی دیگر حتما می دانید که عسل چه خواص شگفت انگیزی دارد. همچنین می تواند به عنوان ماده ای ضد میکروب و ضد التهاب به درمان هر بیماری کمک کند. مصرف این خوراکی می تواند در رفع علائم بیماری فیشر از جمله عفونت، التهاب، خارش و سوزش موثر باشد. در ادامه 3 روش را برای درمان شقاق با عسل معرفی می کنیم:

مخلوط موم عسل و روغن زیتون

درمان شقاق با عسل و روغن زیتون

موم تمامی خواص عسل را دارا بوده و می تواند به درمان این بیماری کمک کند. برای این منظور ابتدا مقدار موم را با استفاده از حرارت غیر مستقیم مثلا قرار دادن در ماکروویو ذوب کنید. پس از خنک شدن با مقداری مساوی از روغن زیتون مخلوط کرده و بر روی موضع مالش دهید. این درمان را می توان تا 4 مرتبه در روز نیز تکرار کرد.

خواص موم به ترمیم زخم کمک می کند. همچنین خواص روغن زیتون می تواند به روان شدن روده و دفع راحت تر مدفوع کمک می کند. در نتیجه درمان شقاق مقعدی با عسل و روغن زیتون به راحتی انجام میشود.

مخلوط عسل و آب جوش

مخلوط عسل و آب جوش می تواند به رفع علائم بیماری کمک کند. در رفع یبوست نیز موثر است. برای این منظور می توانید هر روز صبح یک قاشق عسل را در یک لیوان آب جوش حل کرده و میل کنید.

مخلوط عسل و سرکه سیب

خواص عسل در کنار خواص ضد التهابی سرکه سیب می تواند معجزه کند. برای این منظور کافی است یک قاشق عسل را با یک قاشق سرکه سیب در آب حل کرده و میل کنید.

درمان شقاق مقعدی با عسل تا چه حد موثر است؟

درمان بیماری در مراحل حاد (مراحل ابتدایی بیماری) با استفاده از درمانهای خانگی مثل درمان شقاق با عسل یا تزریق بوتاکس امکان پذیر است. اما اگر بیماری وارد مراحل مزمن شود، عمق زخم تا عضله اسفنکتر نیز می رسد. در این حالت بیماری به راحتی حالت حاد درمان نشده و برای رفع آن به درمان های تهاجمی تری نیاز است.

درمان فیشر مزمن که بیشتر از 8 هفته از شروع علائم آن گذشته با استفاده از جراحی انجام میشود. هدف از جراحی رفع اسپاسم عضله و ترمیم زخم است. از آنجایی که جراحی مشکلات و عوارض به خود را داشته و خطر بی اختیاری بعد از انجام آن زیاد است. پزشکان روش بهتری را به شما توصیه می کنند.

آیا ممکن است مصرف عسل برای شقاق عفونت ایجاد کند؟

خیر، عسل خوراکی با خاصیت ضد التهابی است.

مصرف طولانی عسل برای درمان شقاق مضر است؟

خیر، اما اگر بخواهید عسل را جایگزین جراحی این بیماری کنید. بیماری شما به تدریج پیشرفت کرده و می تواند به تشدید علائم بیماری بیانجامد.

خوردن عسل تاثیر بیشتری دارد یا استعمال آن؟

استعمال

4 دیدگاه دربارهٔ «درمان شقاق مقعدی با عسل با این 3 روش موثر»

1. سلام من حدود۲سال هست که درگیر همین مثله هستم وقتی انتی هموروید ومشابه ان رااستفاده میکنم خونریزی ودرد ندارم ولی چون عتیادسنتی دارم همیشه یوبس هستم وبه همین دلیل دوباره زخم میشود ودونه قارچی میزنه لطفا راهنمایی بفرمایید
    واگر نیازبود ادرس مطب را بفرستیدتشکر

1. سلام. در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان قطعی شقاق وجود ندارد. همان طور که ذکر کردین، مصرف دارو تنها می تواند علائم اولیه بیماری را موقتاً تسکین نماید.
      برای درمان قطعی بهترین روشی که در حال حاضر وجود دارد، درمان شقاق با لیزر است. که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. آدرس کلینیک : تهران میدان ونک، کوچه صانعی ( جنب دادگاه خانواده)، پلاک 50، طبقه 5 و واحد 15 و شماره تماس : 02186084961

2. سلام من 23,سالمه مشهدم لطفا راهنماییم کنید .‌ من بیست روز پیش کرونا گرفتم .. از اون به بعد مقعدم درد و خارش و خونریزی داره .‌ و مدفوع بسیار خشکه این علائم جدی هستن آیا؟

1. بعید میدونم علائمی که ذکر کردین با کرونا در ارتباط باشه. اگر قبلا هم دچار یبوست بودین ممکن هست بواسیر یا شقاق داشته باشین. برای نظر قطعی باید معاینه بشین.