عکس کیست مویی

عکس کیست مویی (موی برگشتی) خفیف، تصاویر واضح و واقعی در مراحل اولیه

بیماری کیست مویی (سینوس پیلونیدال) شایع ترین عارضه مقعدی و گودال یا حفره ای در زیر پوست است. این بیماری هم در زنان و هم در مردان مشاهده میشود اما در مردان جوان شایع تر است. شکل کیست مویی در بیشتر افراد مشابه بود و علائم یکسانی را ایجاد می‌‎کند. در این صفحه قصد داریم با بررسی تصاویر و عکس کیست مویی در مراحل اولیه یا همان موی برگشتی خفیف به شما در تشخیص سریع تر این بیماری کمک کنیم.

این بیماری در اثر برگشت مو به داخل و رشد آن در خلاف جهت ایجاد شده که در نتیجه ی آن عفونت در زیر پوست تجمع میکند. در برخی مواقع روی سطح کیست آبسه ایجاد می‌شود. درد، عفونت، خارش و سوزش، ترشحات چرکی و خونریزی از مهمترین علائم این بیماری به شمار می روند. بیماری می تواند به شکل یک سوراخ روی سطح پوست و یا یک برآمدگی باشد.

مشورت آنلاین در واتساپ

برای پرسش سوالات خود و مشاوره درمان کیست مویی به این شماره در واتساپ پیام دهید.

بیشتر بخوانید : علت کیست مویی چیست؟ + روشهای تشخیص و علائم و عوارض

عکس کیست مویی خفیف

مشاهده عکسهای کیست مویی در مراحل اولیه به تشخیص و سریع تر شدن فرآیند درمان کمک می کند. به همین جهت در ادامه چند عکس واضح از کیست مویی خفیف را در اختیار شما می گذاریم.

همان طور که در عکس مو برگشتی نیز به خوبی مشخص است، این بیماری اغلب پایین تر از کمر و مابین دو کفل ایجاد می‌شود. کیست شبیه به فرورفتگی عمیق است که میتواند با مو و عفونت پر شده و یا برآمدگی عفونی و آبسه باشد.

عکس موی برگشتی
عکس کیست مویی
عکس کیست مویی در مراحل اولیه
عکس مو برگشتی در مراحل اولیه
عکس کیست مویی خفیف
شکل کیست مویی
عکس کیست مویی مردان
شکل کیست مویی

عکس کیست مویی دنبالچه

رشد مو در خلاف جهت باعث تجمع عفونت در زیر پوست می‌شود که این عفونت آبسه نامیده می‌شود. آبسه باعث تشدید درد، ترشحات عفونی و بوی بد کیست مویی و تغییر رنگ آن می‌شود. در صورت ایجاد آبسه سعی به تخلیه عفونت نکنید‍! این کار باید توسط پزشک انجام شود. زیر ممکن است عفونت کامل تخلیه نشده و به سایر بافتها نفوذ کند. در صورتی عفونی شدن کیست فورا برای درمان به متخصص ودکتر کیست مویی مراجعه کنید.

عکس آبسه و کیست مویی
،عکس آبسه کیست مویی
عکس آبسه کیست مویی
عکس آبسه کیست مویی زنان

اگر آبسه به موقع درمان نشود، می تواند عوارض دیگری داشته باشد و باعث ایجاد فیستول مقعد شود. فیستول یکی دیگر از انواع بیماریهای ناحیه مقعدی است. فیستول تونل یا مسیری عفونی است که باعث اتصال غیر طبیعی دو ارگان از بدن می‌شود. علت این بیماری عفونت طولانی مدت و درمان نشده است. اگر کیست مویی به موقع درمان نشود، می تواند عفونت آن گسترش یافته و به بیماری فیستول منجر شود. درمان فیستول به مراتب پیچیده تر است. در ادامه تصاویر موی برگشتی که به ایجاد فیستول منجر شده را مشاهده می کنید.

عکس فیستول کیست مویی

هرگز سرخود و بدون مشورت با پزشک اقدام به تخلیه آبسه نکنید. زیرا این کار می تواند بیماری را تشدید و خطر بروز فیستول را افزایش دهد.

تشخیص آنلاین کیست مویی

جهت تشخیص از کیست عکس گرفته و برای ما در واتساپ ارسال کنید.

