درمان شقاق مقعدی در طب سنتی

درمان شقاق مقعدی در طب سنتی با داروهای 100% گیاهی

در این صفحه قصد داریم، به بررسی درمان شقاق در طب سنتی، انواع روشها و تاثیرات این درمان بپردازیم:

شقاق چیست؟ بیماری شقاق یا فیشر به ایجاد یک ترک عمیق در دیواره خارجی کانال مقعد گفته میشود. درد، خونریزی، خارش و سوزش از مهمترین علائم این بیماری به شمار می روند. علت شقاق وارد شدن فشار به عضله مقعدی است که در اثر عواملی مانند یبوست رخ میدهد. بهترین راه درمان این بیماری، لیزر شقاق است.

بیشتر بخوانید : درمان شقاق با لیزر، عمل جراحی فیشر مقعدی مزمن

ویزیت رایگان در واتساپ

برای مشاوره رایگان یارزرو نوبت ویزیت به این شماره در واتساپ پیام دهید.

درمان شقاق مقعدی با داروهای گیاهی

درمان شقاق در طب سنتی یکی دیگر از روش های پرطرفدار است که شامل استفاده از داروهای گیاهی یا مواد طبیعی مثل عسل است، و می تواند به رفع این بیماری کمک کند. در ادامه به معرفی روش هایی برای درمان گیاهی شقاق می پردازیم.

درمان گیاهی شقاق با آلوئه ورا

این گیاه دارای خواص ضد التهابی است و می تواند به تسکین عفونت و التهاب زخم فیشر کمک نماید. یک برگ تازه آلوئه ورا را تهیه کرده و ژل آن را خارج کنید. این ژل را می توانید تا 4 مرتبه در روز بر روی موضع آسیب دیده استعمال نمایید.

بیشتر بخوانید : درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

درمان شقاق مقعدی در طب سنتی شامل استفاه از انواع داروهای گیاهی برای رفع علائم بیماری مثل سوزش، خارش، التهاب و درد است. درمان های سنتی برای درمان قطعی این بیماری مناسب نیست!! تنها راه قطعی برای درمان شقاق جراحی (به روش سنتی یا لیزر) است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل داروی گیاهی برای درمان شقاق است. این روغن می تواند به عنوان ضد عفونی کننده و ترمیم کننده زخم کاربرد داشته باشد. این روغن می تواند به مرطوب کردن موضع کمک نماید. استفاده از این روغن در دوران پس از جراحی و برای درمان شقاق های مزمن نیز توصیه میشود. برای این منظور کافی است چند قطره از روغن نارگیل طبیعی را بر روی موضع مالش دهید.

مشاوره با پزشک در واتساپ

بیماران می توانند از طریق این شماره تماس

تخم کتان

این خوراکی نوعی داروی گیاهی برای شقاق مقعدی است. تخم کتان سرشار از فیبر بوده و می تواند به درمان و جلوگیری از یبوست کمک کند. همانطور که میدانید یکی از علت های اصلی بیماری شقاق، ابتلا به یبوست است. با مصرف این خوراکی می توانید فشار وارده بر عضله را کاهش دهید. برای انجام این درمان می توانید هر روز صبح یک قاشق تخم کتان را در آب ریخته و میل کنید.

بیشتر بخوانید : درمان خانگی شقاق

سرکه سیب

یکی از ساده ترین راه ها برای درمان شقاق مزمن با طب سنتی استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی است و می تواند در رفع خارش، سوزش و عفونت این موضع موثر باشد. برای این منظور مخلوطی از سرکه سیب و عسل و آب را مخلوط کرده و میل کنید و یا پنبه آغشته به سرکه سیب را بر روی موضع مالش دهید.

بیشتر بخوانید : درمان شقاق با عسل

روغن زیتون

روغن زیتون دارای چربی سالم است. روغن زیتون می تواند روده را روان کند و به دفع راحت تر کمک نماید. بنابراین به عضله مقعدی فشار کمتری وارد می شود. اگر به فیشر یا شقاق مبتلا هستید، لازم است روغن زیتون را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید. همچنین در روشی دیگر می توانید ترکیبی از روغن زیتون و موم ذوب شده تهیه نموده و بر روی موضع استعمال نمایید.

نتیجه گیری

روشهای سنتی به عنوان درمان قطعی بیماری شناخته نمی شوند. زیرا این روشها به برطرف کردن علت اصلی عارضه توجهی ندارند، بلکه تنها هدف آنها برطرف کردن علائم بیماری است.

اگر شقاق از نوع مزمن باشد و یا عمق زخم زیاد شده باشد. امکان برطرف کردن آن با روش های سنتی و یا دارو وجود ندارد. در واقع در حالت مزمن فشار بسیاری در اثر اسپاسم در عضله ایجاد شده است که تنها راهکار از بین بردن آن، جراحی است. در طی جراحی پزشک با روش هایی اسپاسم عضله را رفع نموده و به ترمیم زخم کمک می کند.

اما از آنجایی که روشهای جراحی مشکلات و عوارض خاص مربوط به خود مثل درد، خونریزی، خارش و سوزش را دارا است. امروزه به ندرت تجویز می شود. در حال حاضر بهترین روش تاثیرگذار و سریع برای درمان این بیماری استفاده از لیزر است. لیزر به صورت سرپایی و بدون ایجاد درد یا خونریزی بیماری شما را رفع خواهد نمود.

آیا شقاق بدون جراحی قابل درمان است؟

به ندرت شقاق با روشهای سنتی درمان میشود. اغلب شقاق ها باید با جراحی درمان شوند.

آیا وازلین برای شقاق مفید است؟

وازلین نمیتواند درمان قطعی این بیماری باشد. اما با چرب کردن مقعد میتوان به دفع راحت تر مدفوع کمک کرد.

آیا روغن نارگیل برای شقاق مفید است؟

از روغن نارگیل برای مرطوب کردن ناحیه مقعد استفاده میشود. روغن نارگیل یک مرطوب کننده عالی برای بدن است.  روغن نارگیل خواص درمانی برای زخم ها دارد.

12 دیدگاه دربارهٔ «درمان شقاق مقعدی در طب سنتی با داروهای 100% گیاهی»

1. سلام. بله در برخی موارد این مشکل خود به خود و با تغییر در سبک زندگی رفع میشود. اگر در طی دو هفته علائم شقاق رفع نشد باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

1. سلام جناب دکتر
    آیا شما درمان های سنتی شقاق تایید میکنید؟ چه راه قطعی برای از بین برد این بیماری وجود داره؟

1. سلام. خیر این درمان ها به ندرت تاثیری در درمان این بیماری دارند و اگر در طی دو هفته علائم شقاق رفع نشد باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

سلام. هیچ داروی گیاهی برای درمان قطعی شقاق وجود ندارد. استفاده از عسل میتواند عفونت را تسکین دهد اما درمان شقاق نیست!

سلام. خیر با مصرف فیبر و جلوگیری از یبوست می توان تا حدی بیماری را کنترل و از شدت یافتن آن جلوگیری کرد. ولی شقاق های مزمن تنها با جراحی درمان میشوند. اما شما می توانید با روشهای سرپایی جراحی بدون درد یا خوتریزی این بیماری را درمان کنید.