درمان خانگی کیست مویی

7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر

در این صفحه با روش های درمان خانگی کیست مویی یا همان استفاده از داروی گیاهی برای کیست مویی که از روشهای پرطرفدار درمان این بیماری است، آشنا میشوید:

کیست مویی به ایجاد یک کیست حاوی مو بر روی پوست گفته میشود. برگشتن مو به داخل پوست باعث میشود، کیسه ای حاوی مو روی پوست ایجاد شود و در آن عفونت تجمع کند. این بیماری علائمی از جمله درد، سوزش، خارش، التهاب و خونریزی را به همراه دارد.

استفاده از روشهای خانگی و گیاهی در بهترین حالت می تواند به بهبود التهاب و عفونت کمک نماید، اما به هیچ وجه نمی توانند کیست مو را از بین ببرند. اگر میخواهید بدانید روش قطعی درمان کیست مویی چیست به این صفحه مراجعه نمایید.

همچنین این درمانهایی خانگی فقط به بهبود و تسکین موقتی علائم بیماری کمک می کنند. برخی از این روشها عبارتند از :

کمپرس گرم سریع ترین درمان خانگی کیست مویی

استفاده از گرما در کاهش درد موثر بوده و به تسکین التهاب کیست نیز کمک می کند. اما مهمترین تاثیر گرما، کمک به تخلیه چرک و عفونت کیست مویی است. با تخلیه عفونت، درد بیمار نیز کاهش می یابد.

برای این منظور می توانید از کمپرس های گرم آماده در بازار استفاده کنید. همچنین در صورتی که کمپرس گرم ندارید، میتوانید یک پارچه استریل را در آب گرم خیس کرده و برای چند دقیقه بر روی موضع قرار دهید. این روش را می توانید 2 الی 3 بار در روز تکرار کنید.

مشاوره با پزشک در واتساپ

جهت ارتباط و مشاوره رایگان و پرسش سوالات به این شماره در واتساپ پیام دهید.

روغن درخت چای

درمان خانگی کیست مویی با روغن درخت چای

روغن درخت چای ضد میکروب بسیار قوی است. این عصاره قدرت مند می تواند التهاب و عفونت موضع را به سرعت از بین ببرد. این روغن بسیار قوی است پس نباید آن را به تنهایی استفاده کنید. برای این منظور روغن را به نسبت 1 به 10 با آب مخلوط کرده و بر روی موضع استعمال نمایید. پس از خشک شدن با آب گرم شستشو دهید. این روش را می توانید تا 3 بار در روز تکرار کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک از گیاهی به همین نام به دست می آید. این  روغن حاوی ماده ای به نام اسید ricinoleic است. این ماده با خاصیت ضدالتهابی خود به درمان این بیماری کمک ویژه ای می نماید.

برای استفاده از روغن کرچک کافی است توپ پنبه ای را به این روغن آغشته کرده و برای 20 الی 30 دقیقه و یا حتی یک شب تا صبح بر روی موضع کیست قرار دهید. انجام این درمان تا 3 بار در روز منعی ندارد.

نمک اپسوم

درمان خانگی کیست مویی با نمک اپسوم

نمک اپسوم به عنوان ماده ای ضد میکروب عمل می کند. این نمک به علت دارا بودن مقادیر زیادی منیزیم می تواند در بهبود التهاب موثر باشد. در ضمن اگر درد زیادی دارید و یا چرک کیست تخلیه نمیشود. استفاده از نمک اپسوم می تواند برای شما موثر باشد.

برای انجام این درمان خانگی کیست مویی لازم است یک لگن (یا وان) را از آب گرم پر کنید و یک قاشق از این نمک را به آن اضافه کنید. برای 15 الی 20 دقیقه در این آب گرم بنشینید.

چای کیسه ای

محتویات چای موجب شده این خوراکی خواص ضد التهابی داشته باشد. بنابراین استفاده از آن می تواند به کاهش تورم کمک نماید. برای این منظور یک چای کیسه ای را برای 5 الی 6 دقیقه در آب گرم خیس کنید و پس از خنک شدن برای 10 دقیقه بر روی موضع مورد نظر قرار دهید. این درمان خانگی کیست مویی را می توان 3 الی 4 بار در روز تکرار کرد.

آلوئه ورا داروی گیاهی برای کیست مویی

حتما می دانید ژل آلوئه ورا تا چه اندازه مفید است. یکی از خاصیت هایی این ژل خواص ضد التهابی آن است که می تواند در برطرف کردن عفونت و التهاب کیست موثر باشد. برای این منظور یک برگ تازه آلوئه ورا را تهیه کرده و ژل آن را خارج کنید. این ژل را برای حداقل 20 دقیقه بر روی موضع قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. سپس موضع را بشویید. تکرار این درمان تا 4 مرتبه در روز هم منعی ندارد.