عکس کیست مویی بعد از لیزر

درمان به موقع کیست مویی اهمیت ویژه ای دارد. اگر نسبت به درمان این بیماری بی توجه باشید، علائم بیماری تشدید شده و بیماری وارد فاز مزمن خود میشود. خوشبختانه امروزه روش های نوین درمان (لیزر) به کمک بیماران آمده تا بتوانند بدون درد و خونریزی و سرپایی این بیماری را درمان کنند.درمان سرپایی کیست مویی به بیماران کمک می کنند، برای همیشه از این بیماری رها شوند.

عکس کیست مویی بعداز لیزر
عکس کیست مویی بعداز عمل لیزر
نتیجه نهایی عمل و درمان کیست مویی با لیزر

بیشتر بخوانید : درمان کیست مویی با لیزر + فیلم + بررسی مزایا و معایب

عکس کیست مویی بعد از عمل باز

برای از بین بردن کیست با جراحی، می بایست موضع به طور کامل تخلیه شود. با این کار امکان عود مجدد بیماری و عفونت آن وجود ندارد. در روش عمل جراحی کیست مویی باز پزشک با استفاده از تیغ جراحی موضع را تخلیه کرده و بدون بخیه رها میکند تا به تدریج از داخل به سمت خارج ترمیم شود. این جراحی می تواند همراه با درد شدید باشد و معمولاً بیمار خون زیادی را از دست میدهد. مراقبت از زخم جراحی اهمیت ویژه ای دارد. زیرا خطر عفونت آن بسیار زیاد است.

عکس عمل کیست مویی باز
عکس کیست مویی بعد از عمل باز
تصویر مراحل جراحی باز سینوس مویی
عکس اسکار عمل جراحی باز کیست مویی
تصویر نتیجه نهایی جراحی بسته کیست مویی

ایجاد زخم جراحی (اسکار) ناخوشایند است. این زخم برای بیماران خانم آزار دهنده تر است. متاسفانه ایجاد اسکار بعد از جراحی اجتناب ناپذیر است. اما می توان با جایگزین کردن لیزر به جای جراحی از ایجاد این اسکار آزار دهنده جلوگیری نمود.

برای مشاهده فیلم عمل لیزر کیست مویی بر روی لینک کلیک نمایید.

تصویر کیست مویی بعد از عمل بسته

در این روش مشابه روش قبل توده و ناحیه کیست را تحت بیهوشی کامل و در بیمارستان تخلیه می کنند. این بار زخم بخیه زده میشود. بخیه احتمال عفونت را کاهش می دهد، اما خطر عود مجدد را افزایش خواهد داد. اینکه جراحی باز یا بسته باشد بستگی به محل قرار گیری کیست و نظر پزشک دارد.

عکس عمل کیست مویی بسته
عکس عمل جراحی بسته کیست مویی
تصویر مراحل جراحی بسته سینوس مویی
عکس اسکار عمل جراحی بسته کیست مویی
تصویر نتیجه نهایی جراحی بسته کیست مویی

نتیجه گیری

لیزر کیست مویی روش نوین درمان این بیماری است. در این روش اشعه لیزر جایگزین تیغ جراحی شده و این امر مسلماً مزیت های بسیاری را هم برای بیمار و هم برای جراح به همراه دارد. به طور مثال، با استفاده از لیزر میزان درد و خونریزی بیمار تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

درمان سرپایی است و هزینه درمان کیست مویی بالیزرمناسب تر از سایر روشها می باشد. در ضمن نتیجه این درمان قطعی است و خطر عود مجدد بیماری کمتر است.

ارتباط با کلینیک

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه درمان کیست مویی با لیزر با این شماره تماس در ارتباط باشید.

59 دیدگاه دربارهٔ «عکس کیست مویی (موی برگشتی) خفیف، تصاویر واضح و واقعی در مراحل اولیه»

1. سلام. دکتر همسرم من در ناحیه ی کمر چنین زائده ای داره که دکتر گفت مادرزادی هست ولی هر چند وقت یکبار عود میکنه و ازش چرک خارج میشه. ب نظرتون مشکلش کیست مویی هست؟ و آیا با مصرف دارو رفع میشه؟

2. این عکس ها رو که دیدم متوجه شدم کیست مویی دارم. می تونم عکس بگیریم از کیست مویی و شما راهنماییم کنید.

3. سلام

من 3هفته پیش عمل کیست مویی انجام دادم
    به صورت بسته.

بعد از دو هفته که به پزشکم مراجعه کردم گفتن که باید قسمت پایین بخیه ها رو باز کنم و این کار رو انجام دادن.

قسمتی با بخیه جوش خورده و قسمتی باز شده.

