درمان گوشت اضافه مقعدی،زائده مقعد با لیزر و پماد علت، علائم، عکس و هزینه

گوشت اضافه مقعدی

در این صفحه با شایع ترین علت های گوشت اضافه مقعدی؛ علائم و روشهای درمان این زائده با لیزر و پماد آشنا خواهید شد.

خیلی طبیعی است که پس از لمس یا مشاهده زائده ی اضافه در اطراف مقعد دچار استرس و نگرانی شده باشید. علت این نگرانی تصور اشتباه بیشتر بیماران مبنی بر مرتبط بودن هر بافت یا زائده اضافه با بیماری سرطان است.

واقعیت این است که این بافت ها به ندرت با رشد سرطان در ارتباط هستند. در واقع این برآمدگی در اغلب موارد در نتیجه ی بی توجهی به درمان یک بیماری مقعدی (بواسیر، شقاق و ..) ایجاد شده است. در هر حال نگران نباشید ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. پس هر آنچه که لازم است در این باره بدانید در اختیار شما می گذاریم، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گوشت اضافه مقعدی چیست؟

منظور از گوشت اضافی مقعدی، رشد و ایجاد زائده ای برآمده در اطراف دریچه مقعد است. این زائده گوشتی معمولاً غیر سرطانی است و تهدیدی برای زندگی محسوب نمیشود.

این گوشت اضافه در نتیجه ی یک بیماری مقعدی (معمولاً بواسیر یا شقاق) درمان نشده شکل گرفته، پس نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد! چرا که این بیماری ها در صورت عدم درمان عوارض ناخوشایند را در بدن ایجاد می کنند.

علائم

این وضعیت ممکن است در هر شخصی با علائم متفاوتی ظاهر شود. اما مهمترین نشانه های این بیماری عبارتند از :

• ابعاد : این زائده گوشتی می تواند به اشکال و اندازه های متفاوت مشاهده شود. اما معمولاً ابعاد آن از چند میلیمتر فراتر نمی رود.
  • رنگ : رنگ این زائده معمولاً همانند پوست و یا کمی تیره تر است.
  • حساسیت : این گوشت اضافه می تواند باعث تحریک مقعد شده و یا حتی خارش و التهاب را در پی داشته باشد.
  • موضع ایجاد : این زائده گوشتی می تواند در هر قسمتی از پوست اطراف مقعد شکل بگیرد.
  • نوع بافت : این برآمدگی اغلب از بافت دیگر نواحی مقعد، نرم تر یا اصطلاحاً شل تر است.

شما چه علائمی دارید؟

اگر سوالی در رابطه با این علائم در ذهن شما ایجاد شده است، متخصصان ما می توانند در واتساپ و با مشاهده تصویر گوشت اضافه مقعد به شما در تشخیص بیماری کمک کنند.

علت گوشت اضافه مقعدی

دلیل گوشت اضافه در اطراف مقعد می تواند عوامل و بیماری های مختلفی باشد. این شرایط معمولاً با یکی از بیماریهای زیر در ارتباط است:

بیماری بواسیر یا هموروئید خارجی

بیماری بواسیر یا هموروئید

بواسیر شایع ترین بیماری مقعدی است. این بیماری متورم شدن شبکه ای از سیاهرگ ها در مقعد یا خارج از آن است. بواسیر خارجی می تواند به شکل برآمدگی گوشتی در اطراف دریچه مقعدی ظاهر شود.

این بیماری با درد شدید، التهاب و قرمزی و یا خارش اطراف دریچه همراه میشود. در مواردی ممکن است این زائده دچار تغییر رنگ شده و یا حتی خونی شود. در این حالت در زائده خون تجمع کرده و تحت عنوان هموروئید ترومبوزه شناخته میشود.

