درمان گیاهی فیستول مقعدی

درمان گیاهی فیستول مقعدی با طب سنتی و انواع روشهای خانگی

درمان فیستول با طب سنتی یا درمان خانگی فیستول از روشهای پر طرفدار این بیماری است. که در ادامه به بررسی بیشتر آن می پردازیم:

درمان خانگی یا گیاهی فیستول نمی توانند درمان قطعی این بیماری باشند، اما می توانند به رفع علائم این بیماری مثل عفونت، خارش و سوزش کمک کنند. در ادامه گیاهانی که به درمان این بیماری کمک می کنند، را معرفی می کنیم.

درمان گیاهی فیستول مقعدی نمیتواند درمان قطعی این بیماری باشد. بلکه درمان فیستول با لیزر راه قطعی درمان این بیماری است که در یک جلسه سرپایی در کلینیک و در کمتر از نیم ساعت انجام میشود. بیمار در حین لیزر درمانی درد و یا خونریزی احساس نمی کند.

مشاوره آنلاین در واتساپ

برای مشاوره و ویزیت آنلاین به شماره در واتساپ پیام دهید.

فیستول چیست؟

بیماری فیستول مقعدی یکی از بیماری های عفونی ناحیه نشیمنگاه است. در اثر این عارضه اتصالی غیر طبیعی بین بخشی از روده و پوست اطراف مقعد ایجاد میشود. در واقع عامل این بیماری عفونت شدید یا همان آبسه مقعدی است، پیشروی عفونت مسیری را ایجاد می کند که دو بخش از بدن به هم متصل شوند.

این عارضه می تواند باعث ایجاد التهاب و عفونت در اطراف زخم شود و علائم آزار دهنده ای را به همراه دارد. از جمله مهمترین آنها می توانیم به درد، عفونت، التهاب، خارش و سوزش و ترشحات بد بو اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید : فیستول چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص و پیشگیری

درمان خانگی فیستول مقعدی

باز هم تاکید می کنیم که روشهای خانگی نمی توانند درمان قعطی این بیماری باشند، با این حال می توانند در رفع موقت علائم این بیماروشهای موثر باشد. مهمترین روشهای گیاهی و خانگی برای درمان این بیماری عبارتند از :

درمان فیستول با زالو

استفاده از زالو می تواند در بهبود علائم بیمار و از بین بردن عفونت موثر باشد. همچنین انجام زالو درمانی در کنار سایر روشها می تواند به نتیجه گیری بهتر از این درمان خانگی کمک کند. زالو خون را توصیه می کند. انجام زالو درمانی در سه مرحله و با فاصله یک هفته برای درمان این بیماری مفید است.

پونه کوهی درمان گیاهی فیستول مقعدی

پونه کوهی دارویی گیاهی، ضد التهاب و نوعی آنتی بیوتیک قوی است. مصرف این گیاه علاوه بر بهبود التهاب و عفونت در کاهش تورم و جلوگیری از خونریزی نیز موثر خواهد بود. به علاوه مصرف پونه کوهی در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز موثر است.

برای این منظور یک قاشق از روغن برگ پونه کوهی را در آب حل کرده و اجازه دهید به جوش بیاید و پس از خنک شدن آماده مصرف است. این نوشیدنی را می توانید 2 بار در روز مصرف کنید. این نوشیدنی سیستم ایمنی را قوی تر کرده و باکتریهای مضر را از بین می برد.

درمان سنتی فیستول با زردچوبه

زردچوبه ماده ای ضد التهاب و آنتی بیوتیک قوی است. کورکومین موجود در زردچوبه به حفظ و افزایش تعداد گلبول های سفید بدن کمک می کند. پودر زردچوبه پخته شده کورکومین بیشتری داشته و طعم بهتری دارد. بنابراین مصرف زردچوبه می تواند در برطرف کردن التهاب و عفونت زخم و نیز افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. برای تهیه معجون زردچوبه دستورالعمل زیر را به خاطر داشته باشید.

یک قاشق زردچوبه، یک لیوان شیر و دو قاشق عسل را مخلوط کنید. شب ها قبل از خواب این نوشیدنی را میل کنید.

گل میخک

میخک درمان گیاهی فیستول مقعدی

گل میخک دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است. این گیاه روده ها را پاکسازی کرده و قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. برای مصرف گل میخک می توانید تعدادی از آن را به چای زنجبیل اضافه کنید و اجازه دهید تا دم بکشد. پس از خنک شدن آن را بنوشید و منتظر خواص شگفت انگیز آن در کاهش درد باشید.