قسمت باز شده به اندازه یک گیلاس و با عمقی به اندازه ی یک انگشت هست.

میخواستم بدونم که چه مدت طول میکشه تا اون قسمت پر شه؟؟؟؟؟

1. سلام. در افراد مختلف متفاوت هست. معمولاً ظرف مدت یک ماه ترمیم میشود. فقط پانسمان رو مرتباً تعویض کنید. چون در عمل کیست مویی بسته احتمال عفونت زخم بسیار بالاست.

4. سلام وقتتون بخیر ،دوسه روزی هیت که قسمت دنبالچه قست بین باسنم درد گرفته و نمیتونم بشینم یا به سختی و یکم به حالت قرمز یا سوختگی درومده ،ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی میترسم

5. سلام وقتتون بخیر،در،قسمت دنبالچه م یه منفذ خیلی ریزی به وجود امده بدون درد و خونابه و چرک هستش ،حضوری هم پیش یه دکتر جراحی رفتم ایشون هم که دیدن گفتن که اصلا چیزی ب عنوان غذه زیر پوستی یا چیزی حس نمیشه که تشخیص بدم سینوس.پ،هستش شاید اوایل اوایل باشه
    ولی باز نمیخوام به مرحله عود برسه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

6. سلام این یک هفته هست که یک طرف باسنم ورم کرده وخیلی دردم میکنه.هیچ گونه جوش هم روش نیس.فقط سفت شده ودردم میکنه.دوباررفتم دکترویکیشون گف عفونته ویکیشون گف کیست مویی

1. سلام خسته نباشید یمدته روی کمرم یه ورم بوجود اومده رو کمرم و پا میذارم زمین یا میخوابم بلند میشم وحشتناک درد میکنه اما هیچ جوش و فرو رفتگی و سوراخی نیست لزفا راهنمایی کنید ممنون

7. من با دیدن این عکسها متوجه شدم کیست مویی دارم. آلان باید چه کاری انجام و به چه پزشکی مراجعه کنم؟

8. سلام، خسته نباشید، بنده ۸ ساله که کیست مویی دارم و کلا دوبار به شدت ورم کرده و خالی شده، الانم همیشه ازش خون و چرک خارج میشه، گفتم ببینم به نظرتون عمل جراحی کنم یا لیزر؟

سلام. لیزر بهترین روش برای درمان و رهایی از کیست مویی هست.لیزر سرپایی و بدون درد یا خونریزی انجام میشود. و هیچ یک از عوارض جراحی های سنتی را ندارد. یک روز بعد از لیزر می توان زندگی عادی در پیش گرفت.

9. سلام وقت بخیر من ده سال پیش بادرد در ناحیه انتهای ستون فقرات یا دملیچه احساس درد داشتم و خلاصه با مراجعه به پزشک متوجه شدم کیست و بعد از کلی درد دهن باز کرد و عفونت خارج شد و یکی دو بارم بعد از اون با شدت خیلی کمتر تکرار شد و الان نزدیک هشت ساله بعضی وقتها یه مقدار که زیاد رو صندلی مینشتم خیس میشد بدونه درد میخواستم راهنمایی کنید اذیت نداره و فقط انگار جای دوتا سوراخ ریز مونده ازش عمل میخواد یا نیاز نیست ممنونم .

سلام. بله باید جراحی انجام بدین. تا زمانی که جراحی انجام نشود، این روند عفونت همچنان وجود خواهد داشت. در ضمن چون سال ها از شروع بیماری گذشته ممکن هست عوارض دیگری نیز ایجاد شود. پس سریعاً برای درمان اقدام کنید.

10. سلام. لیزر کامل کیست مویی از بین می بره؟ چند جلسه باید انجام بشه؟ من میخوایم از ایلان بیام تهران برای لیزر

سلام. بله. در یک جلسه یک ساعته. بعدش هم میتونید به شهرتون برگردید زیرا لیزر سرپایی هست و نیازی به بیهوشی ندارد.

سلام. بله کیست مویی باید جراحی بشه . در غیر این صورت حتی اگر الان عفونت نداشته باشه بعد از مدتی دچار عفونت و درد میشه.

11. سلام وقتتون بخیر من چند روز پیش درد در ناحیه نشیمنگاه داشتم و بعد از دو روز یهو دیدم اون قسمت باد کرد با درد شدییید و بعدش ترکید و خون و چرک زیادی ازش خارج شد. الان یه ذره از اون ضایعه مونده و کمی ترشح دارم. این کیست موییه؟؟؟ و نیازه که عمل انجام بشه؟؟

سلام. ممکن هست آبسه یا کیست مویی بوده باشه. اگر مشخص هست عکس بگیرید و برای ما ارسال کنید.

