داروی بواسیر

داروی بواسیر چیست؟ بهترین پماد مخصوص برای درمان هموروئید

داروی بواسیر یکی از روشهای پرطرفدار و تا حدودی تاثیرگذار برای رفع علائم این بیماری است. از علائم این عارضه می توانیم به درد مقعد، خون در مدفوع، سوزش و خارش اشاره کنیم.

از آنجایی که بواسیر (رگ های متورم شده) داخل کانال مقعد و یا بر روی دریچه مقعدی ایجاد می شود. معاینه این موضع برای بسیاری از بیماران ناخوشایند است. بنابراین ترجیح می دهند، بدون مشورت با پزشک، دارو یا پماد مورد نظر را تهیه کرده و استفاده کنند.

دسته ای دیگر از بیماران تصور می کنند، درمان دارویی هزینه کمتری برای آنها داشته و سریع تر به نتیجه میرسند. پس مصرف دارو را در ارجحیت درمان قرار میدهند. قبل از بررسی نتیجه استفاده از دارو در درمان این بیماری، چند دارو و پماد برای بواسیر را به شما معرفی کنیم.

هشدار : مصرف پماد ها درمان موقتی است و نباید از هیچ کدام بیشتر از 2 هفته استفاده نمود. زیرا این داروها عوارض جانبی و خاص خود را به همراه دارند. برای درمان قطعی بواسیر و از بین بردن زائده هموروئید حذف آن با استفاده از لیزر  بهترین گزینه موجود است.

ارتباط با پزشک در واتساپ

بیماران می توانند جهت مشاوره رایگان و پرسش سوالات به این شماره در واتساپ پیام دهند.

داروی آنتی هموروئید، بهترین دارو برای بواسیر

پماد آنتی هموروئید، بهترین دارو برای هموروئید است. این پماد (یا شیاف) بر پایه گیاهان دارویی تهیه شده و می تواند انواع هموروئید را درمان نماید.

• تاثیرات :

این پماد دارای اثرات قابض، ضد التهاب و ضد درد است. آنتی هموروئید خارش و سوزش را نیز در کوتاه ترین زمان ممکن از بین می برد.

• طریقه مصرف :

از این دارو می توان 3 – 4 بار در روز استفاده نمود. مصرف آن تا 7 روز مجاز است. بعد از این مدت زمان و در صورت عدم بهبود می بایست مصرف دارو را قطع و با پزشک در این مورد مشورت نمایید. بهترین زمان مصرف این پماد بعد از اجابت مزاج است.

هشدار ها : قبل از مصرف این پماد در دوران بارداری با پزشک خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : شیاف یا پماد آنتی هموروئید و طریقه مصرف آن

نیتروگلیسیرین، پماد درمان هموروئید

پماد نیتروگلیسیرین (گیلسیرین تری نیترات) یکی از انواع داروهای مناسب برای رفع این بیماری است. این دارو هنگام جذب در بدن NO یا نیتریک اسید، ترشح می کند.

• تاثیرات :

نیتروگلیسیرین از طریق ترشح NO موجب گشاد شدن عروق خونی و شل شدن عضلات می گردد. پس با افزایش گردش خون می تواند به درمان بیماری کمک کند. مصرف این داروی بواسیر در رفع درد و سوزش و نیز بهبود بیماری موثر است.

• طریقه مصرف :

این دارو را می توانید بسته به شدت علائم هر 8 -12 ساعت یکبار مصرف کنید. طول مصرف دارو نیز 6 – 8 هفته می باشد.

هشدار ها : مصرف این دارو ممکن است باعث سردرد، سرگیجه و کاهش فشار خون گردد. همچنین مصرف همزمان آن با انواع سالسیلات ها مثل آسپرین ممنوع است.

هیدروکورتیزون

هیدروکورتیزون داروی پرکاربردی است که از آن جهت درمان جوش، نیش و خارش استفاده میشود. این پماد دارای خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهابی است. به همین جهت می توان از آن برای درمان هموروئید خارجی و داخلی نیز استفاده نمود. این دارو در داروخانه ها قابل دسترسی است و بدون نسخه عرضه میشود.