این بیماری با وارد شدن فشار به مقعد در ارتباط است. در واقع شرایطی مانند یبوست مزمن، اسهال مزمن، رابطه مقعدی و طولانی نشستن و بارداری و …می توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری و نحوه درمان بواسیر داشته باشید، بر روی لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : درمان بواسیر (هموروئید) با لیزر سرپایی، بدون عمل جراحی و قطعی

بیماری شقاق مقعدی

شقاق دیگر بیماری شایع مقعدی است که با نام فیشر نیز شناخته میشود. بیماری شقاق به ترک یا بریدگی عمیق در مقعد گفته میشود. شقاق نیز با وارد شدن فشار به عضله مقعدی در ارتباط است. اما این بیماری چه ارتباطی با گوشت اضافه دارد؟

وقتی برای درمان این بیماری اقدامی صورت نگیرد و یا به طور کامل درمان نشود. ترک ایجاد شده به حالت طبیعی ترمیم نمی شود و به پوست آسیب وارد می کند. در نتیجه در محل زخم برآمدگی گوشتی ایجاد میشود.

این بیماری می تواند با درد شدید، خونریزی، التهاب و قرمزی اطراف مقعد، مشاهده زخم عمیق در عضله مقعد و … همراه میشود.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری و نحوه درمان شقاق داشته باشید، بر روی لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : درمان شقاق با لیزر، عمل جراحی فیشر مقعدی مزمن

بیماری کرون

بیماری کرون نوعی بیماری گوارشی است. کرون علت مشخصی ندارد و باعث التهاب شدید در دستگاه گوارش بخصوص روده ها میشود. این بیماری باعث اسهال و یبوست مزمن (طولانی مدت) در بیماران میشود.

نتایج یک مطالعه در سال 2008 نشان داد، یکی از عوارض بیماری کرون ایجاد گوشت اضافه در مقعد است.

پولیپ روده بزرگ

پولیپ ها زائده های کوچکی هستند که بر روی سطح روده ایجاد میشوند. این زائده ها معمولاً بی خطر هستند و علائمی هم ایجاد نمی کنند. در واقع در طی معاینه فیزیکی تشخیص داده میشوند.

در مواردی ممکن است این پولیپ ها به سرطان تبدیل شوند. بنابراین این دسته از بیماران باید مرتباً تحت نظر پزشک باشند.

به ندرت پولیپ ها در مقعد ایجاد می شوند، با این حال این موضوع را نیز باید مد نظر قرار داد.

سرطان مقعد

یکی دیگر از بیماری که ممکن است باعث بافت اضافه یا گوشت اضافی در مقعد گردد، سرطان مقعد است. علت این سرطان مانند سایر سرطان ها مشخص نیست. این بیماری معمولاً علائم مشخصی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این بیماری می تواند به مقاله سرطان مقعد را مطالعه کنید.

اصطکاک پوست

در برخی موارد نیز این برآمدگی ها ارتباطی با بیماری ها ندارد، در واقع سبک زندگی اشتباه باعث شکل گیری این زائده شده است. اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که این گوشت اضافه بیشتر در چین های مقعد ایجاد شده است. اصطکاک پوست با لباس در اثر ورزش، طولانی نشستن و … می تواند باعث ایجاد زائده شود. خشک کردن پوست این ناحیه با دستمال های زبر و عدم رعایت بهداشت نیز می تواند باعث آسیب پوستی شود.

رابطه جنسی مقعدی

مقعد دارای عضله ای بسیار مستحکم است که در شخص سالم به صورت ارادی باز و بسته میشود. رابطه مقعدی می تواند به این عضله آسیب زده و علاوه بر ایجاد بی اختیاری در کنترل دفع، زخمی عمیق نیز بر جای بگذارد. در بیشتر موارد این زخم به شکل صحیح خود جوش نمیخورد، بنابراین گوشت اضافه ای در محل زخم برجای می ماند.

