پماد برای درمان شقاق

بهترین پماد برای شقاق مقعدی و داروی زخم فیشر

در ادامه ی این صفحه به معرفی انواع پماد و داروی شقاق می پردازیم:

بیماری مقعدی شقاق یا فیشر، به ایجاد زخم یا ترک عمیق در دیواره کانال مقعدی گفته میشود. این زخم با برش مخاط و پوست شروع شده و ممکن است، عمق آن به عضله مقعد نیز برسد. علت این بیماری وارد شدن فشار بیش از اندازه به مقعد در اثر عواملی مانند یبوست، زایمان و … است.

شقاق می تواند باعث درد، سوزش، خارش، خونریزی یا خون در مدفوع و … گردد. استفاده از پماد برای درمان شقاق یکی از روشهای موثر در تسکین درد است، اما معمولاً تاثیری در نتیجه ی قطعی درمان ندارد.

بیشتر بخوانید : شقاق چیست؟

این پماد ها درمانی موقتی برای شقاق هستند و بیشتر در تسکین علائم نقش دارد نه درمان آن. روش درمان شقاق با لیزر روش قطعی است که تنها با یکبار انجام آن می توان برای همیشه این بیماری را فراموش کرد.

ارتباط با پزشک در واتساپ

مشاوره رایگان با پزشک کلینیک عابدیان در واتساپ

پماد شقاق به منظور رفع علائم این بیماری مثل کاهش درد، سوزش و خارش توصیه میشود و در اغلب موارد تاثیری در رفع این عارضه ندارد.

پماد لیدوکائین

حتما می پرسید چه پمادی برای کاهش درد شقاق وجود دارد؟ پماد لیدوکائین داروی بی حس کننده است و می تواند در کمتر از 20 دقیقه درد بیماری را برطرف کند. اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

یکی از مهمترین علائم این عارضه درد شدیدی آن است. البته لیدوکائین سایر علائم بیماری از جمله سوزش و خارش را نیز تسکین میدهد. بهتر است قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. همچنین از مصرف طولانی مدت آن پرهیز کنید چرا که امکان بروز عوارض جانبی پس از مصرف آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید : پماد لیدوکائین چیست؟

پماد تتراسایکلین برای درمان شقاق

تتراسایکلین برای جلوگیری یا درمان عفونت اطراف زخم مصرف میشود. با مصرف این دارو می تواند قرمزی، التهاب و سوزش فیشر را کنترل کرد. داکسی سایکلین، مینوسایکلین، اکسی تتراسایکلین نمونه هایی از پماد تتراسایکلین هستند. مصرف این دارو برای درمان شقاق در بارداری ممنوع است.

این دارو را می توانید یک الی دو بار در روز استعمال نمود. سردرد، سرگیجه، تب و لیزر ممکن است پس از مصرف این دارو ایجاد شود.

رکتول

رکتول برای درمان شقاق

خواص ضد التهابی رکتول در برطرف کردن درد، سوزش و خارش حاصل از شقاق موثر است. بهترین زمان برای مصرف این پماد بعد از اجابت مزاج است. ولی در هر حال توصیه میشود قبل از مصرف رکتول با پزشک خود مشورت نموده و دارو را طبق دستور پزشک مصرف نمایید.

رکتول عوارض جانبی چندانی ندارد اما مصرف آن با داروهایی که خواص لیدوکائینی دارند، مضر است.

تماس با کلینیک

کارشناسان کلینیک نوین آماده پاسخگویی به بیماران هستند.

پماد نیتروگلیسیرین برای درمان شقاق

پماد نیتروگلیسیرین (گیلسیرین تری نیترات) می تواند در رفع سریع علائم بیماری شما موثر باشد. با مصرف این دارو در بدن NO و یا نیتریک اکسید ترشح میشود. عملکرد نیتروگلیسیرین شامل کاهش سریع درد از طریق افزایش گردش خون در بدن است.

دوره مصرف این دارو 6 الی 8 هفته بوده و مصرف آن نیز باید به 3 نهایتاً 4 بار در روز محدود شود. سردرد شایع ترین عارضه ای که پس از مصرف این دارو ایجاد میشود. بهتر است قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

ام جی

داروی ام جی خواص آنتی باکتریالی داشته و می تواند التهاب و عفونت را برطرف کند. این دارو از ترکیبات گیاهی تولید شده از این روی عوارض جانبی به همراه ندارد. ام جی در اشکال دارویی پماد و محلول در دسترس است. این دارو را می توان حداکثر برای 2 هفته مصرف نمود. همچنین مصرف آن هر 12 ساعت یکبار مجاز است.

اگر با مصرف این داروی درمان شقاق مقعدی دچار واکنشهای حساسیتی شدید، بهتر است مصرف آن را قطع کرده و با پزشک خود مشورت نمایید.