• تاثیرات :

با مصرف این پماد بواسیر می توان درد، خارش، سوزش و تورم بیماری را تسکین داد.

• طریقه مصرف :

میزان مصرف دارو بسته به نظر پزشک و میزان التهاب دارد. اما معمولاً مصرف آن یک تا دو بار در روز مجاز است.

هشدار ها : از تماس این دارو با نواحی مخاطی بدن مثل دهان، بینی، واژن پرهیز کنید. مصرف دارو برای هموروئید در زنان باردار و شیرده باید با مجوز پزشک باشد. بیماران دیابتی می بایست قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

پماد لیدوکائین

پماد لیدوکائین پماد هموروئید

یک روش سریع برای درمان درد بواسیر مصرف پماد لیدوکائین است. این پماد بواسیر از طریق ایجاد انسداد در کانال کلسیم سلول ها از انتقال پیامهای عصبی جلوگیری می کند. همچنین می تواند درد را متوقف کند.

بیشتر بخوانید : درمان فوری درد بواسیر (درد هموروئید) با چند روش ساده

• تاثیرات :

لیدوکائین نوعی بی حس کننده موضعی است. پس به سرعت درد بیماری را از بین می برد. به علاوه تداوم در مصرف دارو می تواند التهاب و تورم را نیز کاهش دهد.

• طریقه مصرف :

در مورد تعداد و میزان مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید. معمولاً پس از حدود 5 دقیقه زمان تاثیرات این دارو احساس میشود.

هشدارها : مصرف طولانی مدت این پماد هموروئید ممنوع است. همچنین مصرف این داروی در دوران بارداری و یا حساسیت موضعی ممنوع است.

پماد ام جی

این پماد هموروئید با استفاده از گیاه مورد تولید شده است. ام جی حاوی یون های وازواکتیو و یون هایی است که موجب انقباض عروق می شوند.

• تاثیرات :

این پماد یا دارو اثرات ضد باکتری و ضد قارچ در درمان التهاب و عفونت موثر است. ام جی به دلیل دارا بودن اثرات قابض در برطرف کردن بیماری نیز موثر خواهند بود.

• طریقه مصرف :

از پماد ام جی می توانید 2 بار در روز و هر بار به اندازه یک اپلیکاتور استفاده نمایید. مصرف پماد برای درمان شقاق نیز منعی ندارد. ولی اگر همزمان به شقاق و هموروئید مبتلا هستید، می توانید از محلول ام جی استفاده کنید.

هشدار : مصرف این پماد در صورت واکنش های حساسیتی توصیه نمیشود.

زایلوژل برای بواسیر

ژل بی حس کننده زایلوژل یکی دیگر از داروهایی است که می تواند در رفع درد هموروئید مقعد موثر عمل کند. لین داروی بی حسی نمی تواند درمان قطعی باشد اما می تواند در رفع سریع درد موثر باشد.

• تاثیرات:

زایلوژل یا زایلاپی ژل بی رنگی است که مخصوص بی حسی نواحی تناسلی و مجاری اداری در زنان و مردان تولید میشود. این ؤل را باید به صورت مستقیم بر روی موضع درد اعمال میشود.

• طریقه مصرف :

این ژل را می توانید هر بار به اندازه یک بند انگشت بر روی موضع استعمال نمایید. در مورد تعداد دفعات مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید.

• عوارض :

ممکن است بعد از مصرف این دارو عوارض زیر را تجربه کنید :

1. حساسیت و سوزش
  2. بثورات پوستی قرمزی و خارش
  3. تورم پوست یا دهان

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی مجاز است . اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

روهمورین

روهمورین داروی بواسیر

داروی خوراکی روهمورین در خشک کردن عروق بواسیری موثر است.

• تاثیرات :

این دارو با قطع گردش خون در سیاهرگ های آسیب دیده به از بین بردن زائده متورم کمک می کند. روهمورین در درمان بواسیرهای درجه یک و دو و بیماری شقاق موثر است.