بیشتر بخوانید : چه زمانی رابطه مقعدی باعث ایجاد بواسیر میشود؟

بیماری های مقاربتی مثل زگیل تناسلی

در مواردی ممکن است علت این گوشت اضافه بیماریهای مقاربتی باشد. یکی از شایع ترین بیماریهای جنسی، زگیل تناسلی است. این بیماری در اثر ابتلا به ویروس اچ پی وی در طی رابطه جنسی ایجاد میشود و در نتیجه ی آن برآمدگی هایی روی پوست اطراف مقعد ایجاد می شوند.

روشهای تشخیص

این زائده گوشتی معمولاً با یک معاینه ساده قابل تشخیص است. اما در مواردی پزشک برای شناسایی علت اصلی بیماری، از دیگر روشهای تشخیصی مانند تصویر برداری دیجیتال یا سیگموئیدوسکوپی استفاده میکند. این تجهیزات به پزشک کمک می کنند تا با مشاهده داخل روده علت اصلی عارضه را تشخیص دهد.

عکس گوشت اضافه مقعد

مشاهده این تصاویر می تواند به شما در تشخیص این بیماری کمک کند. همان طور که در عکس هم مشخص است این زائده اشکالی مختلف و تقریبا رنگی شبیه به پوست دارد.

عکس گوشت اضافه مقعد

درمان

درمان این زائده ها بستگی به اندازه آن دارد. دو روش برای از بین بردن این گوشت اضافی در مقعد وجود دارد:

لیزر گوشت اضافه مقعد

لیزر گوشت اضافه

این زائده ها معمولاً با استفاده از لیزر درمان میشوند. لیزر سرپایی و بدون درد یا خونریزی این زائده را از بین می برد.

در این روش با استفاده از اشعه لیزر پر قدرت و بدون نیاز به چاقوی جراحی زائده را از روی پوست جدا می کنند. از مزایای این درمان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

• سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان
  • بدون درد یا خونریزی
  • پیشگیری از عفونت زخم
  • هزینه مناسب
  • درمان تنها در یک جلسه و در کمتر از نیم ساعت
  • پیشگیری از ایجاد اسکار (جای زخم) روی پوست

هزینه لیزر گوشت اضافه مقعدی

هزینه لیزر این زائده بسته به اندازه و جای قرارگیری آن دارد. به علاوه بیماری عامل این زخم نیز در تعیین هزینه اثرگذار است. زیرا پزشک می تواند همزمان با برداشتن زائده اضافه، عامل اصلی این شرایط (بواسیر، شقاق و …) را نیز با لیزر درمان کند.

در ضمن این هزینه مناسب و مورد تایید ﻧﻈﺎم ﺗﻌﺮﻓﻪ ﮔﺬاري ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺸﺨﯿﺼﯽ و درﻣﺎﻧﯽ ﮐﺸﻮرمان اﯾﺮان است.

هزینه لیزر گوشت اضافه در کلینیک عابدیان

متخصصان ما در واتساپ پاسخگوی تمامی سوالات شما در مورد لیزر گوشت اضافه و هزینه های مربوط به آن هستند.

پماد برای درمان گوشت اضافه مقعدی

این زائده با استفاده از دارو برطرف نمیشود، اما با مصرف پماد می توانید علائم این عارضه را تا حد زیادی کنترل کنید.

برای تجویز دارو باید ابتدا علت این زائده مشخص شود. به طور مثال اگر علت زائده در نتیجه ی بواسیر ایجاد شده میتوانید از پماد آنتی هموروئید استفاده کنید. اما اگر علت آن شقاق است، پماد نیتر گلیسیرین توصیه میشود.

اگر این زائده باعث ایجاد درد شده است، با مصرف پماد لیدوکائین میتوانید درد را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. در مصرف این پماد ها زیاده روی نکنید، زیرا زیاده روی در مصرف این دارو ها می تواند عوارض جانبی دیگری را در پی داشته باشد.

عمل جراحی

امروزه به ندرت از جراحی برای برداشتن این برآمدگی ها استفاده می کنند. در طی جراحی با استفاده از چاقوی جراحی زائده را برش زده و جدا می کنند.