هیدروکورتیزون

هیدروکورتیزون نوعی از داروهای کورتیکواستروئید است. این دارو به منظور رفع التهاب، سوزش و سوختگی مصرف میشود. یکی از کاربرد های این دارو درمان شقاق یا فیشر است. مصرف این دارو ممکن است به رفع علائم این بیماری کمک نماید. مصرف هیدروکورتیزون می تواند در رفع درد، سوزش، خارش و التهاب و عفونت شقاق موثر باشد. لازم به ذکر است این دارو نمی تواند درمان قطعی این بیماری باشد.

نحوه مصرف این دارو با توجه به میزان آسیب و مطابق با دستور پزشک تعیین میشود. مصرف این دارو برای زنان باردار و شیرده باید زیر نظر پزشک انجام شود.

بیشتر بخوانید : پماد هیدروکورتیزون چیست؟

پماد دیلتیازم (مسدود کننده کانال کلسیم)

پماد دیلتیازم برای شقاق

پماد دیلتیازم تحت عنوان مسدود کننده کانال کلسیم شناخته میشود. عملکرد این دارو شامل ایجاد انسداد و ممانعت از ورود و خروج کلسیم از ذخایر سلولی است. اما این کار به چه دردی می خورد؟ با این کار فشار خون در موضعی که پماد مصرف شده کاهش پیدا می کند. این کار اسپاسم عضله را کاهش میدهد و نهایتا درد بیمار به سرعت رفع میشود.

دوره مصرفی که برای این دارو تعیین شده 8 هفته است. دیلتیازم به حدی موثر است که استفاده از آن در دوران پس از جراحی نیز توصیه میشود.

درمان دارویی شقاق مقعدی را پماد دیلتیازم می توان 2 بار در روز (یک بار صبح ها و یک بار شب ها) تکرار کرد. مصرف دیلتیازم ممکن است باعث عوارض جانبی مثل سردرد، سرگیجه و یا سوزش مقعد شود.

هشدار : قبل از مصرف هر یک از این پمادها برای درمان فیشر در کودکان و زنان باردار با پزشک مشورت نمایید.

آنتی فیشر، بهترین پماد برای درمان شقاق

بهترین دارو برای درمان شقاق پماد آنتی فیشر است. این پماد نه تنها علائم بیماری را بهبود بخشیده، بلکه می تواند در رفع عارضه نیز موثر باشد. این دارو حاوی عصاره بابونه و عصاره دارمازو بوده است. خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم گیاه بابونه می تواند در رفع علائم بیماری مثل درد، التهاب و سوزش فیشر موثر باشد.

همچنین عصاره دارمازو در این پماد دارای خواص قابض است و به رفع بیماری کمک می کند. برای این منظور می توانید 2 بار در روز از این پماد برای شقاق استفاده نمایید. عارضه جانبی خاصی پس از مصرف این دارو گزارش نشده است.

نتیجه گیری

خیر، حتی اگر از بهترین دارو برای شقاق استفاده کنید. باز هم ممکن است به نتیجه قطعی نرسید و بیماری مجدداً عود کند. میزان تاثیر گذاری این دارو در درمان به شرایط بیمار و میزان پیشروی شقاق بستگی دارد. م

عمولاً فیشر هایی که وارد فاز مزمن میشوند. با استفاده از درمان های خانگی،دارویی و حتی تزریق بوتاکس برطرف نمی شوند. در این حالت اسپاسم شدیدی در عضله ایجاد شده که مانع از ترمیم شدن زخم میشود. در این مرحله به بیمار روشهای جراحی را توصیه می کنند.

از آنجایی که جراحی های سنتی مشکلات و عوارض خاص خود مثل بی اختیاری یا از دست دادن مقدار زیادی خون را به همراه دارد. پزشکان معمولاً به بیماران جراحی لیزری را توصیه می کنند. لیزر سرپایی و سریع انجام میشود و بدون ایجاد درد یا خونریزی بیماری را رفع می کند.

به علاوه لیزر در کنار نتیجه قطعی که برای بیمار به همراه دارد، به اسفنکتر آسیبی وارد نکرده و مانع از بی اختیاری میشود. توصیه می کنیم برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد این صفحه درمان شقاق با لیزر را مطالعه نمایید.

گوشت اضافه ای که ناشی از شقاق در لبه مقعد ایجاد شده را به چه دارویی برطرف کنم؟

این گوشت اضافه یا همان زائده ایجاد شده با دارو برطرف نمیشود و راه درمان آن جراحی است.

کدامیک از داروهای شقاق تاثیر سریع تری دارد؟

داروی مناسب بستگی به علائم بیماری دارد. معمولاً پزشکان مصرف داروی آنتی فیشر را توصیه می کنند.

