عکس فیستول مقعدی

عکس فیستول مقعدی + تصاویر واقعی قبل و بعد از جراحی

مشاهده عکس فیستول مقعدی ساده ترین راه برای تشخیص سریع تر این بیماری است. در ادامه می توانید عکس های واضح و واقعی از این بیماری و قبل و بعد از جراحی فیستول را مشاهده کنید:

فیستول چیست با عکس

فیستول مقعد

فیستول مقعدی به ایجاد یک راه یا اتصال غیر طبیعی مابین دو عضو از بدن (روده به پوست اطراف مقعد متصل میشود.) گفته میشود. سطح داخلی روده دارای تعدادی غدد است. این غده موادی را به داخل روده ترشح می کنند. اگر به هر دلیلی ورودی این غدد مسدود شود.  آبسه های مقعدی شکل می گیرند. در اغلب موارد این آبسه های مقعدی هستند که عامل این بیماری می شوند. در واقع عدم درمان این آبسه ها به مدت طولانی باعث این بیماری میشود.

این بیماری بسته به اینکه مسیر فیستول از کدام عضله عبور کرده به انواع مختلفی تقسیم میشود. علائم این بیماری شامل درد، خونریزی، خارش، سوزش، ترشحات عفونی و بد بود از زخم و …می باشد.

بیشتر بخوانید : فیستول چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص و پیشگیری

با دقت در عکس فیستول مقعدی می توان سرخی، التهاب و تورم را کاملاً واضح مشاهده کرد. البته علت فیستول می تواند عوامل بسیاری باشد. به طور مثال ابتلا به بیماری کرون روده، کیست مویی و بیماری های مقاربتی خطر ابتلا به این عارضه را افزایش می دهند.

بهترین راه قطعی و سرپایی برای درمان این بیماری درمان فیستول با لیزر است. لیزر در کمتر از نیم ساعت و بدون درد یا خونریزی این بیماری را درمان میکند.

مشاوره آنلاین در واتساپ

جهت مشاوره رایگان درمان و رزرو نوبت ویزیت به این شماره در واتساپ پیام دهید.

عکس فیستول

این بیماری مثل یک تونل است که از یک طرف به انتهای روده و از طرف دیگر به پوست اطراف مقعد متصل است. این بیماری عفونی باعث میشود، آلودگی ها و عفونت های روده به روی پوست منتقل شود. در بعضی موارد عفونت در زیر پوست باقی مانده، و شبیه به آبسه مشاهده میشود.

با مشاهده تصاویر و عکس فیستول می توانید بیشتر با این بیماری آشنا شوید.

عکس فیستول
عکس فیستول مقعد
عکس و تصویر فیستول

مشاوره با پزشک در واتساپ

مشاوره رایگان با پزشک کلینیک عابدیان در پیام رسان واتساپ

عکس آبسه فیستول

بیشتر مردم گمان می کنند، فیستول مقعدی و آبسه یک بیماری هستند. در حالی که تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. آبسه تجمع عفونت در زیر پوست است، در حالی که فیستول به ایجاد مجرایی غیر طبیعی در اثر عفونت گفته می شود. تنها ارتباط این بیماری ها، این است آبسه علت فیستول شناخته میشود. پیشروی عفونت و بی توجهی به درمان آن در طولانی مدت علت این بیماری است. با توجه بیشتر به عکس فیستول مقعدی و آبسه می توانید بهتر این مطلب را درک کنید.

عکس عفونت آبسه و فیستول
عکس آبسه فیستول مقعدی
تجمع عفونت در زیر پوست اطراف مقعد، به فیستول منجر شده است.

بیشتر بخوانید : آبسه مقعدی چیست ؟ علائم و راه های درمان

عکس لیزر فیستول

امروزه لیزر به عنوان روش نوین درمان این بیماری، جایگزین روشهای جراحی شده است. لیزر در کمتر از یک ساعت و بدون نیاز به بیهوشی این بیماری را رفع می کند. در ضمن با انجام لیزر نیازی به تحمل مشکلات و عوارض بعدی آن نظیر درد، خونریزی، عفونت، تحمل بی اختیاری و … نیست. به علاوه دوران نقاهت بعد از جراحی بسیار کوتاه تر است.

عکس لیزر فیستول
عکس لیزر فیستول بدون درد و خونریزی در کلینیک عابدیان
عکس عمل فیستول با لیزر
عمل فیستول با لیزر بدون نیاز به باز کردن زخم، فقط در چند دقیقه مسیر فیستول را از بین میبرد.
عکس فیستول قبل و بعد از لیزر
عکس زخم فیستول قبل و بعد از لیزر درمانی (ترمیم زخم فقط در طی چند روز)

بیشتر بخوانید : عمل جراحی فیستول با لیزر

عکس فیستول در کودکان

در برخی موارد عفونت درمان نشده و عدم رعایت بهداشت، باعث میشود کودکان نیز به این بیماری مبتلا شوند. در ادامه میتوانید تصاویر کودکانی که برای درمان فیستول به کلینیک عابدیان مراجعه کردند را مشاهده کنید.

عکس فیستول در کودکان
عکس فیستول کودک

تصاویر فیستول مقعدی بعد از عمل

برای درمان می توان از روشهای مختلفی استفاده نمود. این روشها از ترمیم با نخ تا جراحی و درمان لیزری متفاوت هستند. فیستولوتومی  که در گذشته انجام میشد، عوارض بسیاری را به همراه داشتند. بیمار مجبور به تحمل درد شدید و خونریزی بود و در بهترین حالت نیاز به مرخصی چند هفته ای برای ترمیم زخم بعد از جراحی داشت.

عکس درمان فیستول با لیزر
عکس حین عمل فیستول در بیمارستان گرفته شده است.
عکس بعد از عمل فیستول
عکس بعد از عمل فیستول در بیمارستان
عکس جراحی فیستول
عکس بعد از عمل جراحی سنتی با فیستولوتومی گرفته شده است.
عکس جراحی فیستول مقعدی
عکس بعد از عمل جراحی فیستول به روش سنتی

بیشتر بخوانید : عمل فیستول با لیزر بهتر است یا جراحی؟!

ارتباط تلفنی با پزشک

جهت تشخیص و پرسش سوالات خود با این شماره تلفن در ارتباط باشید.

20 دیدگاه دربارهٔ «عکس فیستول مقعدی + تصاویر واقعی قبل و بعد از جراحی»

1. سلام. آقای دکتر من با دیدن این عکس ها متوجه شدم که فیستول دارم. آیا راهی هست که بشه با دارو از بین بردش . خیلی نگرانم ممنون از پاسخگویی تون

2. سلام آقای دکتر
    من 6 ماه باردارم. از قبل فیستول داشتم، ولی متاسفانه برای درمانش کاری نکردم. الان می تونم لیزر انجام بدم؟

3. سلام دکتر جان.
    من این عکس ها رو دیدم و حدس میزنم که منم فیستول داشته باشم چون قبلا هم زیاد آبسه میزدم.
    میشه من عکس ارسال کنم و نظرتون بدونم؟
    ممنون

1. سلام. اگر جراحی با لیزر انجام بدین، نیازی به مرخصی نیست و می توانید از فردای روز عمل به کارهای روزمره برسین.

4. سلام آقای دکتر علائم فیستول مقعدی چیا هست؟ من درد شدید دارم و اطراف مقعد یک نقطه ی قرمز وجود دارد، آیا این همان فیستول هست؟