بیشتر بخوانید : درمان فیستول مقعدی با دارو چه تاثیراتی بر درمان آن دارد؟

پیاز و سیر

پیاز و سیر هر دو خوراکی های مفیدی هستند که به برطرف کردن التهاب و عفونت کمک می کنند. مصرف پیاز و سیر در افزایش قدرت ایمنی بدن موثر هستند. تهیه سوپ از پیاز و سیر می تواند اکسیری باشد که بیماری را شما را رفع می کند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای ضد التهاب بسیار قوی با اثرگذاری سریع تر است. اما نباید از این روغن قوی به تنهایی استفاده نمود. بلکه بهتر است آن را با روغن زیتون و به نسبت مساوی مخلوط کرده و بر روی موضع استعمال نمایید. پس از 30 دقیقه موضع را شسته و خشک کنید.

درمان گیاهی فیستول مقعدی شاید برطرف کننده التهاب باشد اما درمان قطعی نیست!

چای زنجبیلی

چای زنجبیل یک درمان خانگی قدیمی است که دستگاه گوارش شما را آرام می کند و درد، حالت تهوع و یبوست را تسکین می دهد. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و خلق و خوی را بالا می برد و به شما کمک می کند بهتر با فیستول خود کنار بیایید. چند بار در روز چای زنجبیل بنوشید تا مطمئن شوید که این درمان خانگی برای فیستول مفید بوده است.

حمام سیتز

یک روش قدیمی و موثر برای برطرف کردن این عارضه نشستن در آب گرم یا همان حمام سیتز است. آب می تواند به بهبود گردش خون، برطرف کردن التهاب و نیز کاهش درد کمک کند. برای این منظور لگن یا وان آب را پر کرده و برای حداقل 30 دقیقه در آن بنشینید. این درمان را می توانید تا 2 الی 3 مرتبه در روز تکرار کنید.

بیشتر بخوانید : درمان فیستول با عسل، نحوه انجام آن و تاثیرات

فیبر

فیبر ماده ای مغذی و بسیار مفید برای بدن است. فیبر در بدن انسان ها هضم و جذب نمیشود. بنابراین در روده تجمع می کند. مصرف آن می تواند حجم مدفوع را افزایش دهد و به رفع یبوست کمک کند. از آنجایی که مشکلات گوارشی می تواند وضعیت بیماری شما را وخیم تر نماید، باید به شدت مراقبت تغذیه خود باشید. برای مصرف فیبر می توانید انواع میوه ها، سبزیجات و حبوبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نوشیدن آب تا 10 لیوان در طول روز نیز توصیه میشود.

تماس با کلینیک

جهت مشاوره و پرسش سوالات خود با این شماره تماس بگیرید.

دانه گریپ فروت

گریپ فروت درمان گیاهی فیستول مقعدی

عصاره دانه گریپ فروت می تواند در بهبود این بیماری موثر باشد. برای این منظور چند قطره از این عصاره را روی پنبه بریزید و بر روی موضع ضماد کنید. پس از 20 دقیقه موضع را بشویید و خشک کنید.

درمان فیستول مقعدی در طب سنتی چقدر موثر است؟

روشهای درمان گیاهی فیستول مقعدی یا طب سنتی می تواند در برطرف کردن علائم آزار دهنده این بیماری مثل درد، سوزش و خارش و از همه مهمتر عفونت موثر باشند، اما درمان قطعی نیستند. زیرا هیچ تاثیری در برطرف کردن علت اصلی یا  همان فیستول ایجاد شده ندارند. استفاده از درمانهای گیاهی همراه با درمانهای تهاجمی می تواند نتیجه بهتری را داشته باشد.

برای درمان قطعی بیمار باید تحت جراحی فیستول قرار گیرد. جراحی سنتی همان عمل جراحی است که تحت بیهوشی و در بیمارستان انجام میشود. جراحی سنتی نیاز به بستری چند روز در بیمارستان دارد. همچنین جراحی ریسک بی اختیاری در کنترل گاز روده و مدفوع را به همراه دارد.