درمان گیاهی کیست مویی با ریشه بورداک

ریشه بورداک می تواند عفونت را از بین ببرد و به دفع سموم بدن نیز کمک کند. مصرف این داروهای گیاهی می تواند به کاهش علائم کیست مویی کمک نماید.

برای انجام این درمان پودر ریشه بورداک را با یک قاشق عسل مخلوط کنید تا خمیری از آن حاصل شود. این خمیر را بر روی کیست استعمال نمایید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. این درمان را می توانید تا 2 الی 3 بار در روز تکرار کنید.

پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به درمان صفحه درمان سنتی این بیماری را نیز مطالعه کنید، تا اطلاعات کاملی در این رابطه داشته باشید.

آیا درمان خانگی کیست مویی روش قطعی است؟

خیر، درمان های خانگی یا گیاهی قدرت برطرف کردن این عارضه را ندارند. درمان های خانگی در بهترین حالت می توانند در بهبود علائم بیماری موثر باشند. یعنی می توانند درد و عفونت حاصل از کیست را تسکین دهند نه خود آن را. بهتر است از این درمان ها در کنار سایر روشهای موثر استفاده نمود تا سریع تر به نتیجه دلخواه و درمان کامل بیماری رسید. اگر برای درمان کیست تنها از روشهای خانگی و دارویی استفاده کنید. بیماری شما مکرراً عود خواهد نمود.

برای از بین بردن کیست مویی می بایست این موضع به طور کامل تخلیه شود. روشهای جراحی می توانند به درمان این بیماری کمک کنند. اما جراحی عوارض و مشکلات خاص خود را داشته و می تواند عفونت، خونریزی و درد را به همراه داشته باشد. امروزه به ندرت توصیه میشود.

بهترین روش موثری که در حال حاضر برای درمان کیست مویی وجود دارد، لیزر درمانی است. لیزر سرپایی انجام شده و با یکبار انجام آن می توان بدون ایجاد درد و خونریزی برای همیشه از شر این عارضه خلاص شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه صفحه درمان کیست مویی با لیزر را مطالعه نمایید.

چه درمان خانگی به طور کامل کیست را از بین میبرد؟

درمان های خانگی تنها علائم بیماری را رفع کرده و نمی توانند کیست را از بین ببرند.

اگر عفونت زخم با این درمان ها از بین رفت، دیگری نیازی به جراحی نیست؟

خیر، در هر صورت برای از بین بردن کیست باید جراح انجام شود.

استفاده از گیاهان دارویی می تواند باعث عفونت یا تشدید بیماری شود؟

مستقیماً خیر، اما اگر برای مدت طولانی به جای درمان های اساسی از گیاهان دارویی استفاده کنید، با اتلاف وقت به تشدید بیماری کمک کرده اید.

13 دیدگاه دربارهٔ «7 درمان خانگی کیست مویی با استفاده از داروهای گیاهی موثر»

1. سلام. من دچار عفونت شدید کیست مویی شدک. اگر بخوام درمان خانگی انجام بدم. بهنظرتون رفع میشه یا اینکه ممکن هست بدتر هم بشه

2. سلام خدمت جناب دکتر عابدیان، من از حدود 6 ماهه پیش درد خیلی خفیفی دارم. مراجعه کردم به دکتر و گفتن کیست مویی هست اما عفونت نداره. می تونم این مشکل با درمان خانگی رفعش کنم یا باید حتما لیزر و جراحی انجام بدم؟

1. سلام. خیر مشکلتون فقط با جراحی حل میشه. درمان های خانگی تنها در رفع عفونت موثر هستند و تاثیری در درمان بیماری ندارند.

3. من در ناحیه کمرم یک برجستگی دارم که عفونت ندار. اما یک موی پیچ خورده از آن خارج شده است. آیا این کیست هست؟ و اگر این روشها رو انجام بدم و بیماریم کیست نباشه، آیا مشکلی برام ایجاد میشه؟

1. علائمی که ذکر کردین احتمالا ناشی از کیست مویی هست. توصیه می کنم خودسرانه هیچ درمان خانگی انجام ندین و با پزشک در مورد درمان مشورت کنید.

1. پزشک متخصص جراح بهترین گزینه است. اگر می خواین لیزر انجام بدین دقت کنید که پزشک قبلا تجربه چنین عملی را داشته باشد.

1. خیر، شاید مصرف روغن درخت چای بتواند عفونت را تا حدی بهبود بخشد. اما به هیچ وجه تاثیری در از بین بردن کیست مویی ندارد.