• طریقه مصرف :

این دارو را می توان تا 2 بار در روز با معده خالی مصرف نمود.

هشدار ها : مصرف این دارو برای درمان بواسیر در بارداری و شیردهی و برای کودکان ممنوع است.

آیا استفاده از پماد هموروئید روش قطعی درمان است؟

خیر، مصرف پماد ها و داروی بواسیر در بهترین حالت می توانند علائم هموروئید را رفع کنند. حتی اگر عارضه در مراحل خفیف تر و یا از نوع داخلی درجه یک و دو باشد. باز هم استفاده از پماد درمان موقتی است و با اولین اشتباه بیماری مجدداً شعله ور میشود.

سیاهرگی که آسیب دیده و یا دچار تورم شده، با مصرف پماد ها تسکین موقتی می یابد. ولی به حالت اول خود باز نخواهد گشت. برای درمان قطعی می بایست این سیاهرگ از پایه قطع گردد. انجام این عمل با روشهای جراحی و لیزر امکان پذیر است.

در صورتی که در رابطه با عوارض ناگزیر جراحی نگران هستید. به شما درمان بواسیر با لیزر را پیشنهاد می کنیم. این درمان سریع و قطعی بوده و سرپایی انجام میشود. اگر می خواهید اطلاعات دقیق تری در این رابطه داشته باشید، صفحه درمان بواسیر را مطالعه نمایید.

همین حالا بواسیر را درمان کنید!

جهت ارتباط با کارشناسان، هماهنگی و رزرو نوبت ویزیت تماس بگیرید.

آیا مصرف پمادهای بواسیر، داخل مقعد مجاز است؟

بله، مصرف پمادهای مناسب برای استعمال داخلی به رفع بیماری کمک می کند.

چه پمادی را برای درمان قطعی این بیماری معرفی می کنید؟

امکان رفع قطعی بیماری با پماد وجود ندارد.

از چه دارویی استفاده کنم، تا بیرون زدگی های مقعد رفع شوند؟

تا به حال هیچ پمادی برای از بین بردن زائده های بیرون زده اختراع نشده است. بهترین راه از بین بردن این زائده لیزر درمانی است. برای درمان با لیزر با شمارههای 02186084973 و 09199536808 در تماس باشید.

من با مصرف پمادهای هموروئید دچار خارش میشم، چیکار کنم؟

احتمالاً نسبت به داروها حساسیت دارید، مصرف آن را متوقف کنید.

بهترین قرص برای درمان بواسیر چیست؟

قرص روهمورین قوی ترین و بهترین داروی خوراکی است که تا به امروز برای درمان این بیماری کشف شده است.

برای درمان عفونت بواسیر چه دارویی را پیشنهاد می کنید؟

استفاده از قرص های آنتی بیوتیک می تواند تا حدودی التهاب ایجاد شده را برطرف نماید. البته لازم است قبل از مصرف دارو با پزشک در این مورد مشورت نمایید.

10 دیدگاه دربارهٔ «داروی بواسیر چیست؟ بهترین پماد مخصوص برای درمان هموروئید»

1. سلام بله.
      از طرفی مصرف این دارو به تنهایی نمیتواند تاثیری در رفع بیماری شما داشته باشد. این دارو فقط و فقط جهت تسکین موقت علائم کاربرد دارد!
      برای رفع قطعی هموروئید با پزشک مشورت کنید.

1. سلام تمامی داروهایی که برای درمان هموروئید توصیه میشوند، اغلب نقش تسکینی داشته و تاثیری در رفع بیماری ندارند. پیشنهاد می کنم هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

1. هیچ دارویی نمی تواند بیرون زدگی مقعد را از بین ببرد. تنها را درمان بیرون زدگی لیزر درمانی است.

1. سلام دکتر میخواستم بدونم آیا بواسیر با دارو درمان میشود؟ لطفا داروی موثری معرفی کنید من فعلا امکان جراحی ندارم. ممنونم

1. سلام خیر دارویی برای درمان قطعی این بیماری وجود ندارد. با مصرف داروی آنتی هموروئید میتونید درد و سوزش مقعد را تسکین دهید.