12. سلام من نزدیک نه ماه پیش جراحی زخم باز انجام دادم اندازه بزرگ و عمیق بود زخمم الان بسته شده ولی تیرگی پوست هنوز برطرف نشده و موقع ورزش کردن هم زخمم اندازه نخود باز میشه و بعد چند روز استراحت دوباره بسته میشه

13. سلام من در همین قسمت دچار کمی درد هستم که بیشتر زمانی که با انگشت فشار می دم احساس درد ایجاد میشه،کمی هم قرمز شده، ولی منفذ یا ترشحی نداره،آیا احتمال کیست هست؟

14. سلام چهار سال پیش بود دو سوراخ کوچک به آخر ستون فقرات پیدا شد که کم کم چرک می‌آمد به مرور زمان بزرگ تر شد و همیشه ازش چرک و خون می‌آمد حتا یک دفه ازش موی درآمد چهار سال میشه زندگی ره سرم تلخ کرده همیشه ازش چرک میاد آیا کیست مویی است باید عمل کنم لطفاً راهنمایی کنید

15. سلام پنج روز از عمل سینوس باز میگذره درد دارم ایا طبیعیه وداخل زخمم ترشح ژله ای وجود دارد ایا این عفونت است میشه واستون عکس بفرستم

16. سلام. من کمر درد شدبد دارم. یک توده برجسته هم ایجاد شده ولی شبیه این عکس ها نیست. چطور میشه دقیق تشخیص داد؟

17. سلاپ وقتتون بخیر
    من ۴۰ روز پیش عمل سینوس داشتم و عملم بصورت بسته بود
    دیروز ب مدت زیادی مجبور بودم نشسته باشم و محل زخمم تحت فشار بود، و ازون تایم ب بعد ترشحات چرکی مثل ترشحات قبل عمل ایجاد شده و محل کمی دردناک شده،امکان داره دوباره مشکل برام پیش اومده باشه؟

سلام. اگر تا دو روز آینده درد و عفونت ادامه داشت به متخصص مراجعه کنید احتمال زخم مجدد عفونت کرده باشه. در عمل سینوس بسته احتمال عفونت و عود مجدد بسیار بالا است.

سلام. بله درمان میشه. هزینه بستگی به اندازه کیست داره. برای اطلاع از هزینه دقیق با این شماره تماس بگیرید : 2186084961

18. سلام
    به مدت چن سال توده داشتم بدون درد ولی چن ماهی هست که سوراخ هس و جرک میاد سوراخه کمی بزرگ شده
    با لیزر میشه درمان کرد؟ یا چون سوراخ هی عمل باز؟

1. کارشناس سایت

سلام. احتمالا کیست مویی یا فیستول هست. برای تشخیص باید حضوراً تشریف بیارید. بله با لیزر در یک جلسه سرپایی، بدون درد یا خونریزی برطرف خواهد شد.

19. سلام. من تازه متوجه شدم کیست مویی داره رفتم دکتر و گفتن تازه اس آیا باید عمل کنم؟ الان عفونت نداره و فقط یک سوراخ ریز داره.

20. سلام دکتر در بالای مخرج ی زایده بشکل دونه در اومده و نمی‌دونم چی هست تصاویر بالا کیست مویی ی سوراخ ک داخلش مو هست اما این ب شکل دونه عفونتی هست امکانش هست راهنمایی کنید

21. سلام
    حدود ۱۲ روزه عمل جراحی بسته انجام دادم
    الان ۲ ۳ روزه روی بخیه هام چند چند قسمت یه سیفیدی هایی مشاهده میشه مثل چربیه که چسبیده به گوشت
    میخواستم ببینم چیه ؟

22. سلام. عکس کیست مویی خارج شده هم میشه بزارین. کیست من خیلی برجسته شده و همش عفونت ازش خارج میشه.

23. سلام من دوسه روزه قسمت دنبالچم وررم کرده سفت و دردناکه نبض میزنه احساس کشش میکنم حوله داغ میزارم روش یکم دردش کم میشه اما ن میتونم بشینم ن راه برم دراز میکشم فقط در اون حالت هم درد داره هیچ چرک و حالت جوش مانندی هم نداره فقط متورم و دردناکه حتی دنبالچم هم درد میکنه اگه میشه راهنمایی کنید لطفا