در چه مرحله ای بیماری مصرف پماد را توصیه می کنید؟

پماد و داروهای شقاق را می توانید در مراحل حاد بیماری و تا چند هفته اول مصرف کنید. اگر مشکل شما با دارو حل نشد، لازم است از روش های جراحی استفاده کنید. ممکن است مصرف دارو در مراحل بعد از جراحی نیز توصیه شود.

کدام آنتی بیوتیک برای شقاق بهتر است؟

درمان موضعی ضد میکروبی با مترونیدازول برای در شقاق حاد مقعدی، یک عمل موثر و ایمن است که منجر به کاهش بیشتر درد و افزایش سرعت بهبودی می شود.

چگونه از پماد فیشر استفاده کنیم؟

پماد باید دو بار در روز (هر 12 ساعت) استفاده شود. دو بار در روز مقداری به اندازه نخود را روی پوست قسمت بیرونی مقعد بمالید. از مالش پماد داخل یا روی شکاف مقعد خودداری کنید. بهتر است آن را به طور کامل مالش ندهید؛ اجازه دهید پماد به تدریج جذب شود.

32 دیدگاه دربارهٔ «بهترین پماد برای شقاق مقعدی و داروی زخم فیشر»

1. من مدام دچار یبوست میشم، و کنار مقعدم زخم شده، شما کدام یک از این پماد ها را برای درمان تجویز می کنید؟

2. من از ژل دیلتیازم برای درمان استفاده شقاق استفاده میکنم، آیا باید این ژل فقط اطراف دریچه مقعد زده باشد یا داخلش هم بره؟

3. سلام آقای دکتر من با تجویز پزشک یک ماهه هست که از قرص های سی لاکس و پماد آنتی فیشر استفاده کردم اما زخمم هنوز هم بهتر نشده، شما چه تجویزی دارید؟

1. سلام، این داروها نمی توانند درمان قطعی این بیماری باشند. اگر شقاق با پماد رفع نشده باید جراحی انجام بدین

4. سلام. من حدود 2 سال هست که بعد از دفع مدفوع دچار خونریزی میشم. نمیدنم باید چیکار کنم. آیا مشکلم با این پماد هایی که معرفی کردین برطرف میشه؟

1. دکتر بیژن عابدیان

سلام. خیر شما باید در ابتدا علت این خونریزی مشخص کنید. برای این منظور توصیه میکنم، هرچه سریع تر برای معاینه حضوری تشریف بیارین.

1. دکتر بیژن عابدیان

سلام. آنتی فیشر. اگر شقاق بعد از 2 هفته با مصرف این پماد رفع نشد، حضوری تشریف بیارین.

5. سلام جناب دکتر. من خیلی وقت درگیرم و سه ماه هست که از پماد دیلتیازم استفاده کردم و نتیجه ای نگرفتم، شما چه توصیه ای دارید؟

1. دکتر بیژن عابدیان

سلام. شقاق با پماد رفع نمیشود برای بررسیهای دقیق و درمان موثر حضوری تشریف بیارین.

1. دکتر بیژن عابدیان

سلام. پماد لیدوکائین. اگر درد مرتباً تکرار میشه باید بررسیهای دقیق حضوری تشریف بیارین

6. سلام
    من یک یخشی از مقعدم متورم شده و درد شدیدی داره. شما چه توصیه ای دارید. چه پمادی مصرف کنم تا ورم اش خوب یشه؟

سلام . احتمالا دچار شقاق شدین. پیشنهاد میکنم برای تشخیص دقیق از مقعد عکس بگیرید و برای ما به این شماره (۰۹۱۹۸۷۷۰۲۸۴) در واتساپ ارسال کنید. کارشناسان ما به طور کامل راهنمایی تون می کنن.

7. سلام وقتبخیر
    من یک هفته است دچار درد شدید مقعدی شده ام و چند روز اول خونریزی هم داشتم بیرون زدگی هم دارد شما میتونید راهنمایی کنید پماد انتی همورویید و تتراسایکلین هم استفاده کردم بهتره اما همچنان درد دارم

8. سلام اقای دکتر من ی مدته یبوست شدیدی گرفتم و بخاطر درد و سوزش نمیتونم بیرون روی کنم وخیلی اذیت میشم از چ پمادی استفاده کنم؟؟

اول اینکه باید یبوست درمان کنید. اگر یبوست با مصرف فیبر و ملین های طبیعی برطرف نشد، در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. برای کاهش درد و سوزش هم می تونید پماد هیدروکورتیزون مصرف کنید. در مصرف این دارو زیاده روی نکنید و بیشتر از 10 روز هم از آن استفاده نکنید.

9. سلام. من خانم 35 ساله هستم که بعد از زایمان شقاق گرفتم. اگر بخوام از پماد هیدروکورتیزون استفاده کنم باید چند بار در روز مصرف کنم؟ و آیا برای بچه ای که بهش شیر میدم ضرر هم داره؟