امروز روشهای نوین جایگزین جراحی های سنتی شده است. در این روش قدرت لیزر فیستول جایگزین چاقوی برنده شده است. این درمان سرپایی و سریع انجام میشود. با انجام لیزر نه تنها در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده اید، بلکه می توانید به نتیجه قطعی برسید و برای همیشه از شر این عارضه خلاص شوید. برای اطلاع بیشتر در این مورد می توانید صفحه درمان فیستول را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید : بهترین جراح فیستول و کلینیک تخصصی در تهران

منبع :

جهت ذخیره اطلاعات ذکر شده، میتوانید از طریق دکمه pdf این صفحه را دانلود کنید.

سوالات متداول درمان گیاهی فیستول

آیا این درمان های گیاهی می توانند عفونت فیستول را از بین ببرند؟

اگر مرتباً از داروهای گیاهی استفاده کنید، عفونت برطرف میشود. اما گیاهان تاثیری در برطرف کردن فیستول ندارند. برای از بین بردن بیماری باید موضع جراحی شود.

درمان های خانگی بدون عوارض هستند؟

معمولاً بله، عوارضی ایجاد نمی کنند.

آیا عسل برای فیستول مفید است؟

درمان موضعی با عسل در کاهش ترشحات موثر بوده و باعث تسریع بهبود و بسته شدن فیستول های پری آنال می شود.

چه غذایی برای فیستول مفید است؟

خوردن غذاهای پخته، بخارپز یا برشته شده که دارای فیبر بالایی هستند، ممکن است مفید باشد. بنابراین، رژیم غذایی حاوی میوه‌ها، سبزیجات و آجیل خام ممکن است علائم فیستول مقعدی را کاهش داده و به بهبود زخم کمک کند.

کدام روغن طبیعی برای فیستول بهتر است؟

اسانس روغن درخت چای یکی از بهترین روغن ها برای سلامتی است. نه تنها برای مشکلات پوستی بلکه برای بسیاری از مشکلات سلامتی نیز استفاده می شود. روغن درخت چای دارای خواص ضد ویروسی، ضد عفونی کننده، ضد باکتریایی و ضد التهابی است. می توانید از روغن درخت چای برای فیستول استفاده کنید زیرا میکروب هایی که باعث عفونت می شوند را از بین می برد.

43 دیدگاه دربارهٔ «درمان گیاهی فیستول مقعدی با طب سنتی و انواع روشهای خانگی»

1. سلام. خیر . برای درمان قطعی انجام جراحی برای هر نوع فیستولی الزامی هست. حتی اگر عفونت از بین رفته باشد به معنی درمان قطعی بیماری نیست! چرا که عفونت بعد از طی مدت زمانی کوتاه مجدداً عود خواهد کرد.

سلام. کلینیک ما در تهران واقع شده.
          تهران میدان ونک، کوچه صانعی ( جنب دادگاه خانواده)، پلاک 50، طبقه 5 و واحد 15

1. سلام وقت بخیر شما درمان فیستول رو با لیزر انجام میدید؟
    میشه ادرس مطبتون رو بفرمایید؟

سلام. بله . تهران میدان ونک، کوچه صانعی ( جنب دادگاه خانواده)، پلاک 50، طبقه 5 و واحد 15

1. فیستول داخلی رو به پدر من که هشتاد سالشونه، گفتن با لیزر عمل نمی کنیم. شما انجام میدین؟

2. سلام. آقای دکتر من ساکن مشهد هستم. میشه یک داروی گیاهی موثر برای رفع فیستول معرفی کنید. ممنون

سلام اطلاعی ندارم. اما می تونید برای عمل یک روز به تهران سفر کنید. جراحی لیزری سرپایی و بدون نیاز به بستری و در کمتر از یک ساعت انجام میشود.

3. سلام. آقای دکتر. برای فیستول واژن هم میشه این درمان ها رو انجام داد؟ راه درمان قطعیش چی هست؟

4. سلام. لیزر فیستول چقدر موثر هست و چند بار باید انجام بدیم؟ من میخوام از آبادان بیام.

سلام. تجربه نشان داده این لیزر تا 95% موفق آمیز است. این درمان فقط در یک جلسه انجام میشود. بعد از لیزر هم نیازی به بستری نیست و میتونید به شهر خودتون برگردین.

5. سلام من بیمار کرون روده هستم ۲ ساله فیستول شدم در زمانی که آبسه شده بودجراحی سنتی در بیمارستان انجام دادم الان یک ساله فیستولم عفونت داره آیا در مورد اینجانب لیزرراه درمان میباشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام. باید حضورا تشریف بیارید. بعد از معانه میشه گفت میتونید لیزر انجام بدین یا خیر.