با ورود لیزر دیگر از جراحی برای درمان این مشکل و بیماریهای مشابه استفاده نمیشود. زیرا از آنجایی که مقعد ناحیه ای حساس و مملو از آلودگی است، جراحی کردن آن علاوه بر اینکه بیمار از نظر درد و خونریزی شدید بسیار آزار می دهد، بلکه می تواند باعث عفونت های جدی شود.

درمان خانگی

در حال حاضر هیچ درمان خانگی ( یا دارویی شامل مصرف پماد و …) برای از بین بردن این برآمدگی ها وجود ندارد. به علاوه توصیه می کنم، به هیچ وجه اقدام به خود درمانی و از بین بردن زائده در منزل نکنید. چرا که بی شک مشکل را دو چندان خواهید کرد.

هر دست کاری می تواند باعث آسیب دیدن پوست و عفونت زخم و تحریک شدن بیشتر بیماری شود.

برای درمان زائده اضافی مقعد به چه پزشکی مراجعه کنم؟

برای تشخیص این زائده می توانید از یک پزشک عمومی یا بیماریهای گوارشی کمک بگیرید. اما برای درمان باید از پزشک متخصص جراح کمک گرفت. به همین جهت اگر می خواهید در وقت و هزینه صرفه جویی کنید می توانید مستقیماً با یک جراح مشورت کنید.

مقعدم گوشت اضافه اورده چیکار کنم؟

همان طور که توضیح دادیم با مراجعه به پزشک پس از تشخیص علت اصلی، زائده ایجاد شده با استفاده از لیزر برداشته میشود.

علت گوشت اضافه مقعدی در بارداری چیست؟

زائده های ایجاد شده در بارداری با یبوست ناشی از این شرایط در ارتباط است. بیشتر مادران باردار به یبوست دچار میشوند و دنبال آن هموروئید و گوشت اضافه را تجربه می کنند.

8 دیدگاه دربارهٔ «درمان گوشت اضافه مقعدی،زائده مقعد با لیزر و پماد علت، علائم، عکس و هزینه»

1. سلام. من مدتی هست که اطراف مقعدم یک گوشت اضافه به وجود اومده که خیلی دردناک هست و مدام هم یبوست دارم. آیا این گوشت اضافه با لیزر برداشته میشه؟

2. سلام
    مدت دوهفته است که عمل همورویید به روش جراحی انجام داده ام ، بخیه های بیرون جذب شده و درد زیادی ندارم ولی دریک قسمت از مقعد منتهی به بخیه ها گوشت اضافه تقریبا به ابعاد 5 میلیمتر پیدا شده که ازمقعد آویزان وبا دست لمس می شود وهنگام لمس درد کمی دارد لطفا راهنمایی کنید ، آیا ممکن است جذب شود ویا روش دارویی وجود دارد؟

1. سلام. با پزشکتون مشورت کنید. اگر لازم بدونن مصرف پماد های موضعی برای رفع این مشکل رو توصیه می کنن.

3. سلام احترام دارم خدمت اقای دکتر.من الان حدود دوهفته هست که یه گوشت اضاف ازکنارمقعدم زده بیرون وبعدازهرباردسشوی رفتن یه سوزش بدی داره لطفا راهنمای کنید برای درمان این بیماری چیکارکنم .ایا باداروی یاپمادی خوب میشه که بتونم مصرف کنم ؟

1. سلام. باید ابتدا حضوراً تشریف بیارین تا معاینه بشین و مشخص بشه علت این گوشت اضافه چی هست؟ و در مرحله ی بعد در مورد درمان اون تصمیم گیری می کنیم.

4. سلام عرض خسته نباشید
    من دو ماه هست که زایمان کردم. در دوران بارداری مدام یبوست داشتم و الان بعد از زایمان یک تکه گوشت اضافه کوچیک از مقعدم خارج شده. چه راهکاری را پیشنهاد می کنید.
    ممنون از پاسخگویی تون